אחרי שהתוצאות המסתמנות מנבאות לא פחות משבעה מנדטים בבחירות לכנסת ה-24, יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי מכנסת בצהריים (רביעי) ישיבת סיעה ראשונה עם חברי וחברות רשימתה. ynet מעביר את הישיבה בשידור חי.
3 צפייה בגלריה
מרב מיכאלי
מרב מיכאלי
מרב מיכאלי בישיבת הסיעה הראשונה
(צילום: מוטי קמחי)
"צהריים טובים וחג פסח שמח לכולן, והלוואי שהשנה באמת נצא משיעבוד לחירות", פתחה מיכאלי את דבריה. "זה בהחלט יהיה חג שמח מאוד". מיכאלי הודתה לאנשי הקמפיין בבחירות, וציינה ש"המפלגה עשתה הישג יוצא מהכלל. רבע מיליון ישראליות וישראלים נתנו אמון בעבודה, ובחרו בה בתור הנציגה שלהם שתבנה עבורם את העתיד של מדינת ישראל. מספר מדהים. לכל הישראליות והישראלים שאין להם קול וייצוג. אנחנו קוראות וקוראים לכם לבוא לבית של אמת".
יו"ר העבודה אמרה כי "לפני שישה שבועות לא היה פה כלום, הקמנו הכל מאפס ואנשים התגייסו בצורה מדהימה. אני אסירת תודה", אמרה מיכאלי. "התוצאות הסופיות עדיין לא לגמרי ברורות, גם בעניין הגושים, אבל העבודה מתחייבת לעשות כל מאמץ כדי להחליף את ממשלת נתניהו ולהקים ממשלה שתתחיל את השיקום. צריך סבלנות, נחישות ואמונה. הוכחנו שעם אמונה אפשר להגיע מאוד רחוק למקומות שקשה להאמין שאפשר להגיע אליהם".
3 צפייה בגלריה
מרב מיכאלי
מרב מיכאלי
החגיגות במטה
(צילום: אביגיל עוזי)
3 צפייה בגלריה
מרב מיכאלי
מרב מיכאלי
מטה הבחירות, אמש
(צילום: אביגייל עוזי )
מיכאלי הודתה לוותיקי המפלגה שסייעו לה בבחירות, בהם שרים וחברי כנסת לשעבר, ואמרה: "אנשים שהם בשר מבשרה של המפלגה התגייסו לכל אורך הדרך לוודא שאנחנו שומרים ושומרות על מפלגת העובדה לא נותנים לה להימחק. לא מאפשרים למדינת ישראל לוותר על המפלגה למעול בתפקיד שלה - מפלגת השלטון של המרכז-שמאל שתחזיר את החזון הציוני".


בבחירות לפני שנה עמיר פרץ, שעמד בראשות העבודה נכנס לממשלה, זכה לביקורת נוקבת ולפי הסקרים היה הרחק מתחת לאחוז החסימה. מיכאלי ערערה על ההחלטה שלא לקיים פריימריז, ניצחה בהם - והמפלגה חזרה לחיים. בבחירות לרשימה עצמה נבחרו פנים חדשות: הרב הרפורמי גלעד קריב ועורכת הדין אפרת רייטן. "אני רק יכולה לומר שאני פשוט מאושרת", אמרה רייטן, מספר 5 ברשימה. היא הוסיפה: "זה פשוט מעל לכל דמיון. התחלנו את המסע הזה לפני חודשיים עם מפלגה כל כך מצומצמת וכמעט מרוסקת, בלי תקציב ובלי אמונה. מרב הצליחה להחזיר גם אותנו, גם את הוותיקים וגם להביא ולסחוף צעירים. הסתכלנו לאנשים בעיניים ואמרנו את האמת, וזה עבד".