1 צפייה בגלריה
מחלקת הקורונה בהדסה עין כרם
מחלקת הקורונה בהדסה עין כרם
מחלקת הקורונה בהדסה עין כרם
(צילום: עמית שאבי)
יום שני ברציפות עם יותר מ-3,000 מאומתים: 3,269 ישראלים אובחנו אתמול (שלישי) כחיוביים לקורונה. כך עולה מנתוני משרד הבריאות. בסך הכול בוצעו כ-98 אלף בדיקות ושיעור החיוביים עומד על כ-3.3% - נתון נמוך מזה של יום שני. 200 מבין המאובחנים הם חוזרים מחו"ל.
בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים 449 חולי קורונה. לפי נתוני משרד הבריאות מצבם של 237 מהחולים מוגדר קשה, שמונה יותר מהמספר אתמול בערב. במספר המונשמים חלה ירידה ומספרם הבוקר עומד על 48, לעומת 49 אמש.


לפי משרד הבריאות, 18 ערים ושמונה יישובים מוגדרים כאדומים. מדובר בין היתר באור עקיבא, בת ים, בית שאן, קריית מוצקין, קריית מלאכי, עפולה, קריית גת, דימונה, סכנין, כפר יונה, חצור הגלילית, נתיבות, חריש, שדרות, קריית ים ומזכרת בתיה.
עוד עולה מהנתונים כי כ-180 אלף ישראלים בני 60 ומעלה התחסנו במנה השלישית. לשם השוואה, מספר המתחסנים במנה השנייה בגילים אלה הוא 1,379,000 – כך שלמעשה כ-13% מאלו שהתחסנו בשתי מנות בקרב המבוגרים התחסנו עד כה גם במנה השלישית.
מבין 200 המאומתים שחזרו מחו"ל, 53 הגיעו מטורקיה, 30 מיוון, 19 מארצות הברית, 16 ממצרים, 11 מצרפת, 11 מבולגריה ותשעה מגאורגיה. בנוסף אובחנו חיוביים לקורונה שהגיעו מספרד, קפריסין, מקסיקו, אוקראינה, רומניה, אתיופיה, שווייץ, סרביה, איטליה, פולין, איסלנד, בלגיה, מרוקו, הולנד, אוסטריה, קזחסטן, בוסניה וירדן.
בתוך כך, ולאחר ההחלטות שהתקבלו אמש בקבינט הקורונה, במשרד הבריאות מסמנים את היעד הבא - חזרת התו הסגול. המשמעות היא הגבלת התקהלות במקומות המסחר וחזרת התורים הארוכים במיוחד שהשתרכו מחוץ לחנויות. במשרד הבריאות בוחנים איך תיראה מגבלת ההתקהלות ומה יהיה מספר הנוכחים שיותר בכניסה לחנויות ובתי עסק, וזאת בנוסף להרחבת התו הירוק שאושר אמש. "נשקלה האפשרות להציע את התו הסגול כבר בישיבת הקבינט הזו", אמר אתמול בכיר במשרד הבריאות. "בסופו של דבר הוחלט שלא לעשות את זה".
אתמול הבהירו במשרד הבריאות כי האופציה של סגר בחגים הופכת לריאלית במיוחד. השבוע דווח ב-ynet וב"ידיעות אחרונות" שבמשרד הבריאות ובממשלה שוקלים ברצינות אפשרות של סגר בחגים אם מבצע החיסון השלישי לא ייתן את אותותיו ומספר החולים במצב קשה לא יתייצב בשבועיים הקרובים, וכך גם אמר ראש הממשלה נפתלי בנט בישיבת הקבינט אתמול.
במסגרת הידוק ההגבלות שעליו החליט הקבינט אתמול, התו הירוק יורחב למקומות סגורים באופן גורף מיום ראשון הקרוב - והפטור מהתו הירוק לילדים עד גיל 12 יבוטל ב-20 באוגוסט. חלה חובת עטיית מסכות בחללים פתוחים עם יותר מ-100 בני אדם, והעבודה במשרדי ממשלתיים תצומצם ב-50%. כמו כן, הקבינט המליץ למגזר הפרטי לעבור לעבודה מהבית, ואמר כי מעתה יהיה איסור טיסות גורף למדינות אדומות - לצד חיוב בידוד לחוזרים ממדינות כתומות.