4 צפייה בגלריה
תיעוד מהמשפחה שנפצעה ביידוי האבנים בחווארה שבשומרון
תיעוד מהמשפחה שנפצעה ביידוי האבנים בחווארה שבשומרון
"לא 'מעשה קונדס' אלא טרור לכל דבר ועניין". השמשה המנופצת
חפציבה שני, תושבת השומרון, נסעה היום (חמישי) ברכבה עם שלושת ילדיה בגילאי שנתיים, חמש ושש לקניות לקראת חג הפורים. דקות לפני שהגיעה לצומת תפוח, בצומת הביתות, הושלכו לעברם סלעים שגרמו לניפוץ השמשה והחלונות. הם המשיכו בנסיעה לצומת תפוח, שם קיבלו טיפול רפואי מצוות מד"א. ילדיה סבלו מחבלות קלות, כשבתה בת ה-5 נחבלה בפניה. "הרגשתי שאלוהים שמר עלינו", סיפרה שני.
4 צפייה בגלריה
תיעוד מהמשפחה שנפצעה ביידוי האבנים בחווארה שבשומרון
תיעוד מהמשפחה שנפצעה ביידוי האבנים בחווארה שבשומרון
"הילדים היו נסערים מאוד". חבלות על פניה של הילדה שנפצעה באורח קל
חובש בכיר במד"א, אביאל ממליה, סיפר: "חברנו בצומת תפוח לאישה שסיפרה שיידו על רכבה אבנים בצומת הביתות הסמוכה. השמשה הייתה מנופצת והילדים היו נסערים מאוד. הענקנו להם טיפול רפואי ראשוני בשטח ופינינו אותם לבית החולים כשמצבם קל והם בהכרה מלאה".
ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן דרש מהממשלה להחמיר בענישת מיידי האבנים ואת שינוי הוראות הפתיחה באש: "האירוע הזה מתווסף לאירועים רבים שמוכיחים שזריקות האבנים הם לא 'מעשה קונדס' אלא טרור לכל דבר ועניין". לדבריו, ב-2021 נרשמו 5,500 אירועים של יידויי אבנים ביהודה ושומרון, אולם רוב הטרוריסטים זורקי האבנים זוכים לעסקות טיעון ולמקסימום של שנתיים מאסר. המצב הזה חייב להפסק. יכולנו לאבד היום ילדה בת חמש, או להתפלל לרפואתה. הממשלה חייבת להנחות את הדרג הצבאי להחמיר את היחס לזורקי אבנים, אחרת אסון הוא רק עניין של זמן".
בתוך כך, המשטרה עצרה אתמול בן 19, תושב שכונת בית צפאפא שבמזרח ירושלים, בחשד לתקיפת קבוצת צעירים יהודים במאפייה בשכונה. לפי החשד, בן ה-19 הגיע לבית העסק עם חבריו, הם הבינו שמדובר ביהודים ותקפו אותם באלימות, כשהם רודפים אחריהם עם רכבם ומיידים אבנים לעבר רכבם של הצעירים.
כוחות המשטרה איתרו את החשוד זמן קצר אחר האירוע, הוא הובא לחקירה והיום הוארך מעצרו בארבעה ימים, עד ליום ראשון. המשטרה הדגישה כי חקירת המקרה נמשכת, וכי היא פועלת לאיתור המעורבים הנוספים בתקיפת הצעירים.
תקריות אלה מתרחשות על רקע המתיחות הביטחונית ביממה האחרונה. צה"ל חיסל אתמול שמונה מחבלים בפעילות בשכם, מחבלים ירו לעבר יישוב בשומרון ובמעלה אדומים אירע ניסיון פיגוע דקירה. במהלך הלילה נורו שישה רקטות מרצועת עזה לעבר יישובי העוטף, ובתגובה תקף צה"ל מטרות של חמאס.