בבית העלמין בגן יבנה הובא הבוקר (שישי) למנוחות תושב היישוב לידור לוי (34), שנרצח בפיגוע שאירע בתחילת השבוע בקניון פרנדלי. מאות בני אדם ליוו את לוי, שהותיר אחריו אישה בהיריון ותינוקת בת חצי שנה, בדרכו האחרונה. "אשתדל לעשות כל מה שאני יכולה בשביל לשמור על שני היהלומים שהשארת לי", ספדה בבכי האלמנה שושי.
3 צפייה בגלריה
לידור לוי
לידור לוי
לידור עם התינוקת מייה
(צילום: באדיבות המשפחה )
לוי, מהנדס תוכנה במקצועו, נפצע אנושות בפיגוע הדקירה בחדר כושר בקניון שאותו ביצע מואמן חליל (19), שוהה בלתי חוקי מהעיר הפלסטינית דורא בנפת חברון. מותו של לוי נקבע אתמול בבית החולים איכילוב בתל אביב. בבית החולים בילינסון בפתח תקווה מאושפז עדיין במצב קשה פצוע נוסף שנשקפת סכנה לחייו. בפיגוע נפצע קשה גם הנער רועי עדני (17), אולם מאז מצבו השתפר. שוטר שהוזעק לזירה חיסל את המחבל.
האלמנה שושי סיפרה בהלוויה על הרגעים שבהם ביקשה מלידור להישאר בבית כדי לסייע לה עם בתם התינוקת מייה: "ביקשתי ממך שלא תצא לאימון כדי שתעזור לי עם מייה כי היו לי בחילות, אבל אמרת לי 'אל תדאגי, אני ארדים אותה מוקדם ואצא מאוחר לאימון'. באמת הרדמת אותה מוקדם, שמת ביצים קשות על הגז ויצאת לאימון. אבל לא חזרת, התקשרתי ולא ענית לי, התקשרתי עוד פעם ולא ענית, והזמן עצר מלכת".
האלמנה התקשתה לעצור את הדמעות, ואמרה עוד: "אהוב ליבי, חבר הכי טוב שלי ושותף שלי בחיים שלי, האבא הכי מושלם ביקום הזה. אתה היית האוויר שלי לנשימה, החמצן שלי, הסיבה שלי לחיות בעולם הזה. השמיים נפלו עליי, אבל אתה השארת לי שתי סיבות לחיות - בבית שלנו מייה הגורה, והשני בבטן שלי כאילו אתה פועם בתוכי.
"אנחנו 11 שנים ביחד, אני גדלתי לצידך. צברנו מלא-מלא חוויות, אבל רק עכשיו התחלנו לבנות את הקן שלנו ואת החיים האמיתיים ביחד. היו לנו כל כך הרבה תוכניות, הרבה תוכניות, וכולן נקטעו בגלל אותו ערב ארור. איך אני יכולה לדמיין חיים בלעדיך? אתה היחיד שנתן לי להרגיש מלכה, הגשמת כל רצון, כל בקשה הכי קטנה שלי. נתת לי להרגיש הכי יפה, הכי חכמה, הכי נאהבת. אהבת אותי אהבה טהורה, אהבה תמימה שרואים רק בסרטים".
3 צפייה בגלריה
לידור לוי
לידור לוי
לידור לוי. "רק עכשיו התחלנו לבנות את הקן שלנו"
(צילום: באדיבות המשפחה )
האלמנה הוסיפה: "תמיד היית מצחיק אותי עם חוש ההומור השנון הזה שלך שגרם לי להתאהב בך. היית שותף שלי על מלא, עד כדי כך שהעברת איתי חופשת לידה מלאה בבית במשך שבעה חודשים שבהם היינו בלתי נפרדים, עושים הכול ביחד. היית אבא מושלם למייה שלנו, הרעפת עליה אהבה שרואים רק בסרטים, אהבת לטפל בה מאפס עד מאה, עשית איתה הכול, היית מצחיק אותה יותר מכולם. היית קורא לה 'בובו קבובו', ותמיד האמנת שהיא התינוקת הכי מיוחדת שיש.
"איך אני יכולה לחזור הביתה, להסתכל על בובו שלך, להסתכל עליה אחרי שלקחו את אבא שלה? היא רגילה לראות אותנו כצמד תמיד ביחד ולצחוק. עכשיו היא רואה רק אותי, היא לא רואה אותך לידי. איך אעבור לידה בלעדיך? זה עולם אכזרי מדי בשבילי, אני מרגישה בתוך סיוט שעוד רגע תעיר אותי ממנו".
בסיום דברי ההספד התייחסה שושי לניסיון של לידור להתגייס למילואים עם פרוץ המלחמה. "כשהתחילה המלחמה שמחתי כל כך שאתה לא יכול לעשות מילואים. נפצעת בסדיר, קיבלת פטור כמובן וביקשת להתנדב למילואים, אבל זה לא עזר. במשך כל המלחמה אמרת שאתה משתוקק לצאת למילואים ומקנא באלה שיכולים לתרום. אני ישר השתקתי אותך שלא תלך ממני חלילה.
"במשך כל החודשים האלה של האזעקות לא נתתי לך לצאת מהבית, כלאתי אותך בתוך הבית וניסיתי להגן עליך בכפפות של משי מהאזעקות והרקטות. והנה, בסוף המפלצת האכזרית הזו הגיעה אליי הביתה לגן יבנה, לחדר כושר שצמוד לבית שלי, ולקחה לי אותך בדם קר. אני לא יודעת איך אני קמה מפה וממשיכה".

3 צפייה בגלריה
מיפוי בית המחבל שביצע את הפיגוע בגן יבנה
מיפוי בית המחבל שביצע את הפיגוע בגן יבנה
כוחות צה"ל שמיפו את בית המחבל לקראת הריסתו
(צילום: דובר צה"ל)
במקביל, כוחות צה"ל מיפו הלילה בעיר דורא את בית המחבל שביצע את הפיגוע לקראת הריסתו. בזירה אחרת, טול כרם, חיסלו לוחמי יחידת המסתערבים (ימ"ס) של משמר הגבול באזור איו"ש מחבל פלסטיני שהשליך לעברם מטעני חבלה.
במרחב פחמה ירו כמה מחבלים לעבר לוחמי סיירת חרוב. הכוחות הגיבו בירי, זוהו פגיעות. בעיר יטא עצרו כוחות צה"ל חמישה מבוקשים ואיתרו אמצעי לחימה. בסך הכול פעלו לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב למעצר 13 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון. מתחילת המלחמה נעצרו באזור כ-3,700 מבוקשים, כ-1,600 מהם משויכים לחמאס.