ח"כ מתן כהנא (המחנה הממלכתי) התייחס למחלוקות בין סיעות האופוזיציה המיועדת בריאיון לאולפן ynet, בהם טענתו של ח"כ בועז טופורובסקי מ"יש עתיד" כי "גנץ וביבי מעבירים ביניהם מסרים". כהנא כינה את הדיווחים "סערה בכוס תה", ואמר כי יש עתיד נפלו לספין של הליכוד שנועד לשרת את המשא ומתן הקואליציוני. "הספינים האלה רק מראים כמה בעצם הליכוד מזלזל בסמוטריץ', אם הם חושבים שהוא יקנה אותם - אבל אני לא הדובר שלו", אמר.
עוד אמר כהנא כי "אנחנו לא אופוזיציה הומוגנית. יחד איתנו יושבת חד"ש-תע"ל, שאנחנו במחנה הממלכתי חשבנו שאסור שתרוץ לכנסת, אבל נשתף פעולה לפי צורך נגד דברים רעים שהממשלה תקדם. אם יקודמו דברים טובים, נהיה שם כדי לגבות ולתמוך. נתניהו עצמו שיתף פעולה עם אחמד טיבי לאורך כל השנה וחצי האחרונות, ראינו אותם צוהלים ביחד ומוחאים כפיים כשהפילו את חוק האזרחות".
2 צפייה בגלריה
מתן כהנא
מתן כהנא
ח"כ כהנא: "כרגע הכוח אצל בג"ץ, אבל פסקת התגברות תפר את האיזון לצד השני"
(צילום: מיכל פתאל)
ח"כ מירב בן ארי (יש עתיד), הסכימה עם דבריו של כהנא בנוגע לשיתוף פעולה באופוזיציה. "לא חסרים לנו קרבות שבהם נילחם יחד, אבל אין ספק שיהיו גם מקרים שבהם נחשוב אחרת. כרגע עומדים לפנינו הרבה מאבקים דרמטיים, מפסקת ההתגברות ב-61 שהיא פשוט חתירה תחת יסוד הדמוקרטיה, ועד הרפורמות החשובות שמתן עשה בתור שר הדתות".
- אנחנו שומעים קולות מהאופוזיציה העתידית שאומרים 'תראו, נסכים לפסקת התגברות, אבל ב-65 או 70 ח"כים'. יכול להיות שכן תתמכו בחקיקה כזו? בן ארי: "הקואליציה לא צריכה את הקולות שלנו, אז אני בספק אם יגיעו איתנו להסכמות, אבל גם נתניהו יודע שפסקת התגברות של 61 היא הליך אנטי דמוקרטי".
כהנא: "כאיש ימין אני משוכנע לגמרי שכרגע האיזון בין הרשויות הוא לא מספיק טוב, והכוח המוחלט נמצא כיום בידיים של בג"צ. מאידך, פסקת התגברות ב-61 קולות תפר את האיזון לצד השני. אנחנו צריכים איזשהו מאזן אימה, איזה איזון, שלא יכול לבוא לידי ביטוי בפסקת התגברות כזו".
2 צפייה בגלריה
מירב בן ארי
מירב בן ארי
ח"כ בן ארי: "לא מבינה למה מנרמלים את דרעי, יש לו 12 חודשי מאסר על תנאי"
(צילום: קובי קואנקס)
- מה בנוגע לאפשרות מינויו של אריה דרעי כשר אוצר? "מדובר בנבחר ציבור עם 12 חודשי מאסר על תנאי. למנות אותו לשר תהיה בעיה אמיתית, ואני לא מבינה למה מנרמלים את והופכים אותו למגן הפריפריה. אנחנו לא רוצים אנשים מושחתים בתוך הכנסת.
- ח"כ כהנא, גם אתה תתנגד לדרעי כשר? "אני חושב כמו מירב. לא הגיוני שיכהן כשר אדם שכבר ישב בכלא על לקיחת שוחד, ואחר כך פשע פעם נוספת והעלים מס. אדם כזה בכלל לא יכול להיות שר, ועוד אחד שיהיה ממונה על רשות המיסים? זה פשוט חסר היגיון".