זו הייתה הפעם הראשונה מאז הרצח המחריד לפני יותר משנתיים שהיא יכלה לזעוק את שעל לבה לעבר רוצח אחותה, ולילי בן עמי לא ויתרה על ההזדמנות הקשה הזו. בדיון אתמול (א') בבית המשפט המחוזי בירושלים – שבו נגזר על אלירן מלול מאסר עולם בגין רצח מיכל סלה ז"ל לצד תשלום פיצוי של כרבע מיליון שקלים לבתו הפעוטה – הטיחה בו בן עמי, בין היתר: "תראה איזה הרס אתה, כולך הרס. הנשמה שלך שרופה, אתה צריך לשרוף אחרות? אתה חלשלוש. זה מי שאתה. לעולם לא יסלחו לך".
יממה לאחר העימות בינה לבין רוצח אחותה, בן עמי התראיינה הבוקר לאולפן ynet, וסיפרה על אותם רגעים קשים. לדבריה, לאורך הדיונים במשפט השופטים נכחו תמיד באולם הקטן שבו הוא נערך, ועד עתה לא הייתה לה הזדמנות לדבר ישירות אל עבר מלול. אתמול, אבל, הרגע הזה הגיע כאשר השופטים יצאו להתייעצות, ולדבריה שררה באולם "שתיקה".
3 צפייה בגלריה
לילי בן עמי, אלירן מלול
לילי בן עמי, אלירן מלול
לילי בן עמי והרוצח אלירן מלול. "גם רצח וגם הכפיש"
(צילום: יואב דודקביץ')
3 צפייה בגלריה
לילי בן עמי
לילי בן עמי
האחות עם תמונתה של מיכל סלה באולם בית המשפט, אתמול
(צילום: יואב דודקביץ')
"ניצלתי את ההזדמנות הזאת להטיח בו דברים שאנחנו חושבים ולא אמרנו לו מעולם. הפעם האחרונה שדיברתי איתו הייתה כשמיכל הייתה בחיים, זו הייתה הפעם הראשונה שיכלתי להגיד לו שההתנצלות שלו ריקה מתוכן – ולא רק שהוא רצח את מיכל, הוא גם הכפיש אותה. גם רצחת, גם הכפשת", אמרה בן עמי, בהתייחסות לטענה שהשמיע מלול בעדותו בבית המשפט, אז חזר על גרסה שהופרכה כבר על ידי המשטרה ולפיה סלה לכאורה דקרה אותו.
מיכל סלה, עובדת סוציאלית שהייתה בת 32 במותה, נרצחה על ידי בעלה אלירן מלול בתחילת אוקטובר 2019, בביתם של הזוג ביישוב מוצא הסמוך לירושלים. לפי כתב האישום מלול דקר את רעייתו 11 פעמים ופצע אותה אנושות בראשה בעת שנכחה בחדרה של בתם בת השמונה חודשים, תוך שסלה מנסה להתגונן בשארית כוחותיה. מלול שהה עם גופתה של סלה במשך שעות ארוכות, יחד עם בתם, וב-3 באוקטובר אותה שנה הגיע ספוג דם לדירת השכנה כשבידיו התינוקת. בפני השכנה טען אז: "אשתי ואני ניסינו להתאבד. אני צריך עזרה, תביאי כוס מים וקחי את הילדה".
בחקירתו הראשונית טען כי אינו זוכר דבר ממה שקרה. מלול שמר על שתיקה בחקירותיו, וכאמור לא סיפר מה עבר על התינוקת בשעות הארוכות שחלפו בין הרצח לבין הבאתה לשכנה. בן עמי התייחסה לכך בדברים הקשים שהטיחה בו אתמול, וגם כעת בריאיון לאולפן ynet. לדבריה, אם הייתה לו "טיפת אנושיות", הוא היה מספר מה עבר על הילדה.

"אדם שנמצא בכזאת סיטואציה מזוויעה, 17 שעות עם גופה, בדירה, עם תינוקת, רק רוצה לצאת ולספר ואולי להציג את הצד שלו. הבן אדם הזה שתק שמונה וחצי חודשים וכשהוא פתח את הפה שלו, שלוש שעות בבית המשפט – הוא רק הכפיש ושיקר", אמרה האחות. "לשמחתי, השופטים ראו מבעד לשקרים ופסקו שבאמת לא האמינו לאף מילה שלו. הלוואי שכל זה היה נחסך מאיתנו, אבל לפחות היה משפט צדק ועל זה אנחנו באמת מברכים".
בן עמי, שמאז הרצח פועלת כדי לקדם את המאבק באלימות נגד נשים והקימה לשם כך את "פורום מיכל סלה", הוסיפה: "אבא שלי אומר כל יום שאת מיכל שום דבר לא יחזיר, אז זה הדבר היחיד שבאמת משנה". לדבריה, "אתמול נחתם פרק מאוד מטלטל, מאוד ארוך של שנתיים בחיים שלנו, שזה המשפט. אמא שלי הייתה עדה במשפט, אני הייתי עדה, זה המון המון התעסקויות, המון חרדות, המון אי ודאויות ואתמול זה הסתיים".
היא ציינה כי לצד פסק הדין החמור, גם לתמיכה מהציבור הרחב ישנה חשיבות רבה עבור המשפחה: "אני רוצה לנצל את ההזדמנות הזאת ולהגיד לעם ישראל 'תודה' על החיבוק והתמיכה לכל אורך הדרך, לקהילה שעטפה אותנו. זה כל כך חשוב לריפוי, לאפשרות לקום מהעפר ולצעוד קדימה".
3 צפייה בגלריה
מיכל סלה
מיכל סלה
מיכל סלה ז"ל. האחות: "הקהילה עטפה אותנו, זה כך כך חשוב לריפוי"
(באדיבות המשפחה)
לאולפן ynet התראיין גם אחיה של מיכל סלה, דוד סלה, שאמר כי החשש של המשפחה כעת הוא מהאפשרות שבעתיד יוכל הרוצח לבקש לצאת לחופשה. "אנחנו נהיה שם כשהוא יעשה את זה ואנחנו נעמוד בבית המשפט, נגיד את דברינו ונצא במחאה. נעשה כל שביכולתנו כדי לא לתת לזה לקרות, ואם אפשר, אנחנו גם נקדם חקיקה בנושא – כי זה פשוט הזיה שבעוד שבע שנים הוא כבר יכול להתחיל לבקש זאת. ואם יבוא איזשהו שופט ויאפשר את זה, אז הוא יהלך בינינו – זה פשוט לא מתקבל על הדעת".