נמל התעופה בן גוריון אמור לחזור לפעילות מדורגת כבר מחר (ראשון), במסגרת שורת ההקלות שמתוכננות במשק, וכדי לאפשר לאלפי ישראלים לשוב ארצה ולהצביע בבחירות - אולם ההצבעה שתוכננה לפני כניסת שבת על התקנות נדחתה למוצאי השבת, ומאות ישראלים נותרו במהלך סוף השבוע באי ודאות.
על פי החלטת הקבינט, שאמורה לעבור אשרור במסגרת משאל טלפוני של השרים, כל הישראלים שנמצאים בחוץ לארץ יוכלו לשוב ארצה ללא צורך בוועדת חריגים. בנוסף, ישראלים "מחוסנים" או "מחלימים" יוכלו להמריא מישראל ללא צורך באישור הוועדה. השרים אישרו עקרונית שבכל יום יוכלו להיכנס לארץ 3,000 ישראלים, אך שרת התחבורה מירי רגב הודיעה שהכמות תצומצם תחילה לכ-1,000 בכל יום.
2 צפייה בגלריה
בדיקות קורונה בנתב"ג
בדיקות קורונה בנתב"ג
בנתב"ג. הפתיחה תתעכב ביום?
(צילום: רויטרס)
2 צפייה בגלריה
מחמוד סולימן
מחמוד סולימן
(צילום: מוטי קמחי )
עד כה אישר משרד התחבורה טיסות לחמישה יעדים בלבד, ניו יורק ופרנקפורט שמהן הופעלו טיסות חילוץ עם סגירת נתב"ג, ושלושה יעדים נוספים: פריז, לונדון וקייב. הצהרת הקבינט הובילה לכך שחברות תעופה מיעדים נוספים כבר החלו למכור כרטיסי טיסה, אולם בגלל שטרם התקבלה החלטה ייתכן שהטיסות לא ייצאו אל הפועל.
מודיעין טיס ברשות התעופה, שמעדכן את חברות התעופה הזרות בתקנות בישראל במסגרת הודעת "נוטאם", פרסם לקראת כניסת השבת הודעה לפיה כל הטיסות הבינלאומיות לישראל אסורות מלבד טיסות מניו יורק, פרנקפורט ושלושת היעדים הנוספים שכבר קיבלו אישור.
ההוראה שפרסם תקפה עד ליום ראשון בשעה 23:59, כך שהפתיחה ליעדים נוספים ככל הנראה תהיה ביום שני. בהודעה אחרת שפרסם מודיעין הטיס נכתב כי "כל הנוסעים שנוחתים או ממריאים מישראל חייבים להצטייד באישור מראש מוועדת החריגים הממשלתית".

דינה הייתה אמורה להמריא ביום ראשון מישראל לאיסטנבול, אך טיסתה בוטלה בגלל העיכוב בהליך קבלת ההחלטות בממשלה. "התחסנתי בשתי מנות וברגע שאמרו שיותר אין צורך בוועדת חריגים החלטתי לטוס לבקר את המשפחה שלי בטורקיה, אותה לא ראיתי כבר כמעט שנה", אמרה. "היו לי ולבעלי כרטיסים ליום ראשון אבל הטיסה בוטלה וכרגע אני רשומה לטיסה של יום שלישי. יש הרבה אי ודאות כי את ההחלטות מקבלים פה ברגע האחרון".
אלמוג, סטודנטית ישראלית שמתגוררת בשנתיים האחרונות בברלין, התכוונה לחזור לישראל במוצאי שבת בטיסת ישראייר מפרנקפורט אולם הטיסה נדחתה ליום ראשון בגלל העיכוב בהחלטת הממשלה. "כל ההחלטות מתקבלות מהרגע להרגע וזה מרגיש שלא סופרים את האזרח הפשוט", אמרה בתסכול. "עד עכשיו לא הצלחתי להגיע לישראל כי הבקשות שהגשתי לוועדת החריגים נדחו. אמרו שמיום ראשון לא צריך יותר אישור. מצאתי טיסה במוצאי שבת, אבל היא נדחתה ליום ראשון כי הממשלה צריכה לאשר את ההקלות. עד שלא אנחת בישראל, לא אאמין שאני באמת יכולה לחזור".
החלטת הממשלה לדחות את ההצעה על התקנות שיאפשרו את הפעימה השלישית של ההקלות משפיעה לא רק על הנוסעים, אלא על תלמידים רבים בכיתות י'-ז' שמחכים לדעת אם יוכלו לחזור לבית הספר, על מסעדנים שתוהים כיצד יידרשו להפעיל את המסעדות שלהם – וישראלים רבים אחרים.

קבינט הקורונה אמור היה להצביע על התקנות ב"משאל טלפוני דחוף" ביום שישי, אולם בשל עיכוב בניסוחי התקנות מצד היועצים המשפטיים ההצבעה נדחתה לצאת השבת. לצד חידוש הלימודים בכיתות ז'-י' בערים ירוקות, צהובות וכתומות "גבוליות", צפויים השרים לאשר גם פתיחת מוסדות להשכלה גבוהה, גני אירועים ומרכזי כנסים, ולבטל את "איי התיירות" – כדי שבתי המלון בים המלח לא יצטרכו לדרוש אישור מיוחד להגעה וחדרי האוכל ייפתחו מחדש.
השרים צפויים להעלות בנוסף את מגבלת ההשתתפות בקורסים ובהכשרות מעשיות ל-20 משתתפים, ולתת אור ירוק לפעילות חוגים ותנועות נוער בשטח פתוח עד ל-50 בני אדם. טיולים חד-יומיים יתאפשרו גם למקומות סגורים.