שוב ברגע האחרון: עיכוב בניסוח התקנות מצד היועצים המשפטיים לממשלה ולקבינט הקורונה הוביל לדחיית ההצבעה על ההקלות השונות שאמורות להתחיל מחר (א'). גם בהחלטות הקודמות של ממשלת ישראל הנוגעות להגבלות ולהקלות - חיכו השרים לדקה ה-90. ההצבעה צפויה להתקיים הערב, ובינתיים נראה שלפחות בכל הנוגע לסיום פעילות ועדת החריגים תחול דחייה.
4 צפייה בגלריה
לקראת ההקלות
לקראת ההקלות
מחכים להכרעה סופית
(צילום: שאול גולן, shutterstock)
בהוראה שפרסם מודיעין טיס לחברות התעופה, שתקפה עד ליום ראשון בשעה 23:59, נכתב כי "כל הנוסעים שנוחתים או ממריאים מישראל חייבים להצטייד באישור מראש מוועדת החריגים הממשלתית". בהודעה נמסר גם שהטיסות מיעדים אחרים למעט אלו שמהם הופעלו טיסות חילוץ או אושרו כבר, עדיין אסורות עד למועד תוקף ההוראה. למעשה, מדובר בניו יורק, פרנקפורט, קייב, פריז ולונדון.
הצהרת הקבינט על הכוונה לבטל את ועדת החריגים לישראלים גרמה לחברות תעופה למכור כרטיסים, אולם מאחר שטרם אושרו תקנות סופיות, ייתכן שאלו לא ייצאו לפועל. על-פי ההחלטה, נזכיר, ישראלים בחו"ל יוכלו לשוב ארצה ללא ועדת חריגים. מחוסנים ומחלימים יוכלו להמריא מהארץ ללא אישור הוועדה. השרים אישרו כניסת 3,000 ישראלים ביום, אך השרה רגב הודיעה שהמספר יצומצם ל-1,000 תחילה.

היולדת מתה מקורונה, אחותה במצב קשה

אמנה קהוג'י, בת 31, הלכה לעולמה לפנות בוקר, שבוע אחרי שילדה את בנה הראשון בניתוח קיסרי. היא נדבקה בנגיף הקורונה, ולפי ההערכות מתה מסיבוכי המחלה. אחותה של קהוג'י, שורוק ג'ובראן, נדבקה גם היא בנגיף וילדה את בתה לפני כשבועיים בניתוח קיסרי. מאז היא מאושפזת במצב קשה. שתיהן לא התחסנו.
4 צפייה בגלריה
אמנה קהוג'י (משמאל) ואחותה שורוק שמאושפזת במצב קשה
אמנה קהוג'י (משמאל) ואחותה שורוק שמאושפזת במצב קשה
אמנה קהוג'י (משמאל) ואחותה שורוק שמאושפזת במצב קשה
עומר, בעלה של אמנה, סיפר בשיחה עם ynet כי אשתו שוחררה מבית החולים אחרי ההחלמה מהניתוח וציין כי היא לא סבלה ממחלות רקע. "בלילה היו לה נפיחות וחום. ביקשתי ממנה לקחת אותה לבית החולים והיא לא רצתה. התקשרתי למוקד הרפואי והתייעצתי איתם על החום. הם אמרו לי 'זה חום רגיל ובשעות הבוקר תפנה לרופא והוא יחליט בשבילה'. אחרי זמן קצר קראתי לה והיא לא ענתה - וידעתי שהיא כבר לא בין החיים", הוא אמר.

רוכב אופניים נהרג מפגיעת רכב, הנהג נמלט והסגיר עצמו

תושב חיפה בן 44 שרכב על אופניים חשמליים בקריית ים נהרג הבוקר מפגיעת רכב. הנהג הפוגע, בן 27 מהעיר, נמלט מזירת התאונה בגשר רפאל שבשכונת סביוני ים, אך נתפס ונעצר תוך זמן קצר.
4 צפייה בגלריה
רוכב אופניים נהרג בתאונת פגע וברח בקריית ים
רוכב אופניים נהרג בתאונת פגע וברח בקריית ים
זירת התאונה
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
ל-ynet נודע כי לאחר שברח, הנהג הפוגע חזר למקום התאונה והסגיר את עצמו. בין השאר ייבדק אם נהג בשכרות. המשטרה הודיעה כי פתחה בחקירה, שבמסגרתה בודקים בוחני התנועה את נסיבות התאונה.

היסטוריה בעיראק: האפיפיור נחת בבגדד

האפיפיור פרנסיסקוס נחת אתמול בבירת עיראק, בגדד, לביקור הראשון שעורך מנהיג הכנסייה הקתולית במדינה. נשיא עיראק ברהם סאלח, ראש הממשלה מוסטפה כאזמי ויו"ר הפרלמנט מוחמד חלבוסי קיבלו את פניו של פרנסיסקוס, וכלי התקשורת הערביים החלו בסיקור נרחב של הביקור, שצפוי להימשך ארבעה ימים.
4 צפייה בגלריה
האפיפיור פרנציסקוס בביקור בעיראק
האפיפיור פרנציסקוס בביקור בעיראק
האפיפיור פרנסיסקוס עם ראש ממשלת עיראק
(צילום: AP)
מטרת הביקור של פרנסיסקוס, שצפוי להיפגש עם אנשי הדת הבכירים במדינה, בהם גם איש הדת השיעי עלי סיסתאני, היא להביע הזדהות עם הקהילה הנוצרית בעיראק, שגודלה מוערך בכ-300 אלף איש ובשנים האחרונות רק מצטמצם בשל רדיפה וטרור. טרם הפלישה האמריקנית לעיראק, בשנת 2003, מנתה אוכלוסיית הנוצרים במדינה כ-1.5 מיליון בני אדם.

ישראלים רבים ניצלו את השבת הנעימה

מאות אלפי בני אדם פקדו השבת את שמורות הטבע הגנים הלאומיים, הפארקים ויערות קק"ל ברחבי הארץ. עומסי מטיילים כבדים מאוד נרשמו באתרים רבים, וחלקם נסגרו לכניסת מבקרים נוספים עוד לפני הצהריים.

מרשות הטבע והגנים נמסר כי האתרים המובילים היו קיסריה, גן לאומי ירקון (תל אפק), תל אשקלון, גן לאומי הבשור (פארק אשכול) ובית גוברין.
מחר ובתחילת השבוע הטמפרטורות ירדו מעט, אולם ביום שלישי תחול עלייה. ביום רביעי יתפתחו תנאי שרב קל, במיוחד משעות אחר הצהריים. ביום חמישי השרב יישבר והרוח תתחזק.