6 צפייה בגלריה
פינוי אישה פצועה בהיריון במריופול
פינוי אישה פצועה בהיריון במריופול
תיעוד מהשבוע שעבר: פינוי האישה ההרה שמתה עם תינוקה במריופול
(צילום: AP)
צעירה הרה שבשבוע שעבר נפוצו בכל העולם תמונותיה מפונה בבהילות מבית החולים ליולדות שהופצץ במריופול במזרח אוקראינה ושבו הייתה אמורה ללדת, מתה יחד עם התינוק שלה. כך דיווחה הבוקר (שני) סוכנות הידיעות AP. בתמונות שפורסמו בשבוע שעבר נראו אנשי ההצלה מפנים אותה במהירות לאמבולנס, תוך שהיא מניחה את ידה על בטנה התחתונה המכוסה דם. כתבי AP שביררו מה עלה בגורלה גילו כי בבית חולים אחר שאליו פונתה, אף הוא קרוב לקו החזית, לא הצליחו הרופאים להציל את חייה ואת חיי התינוק.

לפי העדויות שהגיעו ל-AP, כשהבינה שהיא מאבדת את התינוק שלה, צרחה הצעירה אל הרופאים: "תהרגו אותי עכשיו!". טימור מרין, מנתח בבית החולים, סיפר שהרופאים ביצעו ניתוח קיסרי, אבל מצאו את התינוק ללא רוח חיים. הם עברו להתמקד באם, אבל אחרי יותר מ-30 דקות של מאמצי החייאה נאלצו לקבוע את מותה.
בסוכנות ציינו כי שמה של האישה לא ידוע לכתביה או לרופאים, אולם בעלה ואביה הגיעו לאסוף את גופתה. "לפחות מישהו בא לאסוף אותה, כך שלא נאלצו לקבור אותה בקברי האחים", אמרו רופאים במקום.
מבית החולים ליולדות במריופול הגיעה בסוף השבוע לפחות נחמה אחת קטנה: הבלוגרית מריאנה וישגירסקאיה, שגם תמונותיה בורחת מבית החולים אחרי ההפצצה התפרסמו בכל העולם, ילדה בת בריאה, ורוניקה. "אנחנו לא מבינות איך זה קרה", סיפרה על התקיפה. "היינו במחלקות שלנו וחלק מהבנות הספיקו לתפוס מחסה, חלק לא".
6 צפייה בגלריה
בית חולים ליולדות שנפגע במריופול
בית חולים ליולדות שנפגע במריופול
"לפחות מישהו בא לאסוף אותה, כך שלא נאלצו לקבור אותה בקברי האחים". הרס בבית החולים ליולדות שהופצץ במריופול
(צילום: AP)
6 צפייה בגלריה
מריאנה, שברחה מבית החולים המוזפגז בעודה בהיריון, ילדה בת בשם ורוניקה
מריאנה, שברחה מבית החולים המוזפגז בעודה בהיריון, ילדה בת בשם ורוניקה
פונתה מבית החולים - וילדה בת בריאה. מריאנה וישגירסקאיה
(צילום: AP)
באוקראינה האשימו את רוסיה בפשעי מלחמה לאחר הפצצת המתחם שבו היה גם בית חולים לילדים. "רוסיה ביצעה פשע אדיר", אמר וולודימיר ניקולין, בכיר במשטרה המחוזית, שהגיע לבית החולים שבסביבתו נוצר מכתש כתוצאה מהפיצוץ. "זה פשע מלחמה ללא הצדקה". הנשיא וולודימיר זלנסקי פרסם סרטון שמתעד את ההרס וכתב בטוויטר: "פגיעה ישירה של הכוחות הרוסיים במחלקת יולדות. אנשים וילדים מתחת להריסות, זוועה! כמה זמן העולם ימשיך להתעלם מהטרור? תסגרו את השמיים עכשיו! תעצרו את ההרג! יש לכם את הכוח, אבל נראה שאתם מאבדים את האנושיות".
תקיפת בית החולים במריופול עוררה זעזוע גם במדינות המערב. "יש מעט דברים מרושעים יותר מפגיעה באנשים חסרי ישע וחסרי הגנה", אמר ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון. הוא ציין שוולדימיר פוטין יצטרך לשאת באחריות על "הפשעים הנוראים שלו". גורמים רוסים טענו כי המבנה אכן היה בעבר בית חולים, אך הוא הפסיק לתפקד ככזה מאז שחיילים אוקראינים השתלטו עליו, ולא נותרו בו מטופלים או צוותי רפואה.
מריופול, עיר שבימי שיגרה גרים בה כ-400 אלף איש, נצורה וסופגת הפגזות רוסיות כבדות מאז תחילת המלחמה. היא מנותקת ממים ומחשמל, וזה ימים ארוכים שמדווח כי המזון בה אוזל. לפי עדכון של הרשויות האוקראיניות מהבוקר, כבר יותר מ-2,500 תושבים נהרגו שם מתחילת המלחמה, והנצורים נאלצים לקבור רבים מהם בקברי אחים. הצלב האדום דיווח כי הרוגים רבים עדיין קבורים תחת ההריסות או מוטלים ברחובות, והתושבים אינם יכולים לפנותם בשל התמשכות ההפגזות.