טרגדיה בטיול בדרום מזרח אסיה: בועז בר ענן, בן 37 מתל אביב, נהרג בטיפוס לפסגת הר הגעש רינג'אני באינדונזיה, מדינה שאין לה יחסים דיפלומטיים עם ישראל.
התאונה הטראגית אירעה שלשום (שישי) בסביבות 5:30 בבוקר, בהר הגעש שבאי לומבוק. מפקד המשטרה המקומית סיפר כי בר ענן, שנרשם לטיפוס באתר, הגיע לגובה של 3,766 מטר. אז הוא מעד ונפל למדרון בעומק של כ-150 מטרים.
3 צפייה בגלריה
בועז בר ענן, הר רינג'אני בלומבוק, אינדונזיה
בועז בר ענן, הר רינג'אני בלומבוק, אינדונזיה
בועז בר ענן והר רינג'אני בלומבוק, אינדונזיה
(מתוך אינסטגרם)
3 צפייה בגלריה
הר רינג'אני בלומבוק, אינדונזיה בו נהרג הישראלי בתאונת הטיפוס
הר רינג'אני בלומבוק, אינדונזיה בו נהרג הישראלי בתאונת הטיפוס
הר רינג'אני, שבו נהרג הישראלי במהלך טיפוס
המטייל הישראלי נכנס לאינדונזיה עם דרכון פורטוגלי. ביום חמישי הוא ושני מטפסים נוספים החלו לטייל במסלול "סמבלון", ביחד עם מדריך בשם חביבולה. דיאן, אשתו של אותו מדריך, אמרה לתקשורת באינדונזיה כי לפי המידע שקיבלה, הישראלי צילם עצמו בסלפי לפני שנהרג. מפקד המשטרה חזר על מידע זה.
מהדיווח שהגיע למשרד החוץ נמסר כי בשלב זה גופתו של ההרוג עדיין לא חולצה מהמקום. ניסיונות החילוץ היו אמורים להתחדש ב-6 בבוקר שעון מקומי (אמש ב-23:00, שעון ישראל). קונסולית ישראל בסינגפור עוקבת אחר פעולות החילוץ.
ממשרד החוץ נמסר כי "לאחרונה אירעו כמה מקרים של אזרחים שנכנסו למדינות זרות עם דרכון זר. השלטונות מקשים עד מסרבים לשתף איתנו פעולה בסיוע הרלוונטי".
3 צפייה בגלריה
בועז בר ענן
בועז בר ענן
בר ענן, בתמונה שצולמה במזרח האי ג'אווה שבאינדונזיה
(מתוך אינסטגרם)
בחשבון האינסטגרם שלו תיעד עצמו בר ענן בשלל מקומות שבהם ביקר באינדונזיה - בין היתר במתחם המקדשים פרמבנאן, באגמי קלימוטו ובאיי נוסה טנגרה.
לפני שישה ימים נהרג גיל בנקס, בן 25 מקיסריה ששירת בצבא ביחידת דובדבן, בנפילה בזמן טיפוס על הר געש באקוודור. פקחים בשמורה מצאו את גופתו ואת המסמכים שלו, וכך הבינו שמדובר בישראלי.
פורסם לראשונה: 21:19, 20.08.22