הנרצח ה-52 בחברה הערבית מתחילת השנה: נהאד אל-חנוני, תושב טירה כבן 60, נרצח אמש (שבת) ביריות ברחוב משה הס בלוד. אל-חנוני, תושב לוד במקור שהגיע לבקר את משפחתו לרגל חג הקורבן, פונה במצב אנוש מהזירה תוך פעולות החייאה, אך כעבור זמן קצר נקבע מותו בחדר המיון. אשתו ובנו שהיו איתו באוטו נפצעו באורח קל ופונו לבית החולים שמיר (אסף הרופא) בבאר יעקב. מדובר ברצח השביעי בחברה הערבית מתחילת חודש יולי.
המשטרה מסרה כי נפתחו סריקות אחר חשודים אפשריים, והכוחות בשטח אוספים ממצאים מהזירה. לדברי מפקד תחנת משטרת לוד, סגן ניצב ששי שלמה, "כרגע אנחנו חוקרים את כל הכיוונים, אבל אנחנו מבינים שמדובר פה על פניו בסכסוך בתוך משפחות". שלמה אמר כי חוץ מאשתו ובנו שנפצעו, היו עימו באוטו עוד שניים מילדיו, אך כאמור לא דווח על כך שהם נפצעו.
5 צפייה בגלריה
זירת הרצח של נהאד אל-חנוני בלוד
זירת הרצח של נהאד אל-חנוני בלוד
זירת הרצח בלוד
(נדב אבס)
5 צפייה בגלריה
פצוע באירוע אלימות בלוד
פצוע באירוע אלימות בלוד
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
5 צפייה בגלריה
זירת הרצח של נהאד אל-חנוני בלוד
זירת הרצח של נהאד אל-חנוני בלוד
(צילום: נדב אבס)
הרצח אירע סמוך לשעה 23:00, אז התקבל הדיווח במוקד של מרחב איילון במגן דוד אדום. החובש מנדי אמיתי סיפר כי "הפצוע היה מחוסר הכרה וסבל מפציעה חודרת קשה. מיד התחלנו בטיפול רפואי ובביצוע פעולות החייאה ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו קריטי. אישה וילד שהיו בזירה נבדקו ע"י צוות מד"א ופונו גם כן לבית החולים".
5 צפייה בגלריה
נהאד אל-חנוני
נהאד אל-חנוני
הגיע לבקר קרובי משפחה ונרצח. נהאד אל-חנוני
אתמול גם נפצע גבר כבן 50 באירוע אלימות בטבריה. צוות מד"א מצא אותו דקור וחבול בכל חלקי גופו ופינה אותו לבית החולים פוריה. עוד לפני כן צעיר כבן 21 נפצע קשה מירי בין הכפרים דבוריה ושיבלי שלמרגלות הר תבור. זמן קצר לאחר מכן נתפס חשוד בן 71 וברשותו אקדח. על פי החשד, שני האירועים הם על רקע פלילי.
האירוע בטבריה התרחש סמוך לשעה 14:00. הפרמדיק ראמי בוטרוס סיפר כי "היינו בנסיעה עם האמבולנס כשלפתע ראינו את הפצוע ברחוב מסמן לנו שהוא צריך עזרה. הוא סבל מפציעות חודרות ומדממות בגופו".
לדברי בוטרוס, "מיד העברנו דיווח למוקד על מנת להזניק למקום ניידת טיפול נמרץ והתחלנו בטיפול רפואי מציל חיים שכלל עצירת דימומים, חבישות ומתן נוזלים. העברנו אותו לניידת טיפול נמרץ והוא פונה לבית החולים תוך המשך טיפול רפואי כשמצבו קשה ולא יציב".

חג הקורבן נפתח עם ארבעה מקרי רצח

הנרצח אמש הוא הקורבן הרביעי לגל האלימות בסוף השבוע האחרון. בשישי נרצח סאטי גרזוזי, בעל צ'יינג' בן 56 ממעלות תרשיחא ביריות בראמה שבגליל העליון. צוותי מד"א שהוזעקו לזירה קבעו את מותו במקום. המשטרה פתחה בחקירה ומסרה כי לפי החשד, הרקע לרצח של גרזוזי - נשוי ואב לשלושה ילדים - הוא סכסוך בין עבריינים.
5 צפייה בגלריה
סאטי גרזוזי פתחי שאהין ראגב אבא חמאד
סאטי גרזוזי פתחי שאהין ראגב אבא חמאד
שלושה נרצחים ביממה אחת
( צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
בנוסף לגרזוני, בשישי גם נרצח ראגב אבו חמאד, כבן 30, מול נקודת המשטרה בשכונת רמת אשכול בלוד. שעות לאחר מכן, במחסום חשמונאים שבמודיעין עילית, עצרה המשטרה שני חשודים תושבי לוד שניסו להימלט לשטחי הרשות הפלסטינית. זו הייתה הפעם הראשונה שנעצרו חשודים ברצח בחברה הערבית בחודש יולי, ובאופן כללי שיעור הפענוחים של המשטרה במקרים אלה נמוך במיוחד.
מפקד התחנה שלמה התייחס היום לחקירת שני מקרי הרצח האחרונים בעיר, ואמר "ברצח של אבו חמאד, שעתיים אחרי כבר נתפסו החשודים. אנחנו מתקדמים מאד בתיק הזה ומאמינים שגם בתיק של אל- חנוני אנחנו נתקדם כמה שיותר מהר".
בחמישי נורה למוות בזרזיר פתחי שאהין (33), תושב טמרה. אלמונים נכנסו לחדר שבו ישב עם חבריו בבית מגורים, ירו בו ונמלטו. לפי החשד, שאהין, נשוי ואב לשלושה ילדים, נרצח כנקמת דם על רקע רצח אחר, שהתרחש לפני כחודש. פרטי החקירה אסורים בפרסום.
פורסם לראשונה: 23:44, 09.07.22