שאפע מסאלחה, יועץ חינוכי בתיכון דבוריה שבצפון הארץ, ועופר בודק, מורה בקרית חינוך בית שמש, סיפרו היום (ד') בריאיון לאולפן ynet על מחלת הקורונה שבה הם נדבקו - לאחר שקיבלו את מנת החיסון הראשונה נגד הנגיף - וקראו לכלל המורים והמורות ברחבי הארץ "לרוץ להתחסן".
2 צפייה בגלריה
שאפע מסאלחה, עופר בודק
שאפע מסאלחה, עופר בודק
"בזכות החיסון הראשון עברנו את המחלה בשלום". שאפע מסאלחה ועופר בודק
"אני התחסנתי במנה הראשונה בסוף דצמבר ונדבקתי ממש לפני שקיבלתי את החיסון השני", סיפר שאפה, "כל המשפחה התחסנה וכולנו נדבקנו. אבל אני חושב ומאמין שבגלל אותו חיסון ראשון עברנו את התקופה הזאת בשלום".
- מה המסר שלך לאותם צוותי הוראה שלא ששים להתחסן? "כיו"ר ועד המורים בבית הספר ארגנתי לכל הצוות אספה בזום ודרשתי מהם שלא לחזור לבית הספר בלי להתחסן, התחננתי אליהם. באמת נענו לבקשה וכולם התחסנו אצלנו בבית הספר. גם דרשתי מהמועצה המקומית שתכין את התלמידים לחיסונים. קיימנו ימי חיסון בביה"ס וכמחצית מהתלמידים התחסנו - אבל לא הספקנו לחסן את כולם".
מסאלחה סיפר על התחושה שלאחר החיסון, אף שהוא נדבק אחריו: "היו לי מחשבות מאוד חיוביות, זה נתן לי חוסן נפשי, לא רק גופני - שאני מחוסן, שהתחלתי בתהליך החיסון. זה עוזר לאנשים וגם עוזר לגוף לעמוד בפני הנגיף ולהתגבר עליו. חוסן נפשי הוא דבר מאוד חשוב".
2 צפייה בגלריה
גן ילדים בגבעתיים
גן ילדים בגבעתיים
הזינוק נמשך: 121 גני ילדים נסגרו ביממה בגלל חשיפה לחולה קורונה
(צילום: דנה קופל)
עופר, גם אתה הספקת לקבל חיסון ראשון אבל אז חזרו ללימודים ונדבקת מתלמיד, נכון? "כן, אני קיבלתי את החיסון הראשון ב-4 בינואר, ונדבקתי בנגיף שבוע לאחר מכן. אני משמש גם כמזכיר סניף של ארגון המורים אז כמה זמן לאחר מכן הייתי באחד מבתי הספר והיו שם ילדים הלומדים בחינוך מיוחד. מישהו נכנס לספריה וכנראה שנדבקתי ממנו".
עופר סיפר כי פיתח תסמינים: "הרגשתי צריבה וגירוי בדרכי הנשימה, החום עלה קצת, אבל כ-10 ימים אחרי החיסון, הכול נעלם בבת אחת. החום ירד ל-36.5, השיעול הפסיק".
- אתה מעריך שזה בזכות אותו חיסון ראשון שהספקת לקבל? "רק בזכות החיסון. אשתף גם שבמשפחה נלחצו מאוד כי בתחילת ספטמבר אני עברתי ניתוח לב פתוח. אשתי שישנה לידי לא נדבקה, גם הבנים בבית לא. רק אני".
- וכשאתה שומע בסביבה שלך שיש מורים ומורות שלא הולכים להתחסן, מה אתה אומר להם? "אני משכנע אותם, נותן להם דוגמה ממני - שהיא הכי טובה שיכולה להיות. הנה, אני יושב פה עכשיו. מורים קובעים תור והולכים להתחסן גם בראשון וגם בשני, ולאחר מכן הם מודים לי. אני חושב שכל מורה שבינה בראשו והוא בריא מבחינה רפואית, שיכול לקבל את החיסון, צריך לרוץ ולהתחסן. לא לחכות".