5 צפייה בגלריה
חשבונו של טראמפ לאחר שהושעה
חשבונו של טראמפ לאחר שהושעה
חשבונו של טראמפ לאחר שהושעה
(צילום מסך)
מלחמת הרשתות החברתיות בטראמפ: המנכ"ל והמייסד של טוויטר, ג'ק דורסי, התייחס הלילה (בין רביעי לחמישי) לראשונה להחלטה לחסום לצמיתות את חשבונו של נשיא ארה"ב היוצא דונלד טראמפ ואמר כי מדובר ב"ההחלטה הנכונה". עם זאת הודה כי היא "מהווה תקדים מסוכן". כזכור, לפני פחות משבוע הודיעה הרשת החברתית כי החשבון נחסם לצמיתות בשל סכנה להסתה לאלימות, לאחר שטראמפ שלהב את תומכיו סביב ההתפרעויות בגבעת הקפיטול.
בפתח השרשור שפרסם בטוויטר הדגיש דורסי: "אני לא חוגג ולא מרגיש גאווה על הצורך שלנו לחסום את החשבון של טראמפ". הוא הסביר כי "לאחר אזהרה ברורה שננקוט את הפעולה זו, קיבלנו החלטה על סמך המידע הטוב ביותר שהיה לנו על בסיס איומים על הביטחון הפיזי בטוויטר ומחוצה לו".
5 צפייה בגלריה
מנכ"ל טוויטר ג'ק דורסי
מנכ"ל טוויטר ג'ק דורסי
"לא גאה על חסימת טראמפ, הנסיבות יוצאות דופן". מנכ"ל טוויטר
(צילום: gettyimages)
5 צפייה בגלריה
דונלד טראמפ וטוויטר
דונלד טראמפ וטוויטר
"פעלו להשתיק אותי ואת עשרות מיליוני בוחריי". טראמפ
(צילום: MCT, Shutterstock)
"האם זה היה נכון? אני מאמין שזו הייתה ההחלטה הנכונה לטוויטר", כתב דורסי. "עמדנו בפני נסיבות יוצאות דופן ובלתי נסבלות, שאילצו אותנו למקד את כל פעולותינו בביטחון הציבור". טראמפ טען לאחר החסימה כי "טוויטר הלכה יותר ויותר רחוק במניעת חופש הביטוי". הוא התלונן כי חסימת חשבונו היא השתקה של מצביעיו: "עובדי טוויטר פעלו במתואם עם הדמוקרטים והשמאל הקיצוני כדי להסיר את החשבון שלי מהרשת, ולהשתיק אותי - ואתכם, 75 מיליון הפטריוטים הנהדרים שהצביעו לי".
דורסי כתב בהמשך כי "לצורך לחסום חשבון יש השלכות אמיתיות ומשמעותיות. אמנם ישנם חריגים ברורים, אך אני מרגיש שהחסימה היא בסופו של דבר כישלון של הניסיון שלנו לקיים שיח בריא. זה זמן עבורנו להרהר על הפעילות שלנו. פעולות אלה קוטעות את השיח הציבורי. הן מפלגות אותנו".
מייסד טוויטר ציין כי הצרכים "מגבילים את פוטנציאל הבירור, הגאולה והלמידה". הוא כתב כי "התקדים המסוכן" כלשונו הוא "הכוח שיש לאדם או לתאגיד על חלק מהשיח הציבורי העולמי".
5 צפייה בגלריה
אילוסטרציה סנאפצ'ט
אילוסטרציה סנאפצ'ט
הצטרפה לטרנד. סנאפצ'ט חסמה את טראמפ לצמיתות
(צילום: shutterstock)
5 צפייה בגלריה
מארק צוקרברג דונלד טראמפ
מארק צוקרברג דונלד טראמפ
השבית את חשבונו לפחות עד השבעת ביידן. צוקרברג וטראמפ
(צילום: MCT, רויטרס)
דורסי הבהיר שוב כי לדעתו ההחלטה שקיבלה הרשת החברתית הייתה נכונה: "אם אנשים לא מסכימים עם הכללים והאכיפה שלנו, הם יכולים פשוט ללכת לשירות אינטרנטי אחר". הוא הזכיר כי לא רק טוויטר, שהייתה ככל הנראה הרשת שבה השתמש טראמפ בתדירות הגבוהה ביותר, החליטה לחסום את הנשיא היוצא: "כמה ספקי אינטרנט החליטו גם הם שלא לקבל את מה שנראה להם מסוכן. אני לא מאמין שזה היה מתואם".
הוא טען כי התרחיש הסביר יותר הוא ש"חברות הגיעו למסקנות משלהן או שהתיישרו לפי מעשיהם של אחרים". הלילה הודיעה הרשת החברתית סנאפצ'ט כי גם היא החליטה לחסום לצמיתות את חשבונו של טראמפ לאחר ש"הפר בבירור את החוקים" של הרשת. לעת עתה, ועד השבעת ביידן, חשבונו של טראמפ בסנאפצ'ט מוגדר כ"מושעה". "למען ביטחון הציבור, ובשל ניסיונותיו להפיץ מידע שקרי ודברי שטנה ולהסית לאלימות, קיבלנו את ההחלטה לחסום את החשבון שלו לצמיתות", נמסר מהרשת.
כבר יום לאחר מהומות הקפיטול, נזכיר, הודיע מייסד פייסבוק מארק צוקרברג שהשעיית החשבון של טראמפ ברשת החברתית שלו תימשך לפחות עד השבעת ביידן. פייסבוק חסמה תחילה את טראמפ ל-24 שעות בעקבות המהומות. צוקרברג הסביר אז כי "הסכנות הכרוכות בהמשך השימוש של הנשיא בשירות שלנו בתקופה הזאת פשוט גדולות מדי".