4 צפייה בגלריה
גיל בנקס מאקוודור
גיל בנקס מאקוודור
גיל בנקס. נהרג בטיפוס לפסגת קוטופקסי
הם שירתו באותה פלגה, לחמו יחדיו ביחידת הקומנדו נגד הטרור ביהודה ושומרון. אחד מהם נהרג מירי כוחותינו במהלך שירותו, האחר היה לוחם דובדבן הראשון שנהרג מטרור בפעילות מבצעית, והשבוע נהרג חבר נוסף מהפלגה שלהם ביחידה המיוחדת, בטיול בדרום אמריקה.
מותו של גיל בנקס (25) מקיסריה, מנפילה בזמן טיפוס לפסגת הר הגעש הפעיל קוטופקסי באקוודור, הוא טרגדיה נוספת שחוותה הפלגה ביחידת דובדבן, שאיבדה ב-2018 שני לוחמים - סמ״ר שחר סטרוג וסמ"ר רונן לוברסקי.
4 צפייה בגלריה
גיל בנקס חייל יחידת דובדבן שנהרג באקוודור
גיל בנקס חייל יחידת דובדבן שנהרג באקוודור
פוסט שפרסם גיל בנקס
(מתוך פייסבוק)
בנקס טייל לבדו כמה חודשים, והוא ככל הנראה נפל במהלך הטיפוס לפסגת הקוטופקסי, ההר השני בגובהו באקוודור. פקחים בשמורה מצאו את גופתו ואת המסמכים שלו - וכך הבינו שמדובר בישראלי.
בנקס, שכאמור היה לוחם ביחידת דובדבן, שירת באותה הפלגה בה שירתו סמ״ר שחר סטרוג שנהרג מירי בשוגג, וסמ״ר רונן לוברסקי שנהרג מהשלכת לוח אבן - ההרוג הראשון של דובדבן בפעילות מבצעית שלא כתוצאה מתאונה.
4 צפייה בגלריה
צילום מסך מתוך הפייסבוק של רונן לוברסקי ז"ל
צילום מסך מתוך הפייסבוק של רונן לוברסקי ז"ל
רונן לוברסקי
(צילום: פייסבוק)
4 צפייה בגלריה
סמ"ר שחר סטרוג ז"ל
סמ"ר שחר סטרוג ז"ל
שחר סטרוג
(צילום: אלבום פרטי)
בעמוד הפייסבוק של בנקס הוא שיתף כתבות על חבריו לפלגה שנהרגו. בחודש מאי 2019 הוא שיתף תמונה של השניים וכתב: "רונן וסטרוג, יהי זכרם ברוך", שנתיים אחר כך שיתף הספד ליום הזיכרון שכתבה אמו של שחר סטרוג ופורסם ב"ידיעות אחרונות".
הראשון מבין החברים שנהרג היה סטרוג (20) שנהרג בבסיס היחידה המובחרת במרכז, מפליטת כדור מאקדחו של לוחם אחר. אותו לוחם נשלח לשנה וחצי בכלא. "באחת נגדע פתיל חייו של המנוח", צוין בגזר הדין.

חודשיים לאחר מותו הטרגי של סטרוג, אירע אסון נוסף בדובדבן. לוברסקי, גם הוא בן 20, נהרג מפגיעה בראשו של לוח שיש, שהושלך לעברו במהלך פעילות מבצעית במחנה הפליטים אל-עאמרי בפאתי רמאללה. הוא היה הלוחם הראשון מדובדבן שנהרג בפעילות מבצעית כתוצאה ישירה של פעילות טרור. שבועיים לאחר השלכת לוח השיש, נלכד המחבל. ב-2019 נגזר עליו מאסר עולם.
לוברסקי וסטרוג היו חברים טובים, ששירתו באותו צוות. "אחי ראה איך מוציאים את שחר באלונקה אחרי שנהרג. עכשיו זה שניים מהיחידה, זה אסון קשה", אמר אז בכאב אריק לוברסקי, אחיו של רונן. "זה מאוד עצוב ומאוד כואב", הוסיף אביו של שחר סטרוג, שהגיע לנחם את משפחת לוברסקי.