כעשרה חודשים חלפו מאז שהוגש כתב אישום חמור נגד רס"ן בועז אנקרי מפיקוד העורף, הכולל 21 עבירות מין נגד שלוש חיילות וקצינות ששירתו תחתיו, אך צה"ל עדיין לא פתח במשפטו. לפי כתב האישום, אנקרי ביצע במשך כשנתיים שורה של עבירות מין, הכוללות מעשים מגונים, מעשי סדום, בעילה אסורה בהסכמה והטרדות מיניות נגד שלוש הפקודות שלו, בעת ששירת כקצין במחלקת הרפואה של מטה פיקוד העורף.
הפרשה נחשפה והותרה לפרסום לבקשת ynet בתום דיונים ממושכים בבית הדין הצבאי, וחרף התנגדותו של אנקרי. בימים האחרונים הגיע לידינו מסמך יוצא דופן וחמור בחריגותו, שמעיד עד כמה ידע אנקרי על מצבה הרעוע של אחת מפקודותיו, ובכל זאת בחר לכאורה לתקוף אותה מינית שוב ושוב - אף יותר מאשר יתר המתלוננות.
3 צפייה בגלריה
רס"ן בועז אנקרי
רס"ן בועז אנקרי
רס"ן בועז אנקרי, שהואשם בעבירות מין נגד שלוש מפקודותיו
(מתוך פייסבוק)
3 צפייה בגלריה
רס"ן בועז אנקרי
רס"ן בועז אנקרי
המלצתו של רס"ן אנקרי "לטפל בחיילת בכפפות של משי"
(מתוך פייסבוק)
פער של כ-20 שנה ושש דרגות הפרידו בין החיילת, שנחשבת לצעירה ביותר מבין הקורבנות, לבין אנקרי, שקלט אותה ביחידה ב-2018. כמקובל, הוא ערך לה ריאיון מסודר ומתועד כפי שמקיים כל מפקד בצבא לחייליו, בעיקר על מנת להכיר אותם ולדאוג לצרכיהם. במסמך סיכום הריאיון התברר לו עברה הקשה של החיילת, שבין היתר ספגה כילדה הטרדות מיניות מקרובי משפחתה.
כנערה היא נאלצה להסתייע באנשים שהכירה ברחוב לאחר שעזבה את ביתה, ציין אנקרי במסמך, והדגיש כי מדובר בחיילת בודדה נטולת תמיכה משפחתית, אך בעלת מוטיבציה גבוהה לשירות צבאי ויכולות ללמוד ולבצע משימות: "היא מנסה לארגן את חייה למען ההווה והעתיד. יש לטפל בה בכפפות של משי ותוך הקניית עולם הערכים המוכר לנו בצבא, לרבות משמעת, מוסר עבודה, חריצות, בטיחות ועוד. מוטלת עלינו האחריות לאפשר לחיילת להתפתח ברמה האישית, ולכן אני ממליץ לפתור אותה מתורנויות בבסיס ולהתאים לה שעות עבודה".
בכתב האישום תואר מקרה בו אנקרי נסע במכוניתו מהבסיס יחד עם החיילת, וביקש לעצור בצד הדרך ב"מקום יפה". אנקרי חשף את איבר מינו, נגע בעצמו, וביקש מהחיילת שתנשק אותו ותבצע בו מין אוראלי, למרות סירובה ובקשותיה להמשיך בנסיעה כדי שלא תאחר לעבודתה. בנסיעה אחרת, אנקרי בעל את החיילת בהסכמתה, תוך ניצול יחסי המרות ביניהם. עוד תוארו מקרים בהם צבט בפטמותיה, נישק את החזה שלה וביצע בה מעשים מגונים וכן מעשי סדום. בנוסף, אנקרי הואשם גם כי אמר לה שורה של אמירות מיניות בוטות, בדומה להתנהגותו כלפי שתי המתלוננות הנוספות.
3 צפייה בגלריה
צללית של אישה
צללית של אישה
אנקרי מואשם כי ביצע בחיילת מעשי סדום שוב ושוב
(צילום: Shutterstock)
חלק מהעיכובים בפתיחת המשפט נובעים מטיפולים נפשיים שאנקרי עובר, שעשויים בהמשך הדרך להקל את היחס כלפיו, בעיקר מבחינת העונש שיוטל עליו אם יורשע. בנוסף, לפרקליטות הצבאית הגיע חומר חקירה חדש בנוגע לאחת המתלוננות, שנבחן בחודשים האחרונים. בד בבד, המתלוננות דרשו שוב ושוב מהצבא להפסיק למרוח את הסאגה, הטראומטית מבחינתן, שאפילו לא הגיעה לשלב הקראת כתב האישום. אנקרי, שלא מוחזק במעצר, צפוי לכפור בעדויות ולנהל משפט הוכחות.
באי כוחו של אנקרי, עורכי הדין אל"מ (במיל') אשר הלפרין, וסרן אמיר גונמן, מסרו בתגובה: "בהמשך לפניית ההגנה לבית הדין הצבאי על מנת שיועברו לעיונה חומרי חקירה משמעותיים שלא נמסרו לה, החליטה התביעה הצבאית בצעד חריג להורות על השלמת חקירה. ההגנה פנתה מספר פעמים בבקשות רשמיות על מנת לזרז הליך זה, וזאת כדי לקבל את החומרים החדשים שנאספו, אשר ברור כבר כעת כי יש בהם כדי לסייע משמעותית להגנתו של רס"ן אנקרי ולשפוך אור חדש על האירועים. מכל מקום, כפי שכבר נמסר בעבר, רס"ן אנקרי ינהל את הגנתו בבית הדין הצבאי ולא בתקשורת".
מדובר צה"ל נמסר כי "נגד הקצין הוגש כתב אישום, המייחס לו שורה של עבירות מין כלפי כמה נפגעות עבירה. במסגרת ההליכים בפני בית הדין הצבאי, ולפני שהחלה שמיעת הראיות, התגלה מידע נוסף, אשר חייב עריכת השלמת חקירה בתיק, שנערכת בימים אלה. נפגעות העבירה מלוות על ידי התביעה הצבאית בתיק ומעודכנות על ידיה בהליכים ובאופן התקדמותם. בית הדין מקיים דיוני מעקב אחת לשבועיים, כדי לבחון את הצפי להמשך ההליכים המשפטיים". גורמים צבאיים הוסיפו ש"הנאשם הושעה מתפקידו עם פתיחת החקירה, ושוחרר מצה"ל עוד בטרם הגשת כתב האישום".
עו"ד אפרת נחמני-בר ועו"ד שרון זגגי-פנחס, המייצגות את אחת הנפגעות, מסרו: "בכל יום שעובר מתגלים עוד ועוד פרטים מעוררי חלחלה על מעשיו של הנאשם, הן ביחס לאופיים הפוגעני והן ביחס לניצול המזעזע פרי ידיו של הנאשם. מעשים אלה מהדהדים עד היום בצורה קשה בחייה של הנפגעת, ואנו תקווה שהנאשם יזכה לעונש החמור ביותר האפשרי בגין מעשיו".
לעורך הדין עידן דביר, המייצג קצינה שהתלוננה נגד אנקרי, נמסר מהפרקליטות הצבאית כי "הגיע לידינו חומר חקירה חדש ובעקבותיו מצ"ח מבצעת השלמת חקירה".