בימים אלה מציינים ברחבי העולם ארבע שנים למהפכת MeToo, ששינתה את השיח סביב אלימות מינית והפנתה את הבושה לצד הפוגע. מיליוני נפגעות ונפגעים ברחבי העולם מצאו בתנועה הזו קהילה ששחררה אותם משנים של בדידות. ynet משמיע את קולם של הנפגעות והנפגעים.
סגולה לוי (26) הייתה רק בת חמש כשהתחילה לעבור מסכת של פגיעות מיניות על ידי אנשים שקרובים אליה. "זו הייתה פגיעה ממושכת עד שבגיל 12 לא יכולתי יותר והלכתי לספר לאמא".
"סיפרתי לה ש'הוא נוגע בי' והיא לא הבינה, שאלה מה הבעיה. אמרתי לה 'נו, אמא, בחזה וכזה. הוא נוגע בי, הוא, הוא עושה איתי זה!".
את הפרצוף של האם מנסה להבין באותם רגעים מה היא מנסה לומר סגולה לא תשכח לעולם. "מאותו רגע הכל היה מטורף. נכנסתי לסחרחורת מכל מה שקרה סביבי. ההורים שלי התלוננו במשטרה ובמקביל לטיפולים רפואיים מצאתי עצמי בחדרי חקירות. הייתי ילדה בת 12 שמעבירה ימים בהמתנה לרופאים בבתי חולים ומשם נוסעת לחקירות צולבות עם חוקרת רעה וחסרת רגישות שהפכה אותי בשנייה לשקרנית ועבריינית".
"בתקופה הזו התחיל הבלגן האמיתי", שחזרה סגולה. "לחיות זה לא היה דבר ברור מאליו באותה תקופה. הייתי שחקנית מעולה, שיתפתי את כולם במה שעבר עליי, אפילו את נהג האוטובוס או הזקנה שישבה בתחנה. אבל לכולם סיפרתי על זה בגבורה גדולה, כשבפועל סחבתי איתי לבד את הצלקות בשקט".
1 צפייה בגלריה
סגולה לוי תקיפה מינית מי טו עדות me too
סגולה לוי תקיפה מינית מי טו עדות me too
לוי. "סיפרתי לכולם בגבורה, אבל בפועל סחבתי לבד את הצלקות"
(צילום: שמוליק דודפור)
"מדי פעם העבר היה צף ואז נעלמתי לכולם, לאנשים הכי חשובים בחיים שלי – להורים המדהימים שלי, אפילו לאיש המדהים שלי. זה המחיר של הבדידות. אבל לא היה לי מושג איך עוברים משם, איך ממשיכים הלאה מהמקום הבודד הזה".
למרות הקושי הרב, דווקא ההחלטה לשתף בתחושות ולדבר על הפגיעה היא בסופו של דבר מה שהציל את סגולה וחיזק אותה. "החלטתי שאני מתחילה לחיות באמת. דברים רעים קורים, וזה קשה, וזה מרגיש כמו סוף העולם בהתחלה, אבל זה לא".
"זו תחילת חקירה חדשה – מי אני ואיך מתוך המקום הנמוך והחשוך שהייתי בו אני יוצאת לאור שלי", סיפרה. "אני בוחרת לחיות בכל יום מחדש בזה שאני מדברת את הכל, משתפת, פורקת, לא חיה לבד, וכל פעם אני לומדת לעשות עוד צעד לחיים".
ההחלטה של סגולה לספר את הסיפור שלה מול המצלמות התקבלה בעקבות תחושת הצורך שלה לנרמל את השיח סביב פגיעות מיניות. "החלטתי לדבר על מה שעברתי כדי לעזור לאנשים לא להרגיש לבד. זו האחריות שלנו לגדל דור אחר. רק ככה נשים, גברים, ילדים וילדות שנפגעו יעזו לדבר ולשתף. רק ככה אם ילד בן 13 יראה ילד אחר פוגע בילדה הוא לא יחשוב שזה קול אלא יטפל ויגן עליה".
"נפגעי תקיפה מינית עוברים תהליך שמורכב מהרבה שלבים, בהם האשמה עצמית ופחד. בתוך התהליך הזה חייבים לזכור שכל דבר הוא שלב, שלב שעובר הוא חלק מהתהליך. זאת מלחמה יומיומית, בכל יום צריך להחליט לחיות מחדש".