מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, אמר אמש (יום חמישי), כשברקע אזהרת ראש אמ"ן שלפיה הוא קרוב לעשות טעות שתוביל למלחמה גדולה, כי "אתם לא אלה שמאיימים במלחמה גדולה - אלה אנחנו שמאיימים עליכם. וכל מלחמה כזו תכלול את כל גבולות ישראל". נסראללה, שנאם כחלק מ"שבוע ההתנגדות והשחרור" לציון 23 שנה ליציאת צה"ל מלבנון, הוסיף כי "מי שחושב שהקרב הסתיים אז הוזה, כי חלק מארצנו עדיין כבושה",
לדברי נסראללה, "האויב הוא זה שצריך להיזהר לא לטעות - כי המלחמה הגדולה תוביל לקריסת ישות הכיבוש אל מותו". ביום שני האחרון, נזכיר, הזהיר ראש אמ"ן, אלוף אהרון חליוה, כי "גם בחלוף 17 שנים מאז הטעות שעשה נסראללה ב-2006, ישנה תחילת הבנה שניתן למתוח את המשוואות מול ישראל. סיפור המחבל בצומת מגידו הוא לא חד פעמי לצערי".

9 צפייה בגלריה
חסן נסראללה
חסן נסראללה
"המלחמה תוביל לקריסת הכיבוש אל מותו". חסן נסראללה
9 צפייה בגלריה
כוחות צה"ל בגבול לבנון
כוחות צה"ל בגבול לבנון
"חיזבאללה מורתע מאוד". כוחות צה"ל בגבול לבנון, אתמול
(צילום: AP)
9 צפייה בגלריה
דגל איראן בדרום לבנון
דגל איראן בדרום לבנון
תומך חיזבאללה מניף דגל איראן בגבול
(צילום: AP)
9 צפייה בגלריה
תומכי חיזבאללה בלבנון
תומכי חיזבאללה בלבנון
שיירת תומכי חיזבאללה בלבנון
(צילום: רויטרס)
לטענת נסראללה, "מאז הנסיגה מלבנון בשנות האלפיים, והנסיגה מעזה, אין עוד מה שנקרא 'ישראל הגדולה' או העוצמתית. כיום ישראל מסתתרת מאחורי חומות ואש, ואינה מסוגלת לכפות את תנאיה בכל משא ומתן עם העם הפלסטיני". הוא הוסיף כי ישראל חוששת מכך ש"אין יותר הגמוניה אמריקנית בעולם". הוא טען כי ישראל עצמה מפולגת בגלל המחלוקת הפנימית בה, כשמנגד "יש לכידות ויציבות של ציר ההתנגדות בעזה, בירושלים, בגדה המערבית ובשאר האזור".
נסראללה התייחס גם למבצע מגן וחץ, וטען כי "האיומים הישראליים מגיעים לאחר שהכיבוש לא הצליח לנצח בו". לטענתו, המבצע "הוכיח את שחיקת כוח ההרתעה של הישראלים, שהבינו שהם ישלמו מחיר על כל תקיפה".
בכנס שבו דיבר ראש אמ"ן נאם גם שר הביטחון יואב גלנט, שאמר כי "בתקופה האחרונה אנחנו עדים למגמה בולטת של התלכדות זירות. מאחורי האיומים שמולם אנו מתמודדים כיום בעזה, בלבנון, בסוריה, ביהודה ובשומרון, קיים קו מחבר וקשר הדוק שמלכד ביניהם. הקשר הזה הוא איראן, שהיא האיום המשמעותי ביותר על היציבות האזורית והעולמית".
יום למחרת, דיבר בכנס גם הרמטכ"ל הרצי הלוי - שאמר כי "התעצמות חיזבאללה בלבנון היא אתגר מרכזי. אנחנו מעכבים אותה, קשה לשמור את זה על האפס. צריך לדאוג כל הזמן שיישמר ויגדל פער איכותי בין קצב השיפורים שלנו לבין מה שהם עושים, ותמיד לשקול יוזמה שיכולה להביא יתרון. חיזבאללה מורתע מאוד ממלחמה כוללת מול ישראל. הוא חושב שהוא מבין איך אנחנו חושבים, והדבר הזה מביא אותו להעז ולאתגר אותנו כשהוא בטוח שזה לא יוביל למלחמה. אני רואה בדבר הזה מסילה טובה לייצר הפתעות".

9 צפייה בגלריה
הרחפן שהופל
הרחפן שהופל
הופל בלוחמה אלקטרונית. הרחפן שחדר מלבנון
(צילום: דובר צה"ל )
9 צפייה בגלריה
מפגן צבאי של חיזבאללה בדרום לבנון
מפגן צבאי של חיזבאללה בדרום לבנון
מפגן צבאי של חיזבאללה בדרום לבנון, היום
(צילום: AFP)
אתמול הפיל צה"ל רחפן שחצה משטח לבנון לישראל במרחב היישוב זרעית שבגליל העליון. "הרחפן היה במעקב על-ידי מערך הבקרה האווירי לאורך האירוע", נמסר מהצבא. "צה"ל ימשיך לפעול על מנת למנוע כל הפרה של ריבונות מדינת ישראל". מדובר ברחפן איסוף קטן ולא חמוש, שהופל באמצעות לוחמה אלקטרונית - שבה משגרים מרחוק אותות המשבשים תנועה של כלי טיס וגורמים להפלתו.
פורסם לראשונה: 21:11, 25.05.23