אוטובוס אגד איבד שליטה במהלך נסיעה בירושלים והתנגש בתחנה שנמצאת בפתח הקניון "רב שפע" ברחוב שמגר בעיר. שני בני אדם נפצעו באורח אנוש, וצוותי מד"א מטפלים בשני פצועים נוספים לצד סריקות אחר נפגעים אחרים.
במקום נרשמה המולה גדולה של עוברי אורח שניסו לסייע לפצועים. זוהי התאונה הקשה השנייה שמתרחשת בעיר במעורבות אוטובוס של אגד. שלשום אירעה תאונה דומה שבה איבד נהג אוטובוס שליטה - וכתוצאה מכך נדרס למוות פנחס נפתלי דויטש (70), חסיד בעלזא שהיה בדרכו לקניות.
7 צפייה בגלריה
זירת התאונה
זירת התאונה
זירת התאונה בירושלים
מוקדם יותר הערב נקבע מותה של הילדה רימאס מתעב בת ה-7 מקלנסווה, שנסעה ברכב שהתנגש במשאית בכביש 57 ונפצעה באורח אנוש. צוותי ההצלה לקבוע את מותה של דודתה, לילא מתעב.
מהרכב הפרטי פונו בני משפחתן של ההרוגות, תושבי קלנסווה, לבתי החולים באזור. צעיר כבן 23 שנפצע באורח בינוני פונה לבית החולים הלל יפה, ואישה כבת 40 פונתה עם ילדה כבת 10 לבית החולים מאיר.
7 צפייה בגלריה
זירת התאונה
זירת התאונה
לילא ורימאס מתעב
מוחמד מתעב, בנה של לילא שנהג ברכב, אמר כי המשפחה הייתה בדרך לקרובים בירושלים. "ראיתי שהיה עומס תנועה בטייבה והחלטתי לנסוע דרך ניצני עוז", שחזר הצעיר בבית החולים, אך אמר כי הוא לא זוכר את רגעי התאונה עצמה.
בוחני התנועה של המשטרה הגיעו לזירה ואספו ממצאים מהזירה ליד ניצני עוז. נהג המשאית, בן 41 מערערה, עוכב לחקירה.

7 צפייה בגלריה
זירת התאונה
זירת התאונה
זירת התאונה בכביש 57
(צילום: תיעוד מבצעי איחוד והצלה)
7 צפייה בגלריה
זירת התאונה
זירת התאונה
חוקרי המשטרה בזירת התאונה בכביש 57
(צילום: דוברות המשטרה)
התאונה אירעה סמוך לשעה 16:52. החובש אבי מלכה ממרחב ירקון במד"א סיפר כי "האישה כבת ה-60 שכבה על הכביש כשהיא מחוסרת הכרה, ללא דופק ועם פגיעה רב-מערכתית קשה מאוד. נאלצנו לקבוע את מותה לאחר בדיקות רפואיות. הילדה כבת ה-5 שכבה בסמוך לרכב כשהיא מחוסרת הכרה. ביצענו בה פעולות החייאה בשטח, והעברנו אותה לניידת טיפול נמרץ שהמשיכה את הטיפול הרפואי המאומץ, שבמהלכו ליבה שב לפעום. נהג המשאית לא נזקק לטיפול רפואי".
סמוך לשעה 19:00 אירעה תאונה קשה נוספת באזור אשקלון, סמוך לצומת הודיה בכביש 3. אישה בת 82 נפצעה באורח קשה, אישה בת 50 נפצעה באורח בינוני ושני נוסעים נוספים נפגעו קל. כל הפצועים פונו לבית החולים ברזילי.
החובשים של מד"א בן טטרו וברוך הרשקוביץ סיפרו כי "שני כלי הרכב היו על אי תאונה בצד הדרך כשהם עם פגיעות פח קשות. שתי הפצועות, אישה בת 82 ואישה כבת 50 היו בתוך המכוניות ו-2 הפצועים שנפגעו באורח קל התהלכו בזירה. העברנו את ארבעת הפצועים לניידות לטיפול נמרץ ופינינו אותם תוך כדי טיפול רפואי לבית החולים".

אמש נהרגו שני בני אדם בתאונה קטלנית בין שתי מכוניות בכביש 5, בין מחסום חוצה שומרון לכיוון מחלף שער שומרון, וכן רוכב אופנוע נהרג בתאונה נוספת בוואדי ערה.
בתאונה בשומרון נהרג גבריאל ברדה (64), אביה של העיתונאית נסלי ברדה. התאונה התרחשה כאשר גנב רכב נסע נגד כיוון התנועה והתנגש חזיתית ברכבו של ברדה. צוותי כיבוי שהוזעקו למקום חילצו את ברדה ואת הנהג הפוגע מהמכוניות, שאחת מהן עלתה באש. צוות מד"א נאלץ לקבוע את מותם של השניים במקום.
7 צפייה בגלריה
זירת התאונה
זירת התאונה
כוחות ההצלה בזירת התאונה בכביש 3
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

שלושת ההרוגים בתאונות דרכים העלו את מספר ההרוגים בכבישים מתחילת השנה ל-216 בני אדם, מדובר בירידה של 3% לעומת מספר ההרוגים בתקופה המקבילה אשתקד.
השנה בולטת עלייה של 20% במספר ההרוגים מהחברה הערבית, 71 מתחילת השנה שהם שליש ממספר ההרוגים הכללי. שיעור ההרוגים גבוה ביותר מ-50% מחלקו של המגזר באוכלוסיית המדינה. עוד נרשמה עלייה של 9% במספר ההרוגים בתאונות בכבישים בין עירוניים, שעומדת על 151 בני אדם.
פורסם לראשונה: 19:58, 11.08.22