מעצרו של דימיטרי ציגנוק, החשוד באונס ורצח זוגתו אנסטסיה קלין, הוארך בשלושה ימים עד 15 באוקטובר. כך קבע היום (שלישי) השופט שמואל מלמד בבית משפט השלום בתל אביב. הוא חשוד בעבירות של רצח בן זוג לאחר התעללות, בעילה שלא בהסכמה ואיומים.
ציגנוק, נזכיר, חשוד כי ניסה לרצוח בחודש שעבר את קלין, שבסוף השבוע מתה מפצעיה בבית החולים איכילוב בת"א. הוא אמור היה להיות במעצר בית עד יום חמישי האחרון, אולם בלשי משטרה שהגיעו לוודא שהוא אכן נמצא בדירתו - מצאו בית ריק. החיפושים אחריו החלו ויום למחרת הוא הסגיר את עצמו למשטרה.
2 צפייה בגלריה
אנסטסיה קלין ז"ל  דימטרי ציגנוק
אנסטסיה קלין ז"ל  דימטרי ציגנוק
אנסטסיה קלין ז"ל ודימיטרי ציגנוק
אתמול נותחה גופתה של קלין ונגבתה עדות נוספת שביססה את החשדות נגד ציגנוק במסגרת תיק רצח. בבקשת המעצר שהגישה המשטרה נכתב כי "החשוד נעצר בגין ניסיון גרימת מוות בכוונה תחילה של בת זוגו אנסטסיה קלין, וניסיון אונס ואיומים". כמו כן ציינה המשטרה כי ציגנוק הפר את מעצר הבית שבו הוא שהה, וניגש לבית החולים שבו אושפזה הקורבן.
נציג המשטרה טען בדיון: "המנוחה הייתה זוגתו של הקורבן והיא התארחה בביתו עת נפצעה לטענתה על ידו ברגלה, ואז עזבה את הבית לבית חברים. בביתם מצבה הידרדר והיא פונתה לבית החולים, שם היא אושפזה ועברה מספר טיפולים כשהיא מורדמת ומונשמת מיום הגעתה ועד מותה.
"החשוד הפר את תנאי מעצרו ונעצר מחדש", אמר הנציג, "כאשר לאחר מספר דיונים הוא שוחרר שוב, אך ב-9 באוקטובר הוא הפר פעם נוספת את מעצר הבית עד שאתמול הגיע והסגיר עצמו לתחנת המשטרה בבני ברק. לאור השינוי במצב הדברים בוצעו פעולות חקירה נוספות, ולכן אנחנו מבקשים את הארכת המעצר מחשש למסוכנות ושיבוש חקירה".
2 צפייה בגלריה
האישה שנרצחה ע"י בעלה
האישה שנרצחה ע"י בעלה
קלין בבית החולים איכילוב
(מתוך עמוד הפייסבוק של איכילוב)
עורכי הדין ניר אלפסה ודימה אניקין מהסנגוריה הציבורית, המייצגים את ציגנוק, טענו: "הלקוח שלנו לא נמלט ממעצר, הוא פנה למשטרה ולא ידע שמתנהל מצוד אחריו. הוא מסר אירועים מפורטים על כל אירועי חודש ספטמבר בינו לבין המנוחה. מדובר בסיפור מורכב בנסיבותיו ומרבית הפרטים אצל המשטרה. המשטרה החליטה לשחרר אותו פעמיים כי לא נמצא שהוא חשוד באירועי האלימות נגדה. מדובר באדם שחי בשולי החברה ומתמודד נפש עם נסיבות חיים לא פשוטות".
עו"ד אלפסה הוסיף עוד כי "קשה להאמין שמאז המקרה חל שינוי דרמטי שמצדיק את המעצר. הדבר היחיד שהתחדש הוא שבמשך פעמיים נתנו לחשוד להיות בחלופת מעצר, אבל הוא הפר את התנאים. החשוד הוא לא עבריין נמלט, הוא לא אדם מורכב בהתנהלות שלו. במשך יומיים הוא שהה בגינות בתל אביב, בלי מפתחות לדירה שלו ובלי טלפון, ועם מעט כסף שנשאר לו מהפיקדון שהוא הפקיד בבית המשפט. מדובר בנכה נפשית".
גופתה של קלין, תיירת מאוקראינה, נותחה רק אתמול עם קבלת האישור מבני משפחתה בארץ הולדתה. "הייתה אתמול התפתחות", אמר נציג המשטרה, "הוא עומת עם הדברים והוצגו בפניו שאלות. החשוד מסר גרסה לגבי יציאתו מהבית, אבל היא לא מתיישבת עם הפרות חוזרות ונשנות. החשוד הסתובב ברחבי תל אביב יחד עם אחרים בזמן שהיה אמור להיות במעצר בית, ואף נצפה שותה איתם אלכוהול בגינה".
לטענתו של ציגנוק, הוא לא הסגיר את עצמו מיד כי חשב שהמשטרה לא עובדת בימי חג.