2 צפייה בגלריה
ניהאד מוסה וזירת הרצח בלוד
ניהאד מוסה וזירת הרצח בלוד
ניהאד מוסה וזירת הרצח בלוד. העדה המרכזית מאוימת
(צילום: נדב אבס)
באופן חריג הפרקליטות פנתה לבית המשפט וביקשה לגבות עדות מוקדמת מהעדה המרכזית בתיק רצח הסוכן המשטרתי לשעבר בלוד. כך נודע ל-ynet. בפרקליטות טוענים כי העדה נמצאת תחת הגנה בהיותה מאוימת, והם חוששים שאי אפשר יהיה לגבות את עדותה במהלך המשפט. כעת הם מבקשים להקדים את עדותה ולשמוע אותה מיידית, עוד לפני שהתחיל שלב ההוכחות בתיק.
לפני כחודש הגישה פרקליטות מחוז מרכז כתב אישום נגד אב ובנו וקרוב משפחה נוסף מלוד בגין מעורבותם ברצח ניהאד מוסה (50) ברכבו בלוד בתחילת יולי. מוסה נורה למוות בחג הקורבן לעיני אשתו ושלושת ילדיהם, בני 11 עד 17. לפי האישום, הרקע לרצח היה סכסוך משפחתי בעקבות פעילותו של המנוח כסוכן משטרתי לפני 19 שנה, אז הפליל סוחרי סמים רבים באזור.
בבקשה שהגיש התובע בתיק גל רוזנצוויג, מפרקליטות מחוז מרכז לבית המשפט, הוא מתאר שהעדה הינה עדת ראייה לרצח - עדה מרכזית שעדותה "חיונית להוכחת האשמה". עוד נכתב כי במהלך הרצח איים אחד הנאשמים באקדח עליה והיא מעת מסירת עדותה במשטרה נתונה תחת הגנה. על רקע זה כותב הפרקליט "קיים חשש שאי אפשר יהיה לגבות את עדותה במשפט או שאמצעי לחץ, איום, הפחדה, כוח או הבטחת טובת הנאה יניאו אותה מלמסור עדות אמת במהלך המשפט".
2 צפייה בגלריה
זירת הרצח בלוד
זירת הרצח בלוד
הרכב שבו ישב ניהאד מוסה ובני משפחתו. נרצח לעיני אשתו ושלושת ילדיו
(צילום: נדב אבס)
לפי האישום, ב-9 ביולי השנה, הגיע ניהאד מוסה לארוחת חג הקורבן עם משפחתו שנערכה במתחם שבו מתגורר גם עומר מוסה, הנאשם המרכזי. במהלך הארוחה בירר נאשם נוסף, נימר בנו של עומר, עם איזה רכב הגיע הקורבן, ודיווח על כך לאביו. בתום הארוחה, בעוד ניהאד ומשפחתו ישובים ברכבם, ירה עומר לעברו ולעבר אשתו שלוש יריות מטווח קצר, לעיני שלושת ילדיהם שצפו במתרחש מהמושב האחורי.
לאחר הירי נמלט עומר מהזירה בסיועו של חתנו, הנאשם מוחמד אבו גאנם, שהמתין עם קטנוע בקרבת מקום. לאחר ששמע עומר כי המשטרה זיהתה את הקטנוע, הוא ניסה להציתו ונמלט.
כתוצאה מהירי נפצע ניהאד פציעות אנושות שהביאו למותו. אשתו שנפגעה מהירי אף היא אושפזה בבית חולים ונדרשה להמשך טיפול.
כתב האישום מייחס לעומר מוסה עבירות של רצח בנסיבות מחמירות. נימר ואבו גאנם הואשמו בעבירות של סיוע לגרימת מותו של אדם בכוונה ובניסיון גרימת מוות.
ניהאד היה ב-2001 לאחד הסוכנים המוצלחים ביותר בתולדות המשטרה, במאבקה בסמים בערים לוד ורמלה. הוא פעל בתוך לוד והביא למעצרם של עשרות סוחרי סמים מהגדולים ביותר בישראל.
עו"ד אבו טביקעו"ד אבו טביק
ב-2009 ניצל ניהאד מניסיון רצח על רקע פעילותו כסוכן. אז נעצרו שלושה חשודים, קרובי משפחה אחרים. במשטרה אמרו אז כי העובדה ששימש סוכן משטרתי גרמה לחלק ממשפחתו של ניהאד לנדות אותו, וכעבור שנים למזימה שרקחו החשודים לרצוח אותו.
עורך דינם של עומר ובנו נימר, שוקרי אבו טביק, מסר: "לאחר שנצלם את התיק ניתן מענה לבית המשפט". עו"ד ווליד כבוב, המייצג את אבו גאנם, מסר: "אני סמוך ובטוח שעם קבלת מלוא חומרי החקירה יוכח בבית המשפט שהאישום מופרך, חסר כל בסיס ראייתי ומשפטי וכפי שהוכח בעבר גם אישום זה יתמוסס ויעלם כלא היה".