ועדת השחרורים של הנהלת בתי המשפט החליטה הבוקר (יום חמישי) על שחרורו המוקדם של נתי חדד, שהורשע בתאילנד בעבירות שונות, נידון לרצות שם שני עונשי מאסר והועבר לישראל לרצות את המשך מאסרו. הפרקליטות הודיעה מוקדם יותר שלא תתנגד לשחרורו וייתכן שייצא מכלא צלמון עוד היום.
חדד ימלא תוכנית של הרשות לשיקום האסיר, ישהה במעצר בית לילי ולא יוכל לעזוב את הארץ למשך כל התקופה שבה יוגדר אסיר משוחרר.
5 צפייה בגלריה
נתי חדד
נתי חדד
נתי חדד
(צילום: דוברות שב"ס)
אימו של חדד, נורית, קיבלה את ההודעה על שחרורו בקריאות "שמע ישראל". היא אמרה כי נאבקה בשנים האחרונות לשחרורו של בנה, "כי אני אימא שלו וזה התפקיד של אימא. הייתי נכנסת למדורה של אש אם היו אומרים לי שזה מה שיעזור לי להציל ולשחרר אותו. אני כבר מחכה לו עם האוכל של אימא בבית, אחרי כל כך הרבה זמן שהוא בבית הכלא".
האם הוסיפה: "מאיפה קיבלתי את הכוחות? אני מאמינה בבורא עולם, והוא שלח שליחים שעזרו לי על הארץ. אני רוצה לחבק אותו, שלוש וחצי שנים לא הרגשתי מה זה חיבוק, לא ידעתי מה זה. רציתי לעטוף אותו בחום גופי, להריח אותו, לנשום אותו".
כעת מבררים אם יש אפשרות לשחרר את חדד כבר היום, או שהשחרור יעוכב עד תחילת השבוע הבא. האם הודתה לכל הגורמים שסייעו בהבאתו לישראל, השרים לשעבר איילת שקד וגלעד ארדן, השר אמיר אוחנה ואחרים. היא הודתה לשירות בתי הסוהר, וסיפרה כי לאחר שבנה הובא לכלא הישראלי, הוא סיפר לה כי הוא מרגיש כמו בבית מלון.
5 צפייה בגלריה
נורית חדד אמו של נתי חדד עם עורכות הדין
נורית חדד אמו של נתי חדד עם עורכות הדין
האם נורית חדד מחוץ לכלא חרמון
(צילום: אפי שריר)
5 צפייה בגלריה
נורית חדד אמו של נתי חדד עם עורכות הדין
נורית חדד אמו של נתי חדד עם עורכות הדין
נורית חדד (במרכז), אמו של נתי, עם עורכות הדין שלו
עו"ד שירן גולברי, שמייצגת את חדד, אמרה לאחר ההודעה על שחרורו: "אנחנו שמחות שאחרי שלוש וחצי שנים הפרשה הגיעה סוף סוף לסיומה. בעזרת השם, אנחנו נדע אם היום או בימים הקרובים נתי יחזור לאימא שלו, הלביאה שנלחמה עליו. הפרקליטות הסכימה, למרות שזה תיק מורכב עם נסיבות קשות. הוועדה קיבלה את ההסכמה הזו בעצם כי אפשר להבין את כל הנסיבות מאחורי הקלעים ואנחנו מאוד שמחות על כך. זה לא מובן מאליו שהתיק הזה הסתיים בצורה הזו".
חדד התגורר במשך שמונה שנים באי קוסמוי והפעיל מרפאה בלתי רשמית תחת השם "קוסמוי חילוץ והצלה" שסייעה לתיירים ישראלים במצוקה. בשלב מסוים הוא הסתבך עם רשויות האכיפה בתאילנד, והורשע בהחזקת נשק, החזקת מקלט רדיו ללא רישיון, הפעלת מרפאה ללא רישיון וביצוע פעולות רפואיות ללא רישיון.
בית המשפט בתאילנד גזר עליו מאסר בפועל בן שנה וחצי. אלא שבעודו מרצה את מאסרו, בסוף 2018 גזר עליו בית המשפט בתאילנד ארבע שנות מאסר וחצי נוספות בגין הפצת תרופות ללא מרשם.
5 צפייה בגלריה
מפגן התמיכה בנתי חדד
מפגן התמיכה בנתי חדד
מפגן תמיכה בנתי חדד
(צילום: אבי חי)


חדד הגיש באחרונה בקשה לבית המשפט בירושלים באמצעות פרקליטותיו, עורכות הדין שני אילוז ושירן גולברי, להורות על חישוב תקופת מאסרו כמקשה אחת, החל ממועד מעצרו ב-2017 ל-70 חודשי מאסר בסך הכול. התחשיב אושר והוא עלה לוועדה.
עוד קודם לכן הפרקליטות כבר הודיעה לבית המשפט כי פנתה לרשויות בתאילנד, שם נמסר להם כי הם רואים את שני גזרי הדין שהוטלו על חדד כמאסר יחיד בן חמש שנים וחמישה חודשים. בעקבות עמדת הרשויות בתאילנד, הודיעה הפרקליטות כי ליועץ המשפטי לממשלה אין התנגדות לחישוב המאסר הכולל כפי שביקש חדד.
5 צפייה בגלריה
(חדד לאחר מעצרו בתאילנד)
בעתירה שהגישו עורכות דינו של חדד צוין כי לפי הצו של שרת המשפטים לשעבר איילת שקד, מועד שחרורו ממאסר מלא הוא במאי 2023.
חדד סבל מתנאים קשים בכלא בתאילנד, ולפי פרסומים שונים אף ניסה לפגוע בעצמו במהלך אותה תקופה. במרץ 2019 חתמו שקד וגלעד ארדן, לשעבר השר לביטחון פנים, על החלטה לאשר את בקשתו של חדד לרצות את מאסרו בארץ - דבר שאפשר את העברתו לישראל.
המהלך התבצע למרות שהוא אינו עומד באחד מתנאי החוק, שעניינו מגורי קבע בארץ. השרים השתמשו בסמכותם ופטרו את חדד מתנאי זה. בהמשך הודיע ארמון המלוכה בתאילנד כי בעקבות בקשת הנשיא ראובן ריבלין, אושרה העברת חדד להמשך ריצוי מאסרו בארץ.
פורסם לראשונה: 08:39, 26.11.20