טיסת חילוץ של לופטהנזה (LH690) שהמריאה אמש (יום ג') מנמל התעופה בפרנקפורט שבגרמניה לישראל יצאה לדרכה כשהיא כמעט ריקה, לאחר שכ-100 נוסעים הושארו בנמל התעופה בפרנקפורט. אנשי הביטחון הסבירו כי הטייס נאלץ להמריא בחופזה בשל האיסור לנחות בנתב"ג בשעות הלילה.
6 צפייה בגלריה
הישראלים בשדה התעופה בפרנקפורט
הישראלים בשדה התעופה בפרנקפורט
הנוסעים שנתקעו בשדה התעופה בפרנקפורט
הנוסעים, רובם בעלי דרכונים ישראלים שהגיעו בטיסות המשך מרחבי העולם, לא יכולים לצאת מנמל התעופה עקב מגבלות הקורונה, כך שהם עלולים להיתקע בשדה התעופה עד לטיסת החברה הבאה שמתוכננת רק ביום חמישי. על טיסות חברות אחרות מפרנקפורט לישראל היום כבר לא נותר מקום. לפני חצות קיבלו הנוסעים מנציגי חברת התעופה בגרמניה שמיכות סמוך לשער - שם הם צפויים להעביר שעות ארוכות עד לטיסה הבאה שתיקח אותם בחזרה לישראל.
בעקבות האירוע, הנחתה שרת התחבורה מירי רגב לאפשר לחברת לופטהנזה להוציא טיסה מיוחדת הערב - להשבת הישראלים שנותרו בפרנקפורט.
ליאב בן טולילה, שהגיע מטוקיו לפרנקפורט ומשם היה אמור לטוס לישראל, סיפר: "פתחו את השער מאוד מאוחר, בערך שעה וחצי לפני העלייה למטוס. הצטבר צוואר בקבוק נוראי ורק חלק קטן מהנוסעים הספיק לעלות על המטוס".
6 צפייה בגלריה
הישראלים בשדה התעופה בפרנקפורט
הישראלים בשדה התעופה בפרנקפורט
המלון בשדה מלא ואסור לצאת לעיר. הנוסעים יבלו את הלילה כך
6 צפייה בגלריה
הישראלים בשדה התעופה בפרנקפורט
הישראלים בשדה התעופה בפרנקפורט
ייאלצו להעביר שעות ארוכות עד החזרה ארצה. פרנקפורט
לדבריו, "החבר'ה של לופטהנזה טענו שאם המטוס לא היה ממריא מיד הוא לא יכול היה לנחות בישראל בגלל עוצר הלילה בנתב"ג. זרקו אותנו פה באחד הגייטים בלי פתרונות או מלונות כי אסור לנו לצאת לגרמניה - הגענו בקונקשן. המלון בשדה מלא לגמרי אז גם לשם אי אפשר ללכת ואנחנו זרוקים על הרצפה. נתנו לנו שמיכות של מטוס בלי פתרונות של אוכל, היגיינה ושום דבר. אנחנו לא יודעים איך ניכנס לארץ עם האישורים שיש לנו להיום ואם יאפשרו לנו".
נוסע נוסף שהגיע לפרנקפורט מקוסטה ריקה סיפר: "המטוס התעכב במשך שעה וחצי כי נציגי החברה היו צריכים לבדוק את כל מסמכי בדיקות קורונה לפני הטיסה. התור לקח הרבה מאוד זמן. פתאום הגיעו 15 שוטרים והודיעו לנו שהטיסה יוצאת מיד. כל מי שעל המטוס ממריא, כל השאר יצטרכו להישאר בשדה התעופה".
6 צפייה בגלריה
אחרי שבוטלה - הטיסה ההומניטרית מגרמניה נחתה בנתב"ג
אחרי שבוטלה - הטיסה ההומניטרית מגרמניה נחתה בנתב"ג
נתב"ג בימי קורונה
(צילום: נדב אבס)
הנוסעים טענו כי נציגי חברת התעופה אמרו להם שקיבלו הוראה מהגורמים בישראל להוציא מיד את הטיסה, אחרת היא תבוטל. "הם בחרו להוציא את המטוס באותו הרגע", סיפר הנוסע. "אני ראיתי אולי 30 איש שעלו על המטוס ויותר מ-100 נוסעים שלא הצליחו לעלות".
מחברת התעופה לופטהנזה נמסר: "לופטהנזה חידשה אמש את טיסות הנוסעים שלה מפרנקפורט לתל אביב. לאור הנחיות הכניסה החדשות והמחמירות של ממשלת ישראל, הכוללות דרישה לאישור ועדת חריגים בנוסף לתוצאת בדיקת קורונה שלילית, בעברית או באנגלית בלבד, שבוצעה בטווח של 72 שעות לפני מועד הטיסה וכן הצהרת בריאות, תהליך בידוק מסמכי הנוסעים התארך מאוד. המטוס עוכב על הקרקע כשעתיים ובשל סיבות תפעוליות, לא ניתן היה לעכב עוד את המראתו".
"חשוב לציין כי חלק מהנוסעים התייצבו בדלפקי הצ'ק אין ללא המסמכים הנדרשים ולכן לא התקבלו לטיסה. בריאות הנוסעים עומדת בראש סדר העדיפויות של לופטהנזה ולכן אנחנו פועלים לפי ההנחיות המחמירות".
"אנו מצרים על אי הנוחות שנגרם לנוסעים ועושים כל מאמץ למצוא פתרון הולם על מנת להטיסם לתל אביב בהקדם האפשרי. צוות לופטהנזה בפרנקפורט דואג לרווחת הנוסעים במסגרת מגבלות הקורונה".
6 צפייה בגלריה
אנשים משתחררים ממלוניות הבידוד דן פנורמה בתל אביב
אנשים משתחררים ממלוניות הבידוד דן פנורמה בתל אביב
משתחררים ממלונית הבידוד בדן פנורמה בתל אביב
6 צפייה בגלריה
11 חולי קורונה בטיסה אחת מניו יורק
11 חולי קורונה בטיסה אחת מניו יורק
מתפללים על טיסת החילוץ מניו יורק ללא מסכות
בתוך כך, בחצות שבין שני לשלישי פג תוקפה של חובת הבידוד במלוניות בשל התנגדות ועדת החוקה וכעת השבים לארץ לא נדרשים בבידוד במלונית עד הודעה חדשה. בשל כך הוחלט כי משבוע הבא תצומצם למינימום כניסת ישראלים ארצה - למעט מקרים הומניטריים דחופים - עד לכניסה של לא יותר מ-200 ישראלים ביום. עם זאת, בתום הדיון בממשלה אמש הסתמן כי ההוראה לבידוד במלוניות לשבים מחו"ל תחודש בקרוב.
מוקדם יותר נודע כי עשרות נוסעי טיסת חילוץ של חברת אל על עודכנו כי במטוס שעמו הגיעו לישראל ביום ראשון האחרון התגלו נדבקים רבים בקורונה. ל-ynet נודע כי מספר המאומתים שאובחנו נכון לעכשיו הוא 11. אף שלפני העלייה למטוס על הנוסעים להציג מסמך המעיד על בדיקה שלילית, נוסעת טענה ששמעה קבוצת חרדים שהתרברבה בהשגת מסמכים מזויפים.
פורסם לראשונה: 22:46, 23.02.21