המשטרה עצרה אתמול (ראשון) חייל בן 19 מיבנה בחשד שביצע עבירות מין בנערה בת 14 ברשת. בית משפט השלום בראשון לציון האריך היום את מעצרו של החייל בארבעה ימים.
1 צפייה בגלריה
מסרונים
מסרונים
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
על פי החשד, החייל פנה לנערה כמה פעמים והתכתב עמה באמצעות אפליקציות שונות ברשת. במסגרת ההתכתבויות, ביקש החשוד שתשלח לו תמונות וסרטונים בעלי אופי מיני ותבצע בעצמה אקטים מיניים.
חקירת הפרשה נפתחה בלהב 433 בעקבות דיווח במוקד של המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת. במהלך החקירה, שהחלה כסמויה, נאספו חומרים וראיות נגד החייל, ואתמול, החקירה הפכה לגלויה עם מעצרו.
בחודש ספטמבר האחרון, גזר בית משפט השלום בבאר שבע חמש שנות מאסר על עידן מיכאילוב (22) מאופקים שהפיץ תמונות וסרטונים בעלי אופי מיני של יותר מ-130 נשים ובכללן 30 נערות בערוצי טלגרם בתשלום. זה היה עונש חסר תקדים בעבירות של הפצת תמונות אינטימיות ברשת.
בהחלטתה, ציינה השופטת ענת חולתא כי מדובר בעבירת מין והוסיפה כי "הנזקים שתוארו למתלוננות אופייניות לעבירות מין, דיכאון, קשיים בתפקוד ויצירת קשר והשתלבות בתעסוקה". לדבריה, "המעשים של הנאשם תורמים לזיהום המרחב הווירטואלי והפיכתו ללא בטוח, הן למתלוננות והן למשתמשים תמימים שנתקלים בתכנים".