1 צפייה בגלריה
אילוס אילוסטרציה מצלמה אולפן שידור חי
אילוס אילוסטרציה מצלמה אולפן שידור חי
השופטת: "המעשים מחייבים ענישה שמעבירה מסר ברור של הוקעה"
(צילום: shutterstock)
בית המשפט המחוזי מרכז קיבל היום (ג') ערעור שהגישה מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, והחמיר את עונשם של בנימין ברשישת ועפר סלע, שהורשעו בייצור תכנים פדופיליים ועבירות נוספות במסגרת מיזם ריאליטי שניהלו בשנים 2017-2014 בבית משפחה באילת.
הרכב של שלושה שופטים בראשות השופטת דנה מרשק מרום גזר על ברשישת שלוש שנות מאסר בפועל, ועל עפר סלע שנתיים וחצי מאסר בפועל. המאסר מצטרף לקנס בסך 5,000 שקל ופיצוי של 50 אלף שקל לקטינה שנפגעה ממעשיהם - שנגזרו עליהם בבית משפט השלום בנתניה.
ברשישת וסלע הורשעו בכך שהקימו והפעילו אתר אינטרנט שדרכו ניתן לצפות בשידור חי באמצעות מצלמות המותקנות בביתן של משפחות ישראליות שונות. הרעיון, כפי ששיווקו אותו השניים, היה להקים מעין מיזם "האח הגדול" של משפחות בשידור אינטרנטי. בפועל, המיזם הידרדר לתכנים פורנוגרפיים בהשתתפות קטינים בני משפחה.
במסגרת המיזם, וכנגד תשלום שהעבירו צופי ה"ערוץ", נכללו בשידורים אקטים מיניים שבוצעו בין קטינים ומעשי פגיעה מינית וגילוי עריות. בנוסף, הנאשמים ערכו את התכנים המשודרים לסרטונים והעלו אותם לצפייה של מנויי האתר.
בגזר הדין בבית משפט השלום בנתניה הוטלו על ברשישת 26 חודשי מאסר בפועל ועל סלע 20 חודשי מאסר בפועל. המדינה ערערה וטענה שמדובר בעבירות חמורות שבוצעו על רקע כלכלי. הנאשמים יצרו צוהר טכנולוגי שדרכו צפו בפגיעות מיניות שאותן חוותה הקטינה בלילות, ובמקום לפעול להפסקת הפגיעות המיניות – שמרו אותן, קטלגו אותן, ערכו אותן וראו בהן פוטנציאל לרווח.
עוד נטען כי לא מדובר בפגיעה אגבית או מזדמנת, אלא בפעילות מכוונת שפגעה באופן קיצוני בליבת הפרטיות של הקטינים אשר "ביתם מבצרם" הפך פרוץ וגלוי לכל.
רענן עמוסירענן עמוסי
הנאשמים ערערו אף הם על חומרת העונש מבחינתם ונדחו. השופטת מרשק מרום קבעה כי "מדובר במעשים המצויים בשפל ערכי ומוסרי ומצויים ברף חומרה גבוה ומחייבים, לפיכך, השתת ענישה אשר מעבירה מסר חד משמעי וברור של הוקעה, שאט-נפש וסלידה מ'המיזם' בכלל, ומהמעשים המפורטים בכתב האישום בפרט".
התיק נוהל על ידי עו"ד איתי גוהר ממחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה. את הנאשמים ייצגו עוה"ד רענן עמוסי ויפעת כהן, ועו"ד יזהר קונפורטי מהסנגוריה הציבורית.
עו"ד יפעת כהןעו"ד יפעת כהן
עו"ד עמוסי מסר בתגובה: "בית המשפט המחוזי קבע כי העונש שהוטל על מרשי בבית משפט השלום, הינו מקל ולא תואם את רף הענישה בעבירות מסוג זה. יחד עם זאת, עדיין מדובר בענישה שרחוקה מרחק רב מהענישה שהתבקשה על ידי הפרקליטות".
עו"ד יזהר קונפורטי מהסנגוריה הציבורית, שייצג את סלע, אמר כי "מבלי להקל במעשים שבהם הורשע הנאשם, לאור ייחודיות וראשוניות המקרה, העובדה שהמעשים אינם מצויים ברף החומרה הגבוהה מבין המעשים שיכולים לבוא בגדר העבירות שיוחסו - ובעיקר לנוכח ההליך השיקומי האינטנסיבי שבו שולב הנאשם מיוזמתו ובמימונו - אנו סבורים שהיה מקום להשית ענישה שיקומית. לצערי בית המשפט לא קיבל את עמדתנו, תוך שקבע קטגורית כי בתיק זה יש להשית מאסר. אנו נלמד את פסק הדין לעומקו ונחליט בימים הקרובים איך לפעול".