ליאור גרינברג, בן 48, נרצח הלילה (בין רביעי לחמישי) ביריות בכניסה לבניין ברחוב נעמי שמר בחולון. בתיעוד הרצח שנתפס במצלמות אבטחה, ניתן לראות כי גרינברג הספיק להסתובב לעבר אחד המתנקשים ולהביט בו - ואז נורו לעברו כמה כדורים מאקדח. בהמשך מגיח מתנקש אחר, שמוודא הריגה בגרינברג שכבר שכב על הרצפה. במשטרה חוקרים במקביל גם שני מקרי רצח נוספים שאירעו הלילה - שגם הם, לפי החשד, קשורים לסכסוכים בין ארגוני פשע: רצח משה בן שמחון באלעד, ורצח פואז עבד אל-לטיף בכפר יאסיף.

5 צפייה בגלריה
תיעוד הרצח בחולון
תיעוד הרצח בחולון
תיעוד הרצח בחולון
5 צפייה בגלריה
תיעוד הרצח בחולון
תיעוד הרצח בחולון
רגע לפני הרצח בחולון
5 צפייה בגלריה
משה בן שמחון
משה בן שמחון
משה בן שמחון, שנרצח באלעד
גרינברג, שנרצח בחולון היה מוכר למשטרה בעיקר מארגון הפשע של האחים מוסלי. אנשי הארגון, נציין, חשודים ברצח שאירע לאחרונה - ונמצא תחת חקירה שעליה מוטל צו איסור פרסום.
גרינברג ריצה בעבר עונשי מאסר על עבירות רכוש ואלימות. בעבר גם הוגש נגדו כתב אישום בגין חלקו ברצח בר כהן בבת ים ב-2012. אותו כתב אישום, כחלק מתיק הדגל של המשטרה נגד ארגון הפשע, קרס בסופו של דבר - וגרינברג זוכה ב-2016. הוא ואדם נוסף, אביאל וואהל, הופללו אז ברצח של בר כהן על ידי עד מדינה, אך התיק קרס כשעד מדינה אחר סיפר שאת הרצח ביצעו שני עבריינים אחרים - דניאל סמרה ואוהד פרנקו - שנרצחו בעצמם.
5 צפייה בגלריה
גבר נורה למוות בחולון
גבר נורה למוות בחולון
זירת הרצח בחולון, הלילה
(צילום: נדב אבס)
5 צפייה בגלריה
זירת הרצח בראשון לציון
זירת הרצח בראשון לציון
גזרה מדממת. זירת הרצח בראשון לציון, בתחילת השבוע
(צילום: מאיר תורג'מן)
מאז ארגון הפשע של מוסלי נותר פעיל, ורק לפני כשבועיים שוחרר העבריין יוסי מוסלי מהכלא - אחרי שנעצר באוגוסט האחרון עם חזרתו לארץ בעקבות חתונת בתו. הוא הואשם אז בסחיטה ואיומים והורשע במסגרת הסדר טיעון מול הפרקליטות, שבמסגרתו נשלח רק ל-11 חודשי מאסר בפועל - ובסופו של דבר שוחרר כאמור כבר החודש.
בשבועות האחרונים התעוררה הגזרה הפלילית בראשון לציון ובחולון. בתחילת השבוע נרצח ביריות ברוך בורכוב בן ה-22 מחולון בדירה בראשון לציון, אחרי שלפי החשד, אלמונים פרצו את דלת הדירה בקומה הרביעית בבניין, וירו בקורבן - המוכר למשטרה - בעת שהיה בסלון. במקום נכחה גם זוגתו של הצעיר, שלא נפגעה. שבוע קודם לכן אירע ניסיון חיסול של צעיר אחר מחולון - שרכבו התפוצץ בשכונת נווה דקלים בראשון לציון.

שלושה חיסולים ורצח ב-4 שעות

לצד הרצח של גרינברג הלילה, עוד שלושה בני אדם נרצחו בהפרש של ארבע שעות בלבד - שניים מהם לפי החשד עקב סכסוכים בין ארגוני פשע: בסמוך לרצח בחולון, אישה בשנות ה-30 לחייה נדקרה למוות בערערה שבנגב; בכפר יאסיף נרצח פואז עבד אל-לטיף, בן 54, לפי החשד כנקמה על רצח תושב ג'דיידה-מכר בחודש שעבר; ובאלעד נרצח משה בן שמחון (26), שב-2018 הואשם ברצח יוסי שריקי בחולון. במשטרה חושדים שהרצח הלילה היה נקמה על אותו חיסול, אחרי שבפברואר 2022 הוא שוחרר למעצר בית.

שופט העליון ששחרר את בן שמחון לחלופת מעצר, יצחק עמית, כתב בין השאר כי למעט הרשעה בכך שתקף עצור אחר - עברו הפלילי נקי. בנוסף, ציין, כי בן שמחון חלה בסרטן ונזקק לטיפולים כימותרפיים. "תנאי המעצר אינם אידיאליים בלשון המעטה למי שמקבל טיפולים כימותרפיים ונזקק למשככי כאבים", כתב. "לכך יש להוסיף כי מצבו הרפואי הירוד של בן שמחון מפחית את מסוכנתו ואת החשש להימלטות מן הדין. שירות המבחן המליץ על מעצרו בפיקוח אלקטרוני והעריך כי הסיכון להישנות ההתנהגות האלימה מצידו היא בינונית בלבד ולא גבוהה". כך שוחרר בן שמחון מהכלא, על אף שמואשם בכך שהוא עצמו ביצע את הירי הקטלני בשריקי.
בן שמחון, שהתגורר בעבר בבת ים, שוחרר כאמור בשנה שעברה למעצר בפיקוח אלקטרוני בעקבות האישום נגדו ברצח שריקי. מאז הוארך המעצר באיזוק אלקטרוני, וההארכה האחרונה הייתה החודש. המשטרה ממשיכה במצוד אחר החשודים ברצח שלו, שירו בו בכניסה לבניין מגורים ברחוב שמעון הצדיק בעיר.
אמש נפרסו מחסומים באזור העיר אלעד בניסיון ללכוד את האחראים למעשה. בתחנת ראש העין התקיימה הלילה הערכת מצב מיוחדת בראשות מפקד מרכז ניצב אבי ביטון. בהערכת המצב סקרו גורמי המודיעין, החקירות והתחנה את הממצאים שנאספו עד כה בפני מפקד המחוז.