מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, קיבל באחרונה בלבנון את פניהם של חליל אל-חיה - סגנו של מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר, ואוסמה חמדאן - נציג חמאס בלבנון. זאת בצל עסקת החטופים בין ישראל לחמאס שאושרה הלילה (בין שלישי לרביעי) בממשלה. נמסר כי השלושה "סקרו את האירועים האחרונים, דנו בעמדות ובהתפתחויות בכל החזיתות של ההתנגדות, במיוחד ברצועת עזה, ודיברו על חשיבות התיאום והנחישות להשגת הניצחון".
2 צפייה בגלריה
מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נפגש עם חליל אל-חיה ועם אוסמה חמדאן
מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נפגש עם חליל אל-חיה ועם אוסמה חמדאן
מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נפגש עם חליל אל-חיה ועם אוסמה חמדאן
הכותרת
בין הבוץ העזתי להפוגה: לאן מתקדם התמרון הקרקעי בעזה?
23:33
בתחילת בחודש, אמר סגן מנהיג חמאס, חליל אל-חיה, ל"ניו יורק טיימס" שהארגון יצא למתקפה ב-7 באוקטובר כי היה צורך "לשנות את כל המשוואה. הצלחנו להחזיר את הנושא הפלסטיני לשולחן, ועכשיו לאף אחד באזור אין שקט".
"המטרה של חמאס היא לא לנהל את עזה ולהביא לה מים וחשמל ולא לשפר את המצב שם. הקרב הזה לא היה בגלל שרצינו דלק או פועלים. הקרב הזה הוא כדי להפוך לחלוטין את המצב". לדבריו, "הערנו את העולם משנתו העמוקה והראנו שהנושא הזה חייב להישאר על השולחן".

הפסקת אש גם בלבנון?

בתוך כך, העיתון נדאא' אל-וטן, פרסם היום כי לפי "מידע רשמי" שהגיע אליו, הפסקת האש בעזה תחול גם על דרום לבנון, וחיזבאללה ידבק בה כל עוד ישראל תדבק בה.
לפי המידע המפורסם, כבר התקיימו בעבר דיונים בין הנהגת הצבא הלבנוני לבין החיזבאללה במטרה להגיע להפסקת אש שתאפשר לתושבי דרום לבנון למסוק את הזיתים ולאסוף את גידולי הטבק, אך זה לא הצליח בגלל ההסלמה באזור.
הממשלה אישרה הלילה ברוב גדול של 35 בעד ו-3 נגד את עסקת החטופים הכוללת - מלבד שחרור 50 נשים וילדים חטופים, הפוגה באש למשך ארבעה ימים כשישנה אפשרות להארכה אם ישוחררו חטופים נוספים.