1 צפייה בגלריה
מיק פומפאו ועבד אלפתרה- ברורהאן
מיק פומפאו ועבד אלפתרה- ברורהאן
פומפאו ועבד אלפתרה-ברורהאן, אוגוסט השנה
(צילום: רויטרס)
רשת CNN בערבית דיווחה אמש (חמישי) מפי שני מקורות ממשלתיים בכירים בסודן כי הממשלה הסודנית התכנסה כדי להחליט על נרמול היחסים עם ישראל. לפי הדיווח, חברי הממשלה התכנסו לאחר ששלשום "ארצות הברית הקציבה להם 24 שעות להגיע להסכמה".
אותם מקורות סיפרו כי האמריקנים הציבו את תאריך היעד להחלטה בתמורה לעסקה שתקל על החובות של סודן, ואולי גם תסיר אותה מרשימת המדינות התומכות בטרור. לפי המקורות, הדיון בממשלה הסודנית נמשך שעות. טרם דווח אם התקבלו החלטות.

בתוך כך, מליאת הכנסת אישרה אתמול את הסכמי השלום עם איחוד האמירויות ברוב של 80 חברים, 13 מתנגדים - ואף נמנע אחד. זאת בסיומו של יום עמוס דיונים ונאומים במליאה.
"השלום הזה לא נפל עלינו ככה סתם מהשמיים", אמר נתניהו בפתח המליאה, "הוא תוצאה של משנה סדורה שאני מקדם 25 שנים. העוצמה הזאת קירבה אלינו מדינות רבות בעולם.
"אני דיברתי לפני כמה ימים עם מוחמד בן זייד", המשיך רה"מ. "זאת היה שיחה שיצאה מהלב ונכנסה אל הלב. אנחנו כבר רואים את פירות השלום - כאשר ספינה מדובאי עם סחורות טובות וזולות נכנסת לנמל חיפה. אני מקווה שמדינות נוספות יצטרפו". לקריאת ההסכם שהובא לאישור המליאה לחצו כאן.
"אומרים ששלום עושים עם אויב - לא. שלום עושים עם מי שחדל להיות אויב", הוא אמר, "שלום עושים עם מי שרוצה בשלום, ולא עם מי שנשאר מחויב להשמדתך.
"תמיד האמנתי ששלום אמת יושג רק מתוך עוצמה ולא מתוך חולשה", הוסיף רה"מ, "באזורנו החזקים שורדים, את החזקים מכבדים. עם החזקים כורתים בריתות בעוד החלשים נרמסים".
פורסם לראשונה: 23:41, 15.10.20