שעות לאחר פקיעת המנדט שניתן לבנימין נתניהו להרכבת הממשלה, ולאחר שיו"ר יש עתיד יאיר לפיד ויו"ר ימינה נפתלי בנט נפגשו כל אחד עם נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין וביקשו כי יטיל עליהם את המלאכה, ח"כ אוריאל בוסו ממפלגת ש"ס אמר הבוקר (יום ד') בריאיון לאולפן ynet כי "לבנט עדיין יש הזדמנות להיות נאמן להבטחות שלו ולגוש הימין, שלפיהן הוא לא ייכנס לרוטציה עם יאיר לפיד".
על האפשרות להקמת ממשלת מטעם "גוש השינוי" הוא אמר: "ממשלת שיסוי - לא שינוי ולא ריפוי. ליברמן לא יהיה הבעיה היחידה בממשלה העקומה הזאת". ח"כית מיכל וולדיגר מהציונות הדתית בריאיון במשדר: "זה לא נגמר עד שזה לא נגמר, בנט עדיין יכול לפנות לליכוד".
3 צפייה בגלריה
אוריאל בוסו מיכל ווֹלדיגר
אוריאל בוסו מיכל ווֹלדיגר
חברי הכנסת אוריאל בוסו ומיכל ווֹלדיגר
(צילום: אלי מנדלבאום )
- אתם נאמנים לדרככם ומצפים לדברים מבנט וסמוטריץ', ובסוף תקום כאן ממשלת שינוי שלא תהיו חברים בה. "היה ברור לכולם שאם נמשיך עם ההבטחות ועם המנטרות של הבחירות, לעולם לא תקום ממשלה בישראל. כל אחד יודע שיש איזו הבטחה אחת או שתיים שצריך להפר, בסוף צריך להתגמש ולבנות משהו. האם כדאי להפר הבטחות אידיאולוגיות או הבטחות שהן 'רק' מבוססות על אנטגוניזם כזה או אחר? זאת השאלה".
- נתניהו מפנה את האשמה כלפי בנט. אבל גם אם הוא היה בפנים, לא הייתה ממשלה. "ממש לא. אם נפתלי בנט היה אומר, והוא עדיין יכול להגיד - 'אני שייך לגוש הימין' - יש לנו 59 מנדטים. מאותו רגע הדלת פתוחה לאחרים. בסוף יש 65 מנדטים לימין, אז לקחת את המנדט ולבנות ממשלת שמאל 'הארד קור', זאת שותפות הרבה יותר קשה. מעבר למנסור עבאס יש את תמר זנדברג, את מרב מיכאלי. אני מאמין שגם בנט יודע שזה לא יחזיק, שזה לא אמיתי, ואני מקווה שהוא יתעשת".

- אם תקום ממשלת שינוי ונתניהו יילך לאופוזיציה, תאפשרו שליברמן למשל יהיה שר אוצר? "זאת לא תהיה 'ממשלת שינוי' ולא 'ממשלת ריפוי' אלא ממשלת שיסוי. זאת תהיה ממשלה שתפלג את העם באופן מוחלט. מי שאולי ממליך את הורוביץ כשר חינוך וליברמן כשר אוצר הוא נפתלי בנט. אנחנו, אידיאולוגית, לא נפר כרגע שום דבר בשביל אף כיסא. אם צריך, נילחם מהאופוזיציה בראש מורם".
- ואם בנט מקבל את המנדט, אולי אפילו מציע לכם משהו שלא תוכלו לסרב לו - לא תעדיפו לשבת בממשלה? "גם אם ליברמן זז הצידה, יהיה צורך להישען על מפלגות שמאל ואולי גם על מפלגות ערביות. יו"ר ישראל ביתנו הוא לא הבעיה היחידה בממשלה העקומה הזאת. צריך להישאר ולהתאחד בגוש הימין, במפלגות הדתיות והציוניות, יחד עם בנט וסער, ואני מאמין שאחר כך הדלת תהיה פתוחה לבנות ממשלה יותר רחבה".
- אם באמת תקום ממשלה בראשות בנט עם גורמים במרצ וכו', תעשו להם חיים קשים מהאופוזיציה? "רק אתמול ראינו בוועדה המסדרת את ההתפתלות, איפה אלקין יהיה מחר? איפה יהיו בנט וסער בכל החוקים שאנחנו רוצים להעלות? בטח שנעשה חיים קשים. אם 65 מנדטים הצביעו בעד הסדרת ההתיישבות הצעירה, אז אנחנו נעשה את זה. אותו דבר לגבי רפורמות במערכת המשפט".
3 צפייה בגלריה
ריבלין ולפיד
ריבלין ולפיד
לפיד אצל הנשיא, אחרי פקיעת המנדט של נתניהו
(צילום: חיים צח, לע"מ)
3 צפייה בגלריה
ריבלין ובנט
ריבלין ובנט
ריבלין ובנט, היום
(צילום: חיים צח, לע"מ)
ח"כ בוסי הוסיף: "השותפות שלנו עם הליכוד היא לא רק עם נתניהו כנתניהו. ללכת איתו לקואליציה או לאופוזיציה, זאת לא השאלה. צריך להסתכל רק על השנה האחרונה - הייתה לנו ממשלה עם שותפים בכחול לבן, היינו צריכים להדוף חוקים שקשורים לחוק הנישואין והפונדקאות, השוויון וכן הלאה. דברים שבהם בליכוד הלכו איתנו יד ביד, בערכים ובדברים שחשובים לנו. זאת השותפות שלנו, אנחנו נמצאים איתם על אמת".
בהתייחסו לטענות שעלו כלפי המנהיגים הדתיים לאחר האסון במירון, שגבה את חייהם של 45 בני אדם, שלפיהן בין היתר הם "ברחו מאחריות", הוא אמר: "לא ברחנו ולא שום דבר. למה, את כל אלה שצועקים היום 'ועדות חקירה' נושא מירון עניין פעם? הם היו שם בכלל, יודעים מי הוא הרשב"י? פתאום אכפת להם, הם מפגינים סולידריות - ואנחנו עדיין קוברים את המתים. הם רוצים שנגיב לתקשורת אבל בזמן הזה טיפלנו בהרוגים, בהלוויות, במשפחות. אנחנו עושים את מה שצריך".

ח"כ ווֹלדיגר מהציונות הדתית: "בנט עדיין יכול לפנות לליכוד"

חברת הכנסת מיכל ווֹלדיגר, חברת מפלגתו של בצלאל סמוטריץ', טענה במשדר כי "אם בנט היה בא לנתניהו ואומר לו - 'אני איתך, אין לי אופציה אחרת משמאל כי אלו הם העקרונות שלי', אז הייתה לנו היום ממשלה.
"עכשיו שאולי זה אצלו בידיים, אני עדיין חושבת את אותו הדבר", היא הוסיפה, "התפקיד של בנט הוא להגיד - 'עכשיו אני הולך עם הבייס שלי, עם המקום שבו אני נמצא ושעליו הצהרתי'. הוא עדיין יכול לפנות לליכוד".
ח"כ ווֹלדיגר התייחסה לאפשרות של הקמת ממשלת שינוי: "איך בנט יישב למשל עם תמר זנדברג? בנושא הכלכלי למשל הם במקום אחר לגמרי. אין לי ספק שבנט הוא ימין, אני מאמינה בו שהוא יידע לעשות את הצעד הנכון. עכשיו זה על הכתפיים שלו להרכיב ממשלת ימין, לא על ביבי. כל חלופה אחרת היא תפוחים על העץ. היא לא ריאלית".