למרות התחלואה הגבוהה בבני ברק, ועל אף שהממשלה החליטה על הארכת הסגר ב-10 ימים, גם הבוקר (רביעי) יצאו אלפי תלמידים ותלמידות ללימודים, בחדרים ובסמינרים של הפלגים הקיצוניים ברחבי העיר. נוכחות המשטרה ברחובות בני ברק דלילה היום, אחרי שאתמול היא תוגברה בעקבות מראות החתונה ההמונית.
לקראת השעה שמונה בבוקר כבר נראתה תנועה ערה של ילדים וילדות עם ילקוטים צועדים לעבר מוסדות החינוך, חסידיים בעיקר, שאמורים להיות סגורים. ברחוב שלמה המלך נכנסו מאות תלמידות לסמינר לבנות של הפלג הירושלמי ללא כל הפרעה.

5 צפייה בגלריה
ילדים הולכים לחינוך החרדי בבני ברק
ילדים הולכים לחינוך החרדי בבני ברק
ילדים בדרכם למוסדות חינוך החרדיים בבני ברק
אחת האמהות שליוותה את ביתה ללימודים אמרה ל-ynet: "מה שהרבנים אומרים זה מה שעושים. אצלנו לא שואלים שאלות. מה שגדולי ישראל אומרים 'ככל אשר יורוך'- כך אנו עושים".
אחד המורים במקום התערב בשיחה ובהמשך החל להשמיע קריאות: "יימח שמך, תישרף באש הגיהינום. כופר". במשך דקות ארוכות ליווה אחד מאנשי החסידות את רכבנו כשהוא רכוב על אופניים חשמליים, ובהמשך גם תיעד אותנו במצלמה עד שעזבנו את המקום.
גם בחדר של הבנים שנמצא בסמוך הגיעו ללימודים ללא כל הפרעה. "תסתלק מכאן רשע", אמר אחד המורים לפני שנכנס פנימה.
5 צפייה בגלריה
הרכב שנפגע
הרכב שנפגע
שמשת הניידת שנפגעה מאבן בירושלים
(צילום: דוברות המשטרה)
כוחות משטרה הגיעו הבוקר לבית שמש למבנה של הפלג הירושלמי החרדי בשכונת רמה ג', בו מתקיימים לימודים בניגוד להנחיות. במקום התפתחו מהומות ושני בני אדם עוכבו לחקירה.
בירושלים נפצע שוטר בראשו מאבן שהושלכה לעבר ניידת שהוזעקה בעקבות הפרה של הסגר. השוטרים הוזעקו לשכונת "עזרת תורה" שליד סנהדריה, ותושבים יידו לעברם אבנים. אחת האבנים ניפצה את שמשת הניידת ופגעה בראשו של השוטר, שנזקק לטיפול רפואי.




המשטרה דיווחה הבוקר כי פיזרה אמש חתונה בהשתתפות עשרות בני אדם בבירה. נמסר כי השוטרים רשמו דו"חות למשתתפים ולאחראי והפסיקה את האירוע. האירוע התקיים באולם בבית ספר בשכונת רמת שלמה שהוסב לאולם שמחות.
שלשום פשטו שוטרי יס"מ על ישיבת דאראג בבני ברק, שבה התקיימה חתונה בהשתתפות של כ-300 בני אדם. חתונת נכדי האדמו"רים מחסידויות דאראג וקרעטשניף נערכה ברחוב נפחא במבנה הישיבה שבמרכז העיר, ובניגוד מוחלט להנחיות. בתיעוד מהמקום נראו החוגגים יושבים צמודים זה לזה על טריבונות, חלקם ללא מסכות.

"השוטרים נתקלים באלימות - אבל לא נרתעים"

סגן ניצב גיא לוי, ראש מדור תעבורה במשטרת ישראל, התייחס הבוקר באולפן ynet לטענות על האכיפה בחברה החרדית. "בשבוע האחרון נרשמו 43 דו"חות למנהלי מוסדות חינוך שפתחו. אנו פועלים רבות בתוך המגזר החרדי גם כדי שבתי הספר האלה לא ייפתחו, ואם הם נפתחים אז להגיע ולפזר את האנשים שנמצאים שם. אנו נתקלים בלא מעט מקרים של אלימות פיזית כלפי שוטרים, באשדוד, בבני ברק ובירושלים".


לדבריו, "אני חושב שעוד רשויות צריכות להיכנס למקומות האלו ולא רק המשטרה. האכיפה צריכה להיות שילוב כוחות של המשטרה ושל גורמי אכיפה אחרים, אבל אנחנו לא נרתעים מלהיכנס ולאכוף בגלל שיש אלימות כלפינו. אנחנו מגיעים לכל מקום, בכל שעה, בכל עיר. צריך לקחת בחשבון שאנחנו נמצאים בעיר במקומות כתומים ואדומים. האכיפה שלנו היא נקודתית במקומות הללו. הדו"חות שאנחנו רושמים לאנשים הם במקומות שאנחנו יודעים לנטר מבעוד מועד ששם האכיפה שלנו צריכה להיות, בין אם במוסדות החינוך ובין אם ברחובות ובין אם התקהלויות, ובין אם מרכזי קניות כאלה ואחרים שמרשים לעצמם לפתוח".
- יכול להיות שיש תחושה בקרב רבים מהשוטרים של חוסר אונים כשהם אמורים לבוא למקומות האלה? "ממש לא, השוטרים שמגיעים למקומות האלה הם שוטרים נחושים עם מוטיבציה מאוד גבוהה ,למרות שעובדים כמעט שנה עבודה קשה מאוד אל מול ציבור נורמטיבי שאנחנו לא מתעסקים איתו ביום יום. יכול מאוד להיות שהציבור עצמו באיזשהו מקום קצת מיואש. זה ברור לכולם. אבל השוטרים שמגיעים הם שוטרים מאוד נחושים כדי לבצע את העבודה שלהם".
השתתפו בהכנת הכתבה: