עשרות אלפי ישראלים פונו מבתיהם אחרי מתקפת ה-7 באוקטובר, ועברו להתגורר במלונות, בתי הארחה ואכסניות. במשטרת ישראל אמרו ל-ynet כי המשטרה חוקרת 12 תיקים שנפתחו בחשד לתקיפה מינית, שקורבנותיהם הם מפונים שעברו להתגורר באותם מקומות לינה ואתרי נופש.
2 צפייה בגלריה
מתחם המלונות בים המלח בו שוהים משפחות המפונים של העיר שדרות
מתחם המלונות בים המלח בו שוהים משפחות המפונים של העיר שדרות
אחד ממלונות המפונים. למלון אין קשר לכתבה
(צילום: אורן עמית)
בסך הכול חוקרת המשטרה 23 תיקים בחשד לעבירות מין במלונות ומקומות הלינה. כאמור, 12 מהתיקים עוסקים במפונים שנאלצו לעזוב את בתיהם, ולפי החשד עברו תקיפה מינית. מהמשטרה נמסר כי חטיבת החקירות פועלת מול גורמי רווחה ופיקוד העורף, לצורך טיפול מיטבי במפונים.
בנוסף אמרו במשטרה כי 40 תיקי חקירה נפתחו בעקבות אלימות במשפחה בקרב מפונים, כשברוב המקרים מדובר בתקיפת בן זוג או באיומים. לאחרונה דווח ב-ynet על תקיפות מיניות ועל אלימות במשפחה במלונות המפונים, ובכנסת עלה הנושא לדיון בוועדה למעמד האישה.
2 צפייה בגלריה
הוועדה לקידום מעמד האישה בדיון מיוחד בסוגיית מניעת אלימות במקומות ריכוז של התושבים המפונים
הוועדה לקידום מעמד האישה בדיון מיוחד בסוגיית מניעת אלימות במקומות ריכוז של התושבים המפונים
הדיון בוועדה למעמד האישה
(צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
"המצב במלונות הוא של סירי לחץ", אמר בדיון בכנסת שי כהאן, סגן ראש המערך הממשלתי למפוני חרבות ברזל במשרד ראש הממשלה. "כמות גדולה של ריכוזי אוכלוסיות שנמצאות בניגוד לרצונן בתנאים לא תנאים, ההרגשה של בן אדם שנאבק על משאבים שהמלון מציע למשפחה שלו". לדברי כהאן ישנם 56 אלף מפונים שנמצאים כיום במלונות.
ביום שישי האריך בית משפט השלום בתל אביב בשמונה ימים נוספים את מעצרו של חשוד בן 64, תושב הצפון, שפונה מביתו וחשוד בביצוע מעשים מגונים בנערים וילדים בני פחות מ-14 במלון מפונים בגוש דן, שם הם שוהים עם הוריהם. גם הוא מתגורר באותו מלון.