פרטים חדשים על אסון התהפכות הסירה בצפון איטליה: בדיווח בעיתון "לה רפובליקה" על "אסון סוכני הביון", נכתב כי עשרה ישראלים ששרדו את האסון באגם מאג'ורה, שבו נהרג גמלאי של כוחות הביטחון, הושבו במהירות לארץ במטוס צבאי. עוד דווח באיטליה כי ההרוג עצמו שירת במוסד. באסון נהרגו גם שני סוכני ביון איטלקים ואשתו של בעל הסירה.
"18 מה-20 ששרדו את האסון באגם מאג'ורה היו סוכני מודיעין, בהווה או בעבר", נכתב ב"לה רפובליקה". "עשרה ישראלים ששרדו את האסון הוחזרו במהירות במטוס צבאי לישראל. הם הותירו במקום גם את רכבי הפורד ששכרו למסע. גם האיטלקים פונו במהירות מחדרי המיון ומהמלונות שאליהם פונו, כדי לא להשאיר עקבות".
4 צפייה בגלריה
איטליה התהפכות סירה יום הולדת אגם לאגו מג'ורה 4 הרוגים חיפוש הנעדרים
איטליה התהפכות סירה יום הולדת אגם לאגו מג'ורה 4 הרוגים חיפוש הנעדרים
חיפוש הנעדרים לאחר התהפכות הסירה. כלי התקשורת באיטליה הדגישו כי לא מדובר בחבלה מכוונת
זהותו ותמונתו של ההרוג הישראלי, בן 54, לא יתפרסמו בשל עברו הביטחוני. ההרוג היה איש קהילת הביטחון, ונחשב לגאון בתחומו. חבריו ידעו מעט מאוד על הקריירה הביטחונית שלו. על רקע תפקידיהם של יושבי הסירה, כלי התקשורת באיטליה הדגישו כי לא מדובר בחבלה מכוונת.
משרד החוץ מסר אתמול כי קונסול ישראל ברומא יחד עם המחלקה לישראלים בחו"ל פועלים להבאת ארונו של המנוח ארצה. אחד מחבריו הקרובים סיפר כי "בכל פעם שהיינו שואלים - הוא היה מחייך חיוך רחב ולא אומר כלום. האיש הכי דיסקרטי שהכרתי, מלח הארץ".
לאיטליה נסע יחד עם כמה קולגות ממערכת הביטחון. הם יצאו לשיט בילוי משותף באגם עם אנשים מהביון האיטלקי כדי לחגוג יום הולדת. שלושת ההרוגים האחרים, כאמור, הם שני איטלקים שעבדו בשירותי המודיעין של המדינה, קלאודיו אלונזי (בן 62) וטיזיאנה ברונבי (בת 53), וגם אנה בוז'קובה, אשתו הרוסייה של רב החובל, בת 50.
4 צפייה בגלריה
איטליה לאגו מג'ורה אסון סירת תיירים כיסאות צפים 4 הרוגים
איטליה לאגו מג'ורה אסון סירת תיירים כיסאות צפים 4 הרוגים
"פתאום השמיים נהיו שחורים, התחיל לרדת גשם חזק מאוד". כיסאות מהסירה צפים באגם
4 צפייה בגלריה
איטליה איזולה בלה ב לאגו מג'ורה אגם
איטליה איזולה בלה ב לאגו מג'ורה אגם
איזולה בלה, אחד מאיי לאגו מג'ורה. האגם השני בגודלו באיטליה ויעד תיירות פופולרי
(צילום: shutterstock)
הסירה התהפכה בעקבות סערה פתאומית. 23 הנוסעים ושני אנשי הצוות שהיו עליה נפלו למים, אבל רובם הצליחו לשחות אל החוף מרחק 150 מטרים או חולצו על-ידי צוותי הצלה שהגיעו בסירות. ארבעה כאמור בין הגלים, וגופותיהם נמשו על ידי צוללים איטלקים.
החוקרים יבדקו אם הסירה הייתה במצב טוב, אם לא היו עליה מספר גדול מדי של אנשים ואם היו חליפות הצלה לכולם - אבל בתקשורת באיטליה דווח כי ההערכה היא שמזג האוויר הוא שגרם לאסון.
לפי הדיווחים בתקשורת האיטלקית, סירת התיירים התהפכה בשעת ערב בזמן ששטה בין העיירה ססטו קלנדה לעיירה ארונה. הניצולים העידו כי מזג האוויר השתנה באופן חד מאוד. "פתאום השמיים נהיו שחורים, התחיל לרדת גשם חזק מאוד ומהחוף אי אפשר היה לראות כמעט דבר", צוטט עד ראייה בעיתון "לה סטמפה".
לאגו מג'ורה שוכן למרגלות הרי האלפים, מצדם הדרומי. הוא האגם השני בגודלו באיטליה ואחד מיעדי התיירות הפופולריים ביותר במדינה.
פורסם לראשונה: 09:52, 30.05.23