הצעיר שהואשם בפרשת רצח משפחת דוואבשה בכפר הפלסטיני דומא החל הבוקר (יום ב') לרצות את עונשו, עשרה חודשי מאסר בכלא מעשיהו. על ג', שהיה קטין בעת ביצוע העבירות ב-2015, נגזרו שלוש שנים וחצי בכלא, מתוכן קוזזו 32 החודשים שבהם ישב במעצר.
ג', שהורשע בקשירת קשר לפשע ההצתה של הבית בדומא ועבירות נוספות, חתם לפני שנה וחמישה חודשים עם הפרקליטות על עסקת טיעון. על אף עסקת הטיעון לא נותק הקשר שלו לאירוע. קשיים ראייתיים להוכיח שידע מהרצח מנעו את הרשעתו בו. בהכרעת דין נכתב כי הוא קשור לפיגוע. עם זאת, שאלת הרשעתו בחברות בארגון טרור נשארה במחלוקת והוכרעה לאחרונה.
הבוקר מחוץ לכלא איילון הוא אמר: "נעצרתי לפני חמש שנים על ידי השב"כ, עברתי עינויים מאוד קשים, פגעו בי נפשית ופיזית, גרמו לי לפוסט טראומה שממשיכה איתי ותמשיך איתי. אחרי הליך משפטי מאוד ארוך, הצלחנו לפסול את ההודאות וברוך השם בית המשפט קיבל את עמדתנו שהיו עינויים".
1 צפייה בגלריה
הקטין מפרשת דומא נכנס לכלא איילון
הקטין מפרשת דומא נכנס לכלא איילון
ג' (מימין) בכניסה לכלא, הבוקר
(צילום: טל שחר )
הוא סיפר שעבר "הליך שיקום של שנתיים, שבהם הייתי שנה במכינה קדם צבאית, עשיתי קבוצות ושירות מבחן. השתניתי ב-180 מעלות. עדיין שב"כ והפרקליטות המשיכו עם הרדיפה ולמרות רצון של הבית משפט שזה ייגמר בעבודות שירות, הם התעקשו דווקא על בית סוהר.
"החלטתי שאחרי חמש שנים, עינוי הדין הזה וכל ההתעללות הספיקה לי ואין לי כוח לזה יותר. אני רוצה לסיים עם זה ולחזור לחיים נורמליים, לחיות חיים נורמטיביים של בן אדם רגיל, להקים משפחה ולהתחיל בדרך חדשה. לכן החלטתי להיכנס לבית סוהר, למרות הערעור שמתנהל בבית המשפט העליון, אני מקווה שבית המשפט העליון יקבל את הערעור ויראה את הדרך הארוכה שעשיתי ויקצר לי את העונש או ימיר אותו לעבודות שירות. הלוואי והצדק והאמת ייצאו לאור".
לפני חודשיים, רגע לפני הכרעת דינו, "ידיעות אחרונות" ו-ynet חשפו את החיים החדשים של ג' - שילובו במכינה קדם צבאית, תוך כוונה לאפשר לו להתגייס או לשלבו בשירות אזרחי לאומי.

הפיגוע בכפר דומא התרחש ביולי 2015, ובו נרצחו מבקבוק תבערה שהושלך לביתם בני הזוג סעד וריהאם דוואבשה ובנם עלי, בן שנה וחצי. אחמד בן ה-4 נפגע קשות מכוויות. בשב"כ ניהלו חקירה אגרסיבית ובסוף נובמבר באותה שנה עצרו את עמירם בן אוליאל - לימים המורשע ברצח - ג', ועוד כמה צעירים.
עוד לפני ניהול התיק העיקרי ניהלו עורכי דינם של בן אוליאל וג' משפט זוטא שעסק באמינות ההודאות שמסרו. באפריל 2018 פסל בית המשפט המחוזי לחלוטין את ההודאות של השניים, לאחר שנקבע כי נגבו באופן בלתי חוקי.
בדיון לפני כמה שבועות המליצו השופטים לפרקליטות לשקול את המשך ניהול המשפט נגד הקטין באישום של חברות בארגון טרור. ראש ההרכב, השופטת רות לורך, אף העריכה כי הסיכוי להרשעה בסעיף זה נמוך.