כ-40 בני אדם השתתפו היום (שלישי) בהלווייתו של המחבל יוסף אבו ג'אבר בן ה-45, שביצע את פיגוע הדריסה בטיילת בתל אביב בערב שישי האחרון - שבו נרצח אלסנדרו פאריני, תייר בשנות ה-30 לחייו מאיטליה, ונפצעו שבעה נוספים. ארבעה ימים אחר הפיגוע, בני משפחתו של המחבל עדיין מתעקשים: "יוסף לא ביצע פיגוע, מדובר בתאונת דרכים".
במהלך ההלוויה, בני משפחתו של אבו ג'אבר אמרו כי ראו סרטונים שלטענתם "מאמתים שיוסף איבד שליטה על ההגה או שהייתה תקלה ברכב. לכן אנחנו לא מאמינים לכל מה שאמרו עליו במשטרה ובתקשורת". לדבריהם, "הרגו אותו בדם קר. יכלו לירות ברגל, אבל החליטו לעשות לו משפט שדה בלי לבדוק אדם שלא היה חמוש ולא היווה סכנה על אף אחד".
3 צפייה בגלריה
הלוויתו של המחבל יוסף אבו ג'אבר
הלוויתו של המחבל יוסף אבו ג'אבר
"ראינו סרטונים והם מאמתים שיוסף איבד שליטה על ההגה", הלוויתו של המחבל
3 צפייה בגלריה
הלוויתו של המחבל יוסף אבו ג'אבר
הלוויתו של המחבל יוסף אבו ג'אבר
המשטרה הגבילה את כמות המשתתפים בהלווית המחבל
המשטרה הסכימה הבוקר לשחרר את גופתו של המחבל לאחר שהחתימה אמש את בני משפחתו על כמה תנאים, ובהם שכמות המשתתפים בהלוויה לא תעלה על 50 איש, והמשפחה תמנע מלצלם את מהלך הלוויה. בני משפחתו אמרו כי "המשטרה רוצה להקשות עלינו ודרשה דברים לא הגיוניים, אבל אנחנו רוצים לקבור את הגופה כמה שיותר מהר".
בפיגוע הדריסה נרצח כאמור התייר האיטלקי אלסנדרו פאריני ושבעה נוספים נפצעו באורח קל עד בינוני. המחבל האיץ עם רכבו לעבר קבוצת תיירים מאיטליה ומבריטניה שהלכו בטיילת בתל אביב, ופגע בהם. הוא נסע לאורך כמה עשרות מטרים על מסלול האופניים, ואז עלה לדשא והתהפך. קצין משטרה שהיה בתחנת דלק סמוכה הגיע למקום יחד עם פקחים, תחילה הם חשבו שמדובר בתאונה. עם זאת, כשזיהו שהדורס מנסה להגיע לנשק שהיה ברשותו - הם ירו בו ונטרלו אותו. בהמשך הודיעה המשטרה שמדובר היה ב"חפץ דמוי רובה".
ברכבו של המחבל נמצאה תעודת זהות, וזהותו של אבו ג׳אבר אומתה באמצעות טביעת אצבע על ידי המשטרה. אבו ג'אבר, בן 45 מכפר קאסם, הוא אב לחמש בנות ללא רקע ביטחוני קודם. הוא הועסק בעבר כמנקה בחטיבת הביניים שז"ר בקריית אונו. כשהתפרסמה תמונתו של המחבל זיהו אותו התלמידים ההמומים, שנהגו לצחוק עם אבו ג'אבר ולרקוד איתו.

השר לשעבר עיסאווי פריג' אמר כי "אני לא יכול לקבוע בוודאות אם זה פיגוע או לא, אבל יש המון סימני שאלה מסביב למה שראינו ושמענו. אנחנו מכירים את המשפחה, זה בלתי מתקבל על הדעת. כל עוד יש סימני שאלה, והם הולכים ומתרבים, אז חובתה של המשטרה להוכיח שאכן מדובר בפיגוע. זה אזור רגיש במדינת ישראל. כל האזור מצולם מכל זווית, תראו את הצילומים".
פריג' טען כי "שתיקתה של המשטרה מגבירה את חוסר האמון בין המשטרה לאזרח. אני פונה למפכ"ל, מתפקידך לחשוף את האמת, אנחנו רוצים לראות את כל הצילומים של האירוע". לדבריו, "האווירה בכפר קאסם מאוד לא טובה, זה יישוב ידידותי ליהודים, פתוח, מחבק, יש הרבה אינטרסים כלכליים וחברתיים בין יהודים לערבים, כל יום באים יהודים ומשפחות של יהודים מתארחות בכפר קאסם אצל משפחות. גם היהודים שנמצאים באלפיהם בכפר קאסם צריכים להשמיע את קולם".