המשפטן האמריקני-יהודי הבכיר פרופ' אלן דרשוביץ', מי שנחשב בעבר למקורבו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, התייחס הבוקר בריאיון ל-ynet למתקפה של איראן על ישראל, ללחץ של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן להימנע מתגובה - וגם לאמירות של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ על יהודים שמתכננים להצביע לנשיא המכהן: "יכול להיות שאצביע לביידן, אם הוא רוצה - אז שיקרא לי משוגע".

1 צפייה בגלריה
ארכיון 2013 אלן דרשוביץ
ארכיון 2013 אלן דרשוביץ
פרופ' דרשוביץ
(צילום: עמית שעל )
"איראן הכריזה מלחמה על ישראל רשמית, זכותה של ישראל להגיב באופן לא פרופורציונאלי כדי להשמיד את מתקני הגרעין של איראן", אמר דרשוביץ'. "ישראל חופשית לפעול, כמו שב-1990 איראן תקפה את שגרירות ישראל והרגה 23. טהרן לא יכולה לומר שישראל פעלה באופן לא ראוי כשתקפה את הבניין ששימש את הקצינים מאיראן".
כשנשאל אם הוא סבור שארה"ב עושה מספיק כדי להגן על ישראל כבעלת בריתה, השיב: "לא. הם עשו עבודה טובה שלשום בלילה, אבל מה שצריך בסופו של דבר זו תמיכה של ארה"ב בסוג של שינוי משטר ובהשמדת הארסנל הגרעיני של איראן. רק תחשבו מה היה קורה אם איראן כבר הייתה מגובה גרעינית, וזה הולך לקרות. העזרה של המדינות לישראל הייתה טובה, אבל זה לא ישנה את המציאות בשטח. איראן עדיין דבקה במטרתה להשמיד את ישראל".
על הלחץ של ביידן להימנע מתגובה אמר: "הוא טועה. נתניהו אולי יהיה חייב להקשיב לו, כי ארה"ב מסוגלת להקים קואליציה לעזור לישראל, אבל הוא עדיין טועה. בסוף העולם יכיר בכך שזה כישלון מסוכן לתת למשטר האיראני להמשיך להתקיים. ב-1945 בריטניה וצרפת יכלו להשמיד את המשטר הנאצי. הן נכשלו, וזה הביא לאובדן של 50 מיליון איש. יש כאן הזדמנות, המתקפה הכושלת מספקת הצדקה חוקית ומוסרית לשינוי השלטון באיראן. בלעדיו, לא יהיה שלום במזרח התיכון".
דרשוביץ' היה חלק מצוות ההגנה של הנשיא לשעבר טראמפ בהליך ההדחה נגדו ב-2020, אך הוא לא סבור שאם הוא היה כרגע בשלטון בארה"ב, המצב היה שונה באופן דרמטי. "אני חושב שהממשל בארה"ב לא פעל בצורה חזקה מספיק נגד איראן אפילו תחת הנשיא טראמפ או רונלד רייגן, וזה נכון גם לביידן. חשוב לשמור על התמיכה בישראל, ולישראל אסור להפוך להיות נושא מפלגתי. חשוב לשתי המפלגות לתמוך באופן שווה. לדמוקרטים אסור להיכנע לפעילים האנטישמים".
על האמירות של טראמפ נגד יהודים שמצביעים לביידן, אמר דרשוביץ': "יכול להיות שאצביע לביידן, ואם הוא רוצה לקרוא לי משוגע - הוא מוזמן. יש לי ראש פתוח, אין לי הנחה מוקדמת או העדפה לדמוקרטים, אבל אם ביידן תומך בישראל וממשיך לעשות את מה שהוא עשה כשהמתקפה מאיראן החלה, אני אתמוך בו. אני לא מסכים עם המדיניות שלו בעזה, אבל אתמוך בו, ואני לא מחשיב את עצמי כאמריקני-יהודי משוגע. אני תומך גדול של אמריקה".