חמישה מתושבי דריג'את שבצפון הנגב הואשמו הבוקר (ו') ברצח של סאיב אבו חאמד (19) לפני כחודש ביישוב. כך לפי הכתב האישום שהגישה פרקליטות מחוז דרום לבית המשפט המחוזי בבאר שבע. הרצח אירע במהלך קטטה המונית שפרצה במקום על שביל גישה והשלכת אשפה, שלא קשורה לקורבן או לנאשמים.
לפי כתב האישום שהוגש בידי עו"ד ליאת לוי- סיגל, החמישה - האני אבו רביעה ( 36), ניזאר אבו רביעה (27), תאבת אבו חאמד (21), זאהי אבו רביעה (34) ובדר אבו רביעה (52) – השתתפו יחד עם מעורבים נוספים בתקיפתו של אבו חאמד. הם הכו אותו בבעיטות ובאבנים "כשהם צופים כי הוא ימצא את מותו כתוצאה מכך ושווי נפש מול אפשרות זאת". סעיף האישום המדויק נגדם הוא "רצח באדישות".
4 צפייה בגלריה
סאיב אבו חמאד שנרצח בקטטה ביישוב דריג'את
סאיב אבו חמאד שנרצח בקטטה ביישוב דריג'את
סאיב אבו חאמד, נרצח בקטטה ביישוב דריג'את

לפי כתב האישום, כוחות משטרה הגיעו ליישוב לאחר קבלת הדיווח על המריבה הגדולה. הם הצליחו להרגיע את הרוחות, אולם מסיבה שאינה ידועה אבו חאמד פתח בנסיעה מהירה בטנדר בשביל הגישה סמוך למשפחת הנאשמים - וכמה אנשים נאלצו לזוז הצידה כדי להימנע מפגיעת רכבו. מיד לאחר מכן הוא יצא מכלי הרכב ונמלט לעבר ביתו, כאשר באותה עת הושלכה לעברו אבן וקבוצה של כ-20 אנשים החלה לתקוף אותו ובהם חמשת הנאשמים.
התוקפים היכו את אבו חאמד בבעיטות והשליכו עליו אבנים, חלקם החזיקו בפטישים, גרזנים וסכין. בעת ששכב על הארץ וניסה לקום בשארית כוחותיו ולהימלט מתוקפיו, אחד הנאשמים השליך לעברו אבן שפגעה בראשו. נאשם אחר בעט בו והשליך לעברו חפץ בגודל של כ-30 ס"מ. נאשם נוסף אחז בסכין והכה אותו בכל חלקי גופו. תוקף אחר דקר אותו בירך.
4 צפייה בגלריה
הזירה בדריג'את
הזירה בדריג'את
הזירה בליל הרצח
(צילום: דוברות המשטרה )
4 צפייה בגלריה
תקפו בבעיטות, אבנים וגרזנים: חמישה נאשמים בלינץ' בנגב
תקפו בבעיטות, אבנים וגרזנים: חמישה נאשמים בלינץ' בנגב
(צילום: דוברות המשטרה)
מכתב האישום עולה כי התוקפים לא חדלו ממעשיהם חרף מאמצי השוטרים לפזרם באמצעות ירי באוויר, טייזרים כאשר כמה מהם אך גוננו על המנוח בגופם. כששוטר ומתנדב הבחינו השכיבו את הנאשם האני על הרצפה, הוא צעק: "הוא ניסה לדרוס אותי". בנוסף, הוא אמר לבני משפחתו של אבו חאמד: "קחו את הזבלה שלכם מפה, רצחנו לכם אותו".
האישום מתאר כיצד הקורבן זחל על הצד לכיוון בני משפחתו, שניסו להגיש לו עזרה ראשונה. בהמשך הוא פונה על ידי משפחתו לבית החולים סורוקה בבאר שבע - שם נקבע מותו.
4 צפייה בגלריה
ועידת המשפט
ועידת המשפט
"מרשי חף מפשע". עו"ד אבי חימי המייצג את הנאשם תאבת אבו חאמד
(צילום: מוטי קמחי)
חוקרי ימ"ר נגב פתחו בחקירה, בסיומה נעצרו החשודים ומעצרם הוארך מעת לעת. בעקבות הלינץ' הורחקו הגברים ממשפחת אבו רביעה לשטחים כדי למנוע את המשך שפיכות הדמים. יש לציין כי לאחר הרצח נטען כי אבו חאמד נורה על ידי המשטרה, אך ניתוח לאחר המוות שלל את הטענה הזו. כעת מבקשת הפרקליטות לעצור את כל הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.
עו"ד אבי חימי, המייצג את הנאשם תאבת, מסר בתגובה: "חשוב להילחם באלימות אבל חשוב יותר למצוא את הנאשם האמיתי. בתיק הזה מרשי חף מפשע".