ברקע הדיווח של עיתון "הניו יורק טיימס" על גורמים ישראלים ש"קיבלו את הרושם" שהתקדמות להסכם נורמליזציה עם סעודיה תדרוש "התקדמות משמעותית" בנושא הוויתורים הישראליים לפלסטינים, שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי יצחק וסרלאוף (עוצמה יהודית) אמר היום (שלישי) ב-ynet live: "מוכן להתגמש בכל דבר שמדינה נורמלית שעושה שלום מוכנה להתגמש, שלום עושים מתוך עוצמה ומתוך אינטרסים משותפים".
וסרלאוף נשאל על האפשרות שהקואליציה תסכים להקפאת הבנייה בהתנחלויות תמורת התקדמות עם סעודיה, והשיב: "אני לא חושב שהתנאים שלנו לסעודים זה שהם לא יבנו בסעודיה ואני לא חושב שזה צריך להיות השיח. אנחנו לא יכולים להקפיא חיים של אנשים כדי להשיג שלום. זה שלום מדומה". לדבריו, "אני תומך בכל הסכם שלום שיושג כמו שעשינו הסכמי אברהם - שלום מתוך עוצמה ולא מתוך ויתורים".
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו, מוחמד בן סלמאן
בנימין נתניהו, מוחמד בן סלמאן
"שלום עושים מתוך עוצמה ולא מתוך ויתורים". נתניהו ובן סלמאן
(צילום: הדר יואביאן, רויטרס)

בדיווח של "הניו יורק טיימס", שעליו חתום גם עיתונאי "ידיעות אחרונות" רונן ברגמן, צוין גם כי ספק גדול מאוד אם הממשלה הנוכחית תאשר ויתורים משמעותיים לפלסטינים, כאלה שיספקו את הסעודים, וכי דחיפה להצעה כזו עלולה להוביל לפירוק הממשלה. לפי הדיווח, בדיונים בין ארה"ב לסעודיה עלתה האפשרות שמנהיגי האופוזיציה בישראל - שעד כה מסרבים להיכנס לממשלה עם נתניהו - יסכימו להסיר את התנגדותם ולהצטרף לממשלת אחדות, לטובת כינון יחסים דיפלומטיים עם הסעודים.
השר מעוצמה יהודית התייחס לאפשרות של ממשלת אחדות שתוביל את מפלגתו לפרוש מהקואליציה, ואמר: "אני לא חושב שזה הולך לשם. אני חושב שיש דיבורים מבחוץ. כל מיני פנטזיות של אנשים בעלי אינטרסים". לדבריו, "אני יודע מה התחייבנו לבוחרים שלנו, לא רק עוצמה יהודית אלא כל מחנה הימין. עברנו פה כמה מערכות בחירות כדי להגיע לממשלת ימין כזאת. בשביל מה? בשביל לזרוק את ההישג שלנו לכל הרוחות?".
2 צפייה בגלריה
עודד פורר, יצחק וסרלאוף ואיתמר בן גביר
עודד פורר, יצחק וסרלאוף ואיתמר בן גביר
"עברנו כמה מערכות בחירות כדי להגיע לממשלת ימין כזאת". וסרלאוף
(צילום: רפי קוץ)
לעומת וסרלאוף, ראש המוסד וחבר הכנסת לשעבר דני יתום אמר ב-ynet live כי "אסור לנו לפספס הזדמנות לשלום עם סעודיה. גם אם המשמעות היא לשנות את ההרכב של ממשלת ישראל ולשלם מחיר של פירוק הממשלה הנוכחית".
נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן התייחס בשישי האחרון להסכם הנורמליזציה בין ישראל לסעודיה, ואמר כי "ייתכן שיש התקדמות בהסכם בין המדינות", לאחר שהיועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ייק סאליבן, ניהל שיחות עם גורמים סעודים בג'דה במטרה לקדם את ההסכם.
תומאס פרידמן, פרשן הניו יורק טיימס הנחשב מקורב לביידן, כתב כבר בשבוע שעבר בטורו כי דיבר עם הנשיא האמריקני על האפשרות להסכם סעודי-ישראלי, שיכלול ויתורים לפלסטינים שישמרו על האפשרות להגיע לפתרון שתי המדינות ביום מן הימים. לדבריו, "אם ארה"ב מגיעה לסוג של ברית ביטחונית עם סעודיה - בתנאי שהיא תנרמל את היחסים עם ישראל - שתעשה ויתורים משמעותיים לפלסטינים - הקואליציה של נתניהו, שכוללת קיצונים דתיים, תצטרך לענות על השאלה הזו: 'סיפוח או נורמליזיציה?'".