2 צפייה בגלריה
ישראל כץ
ישראל כץ
"משרד האוצר בראשותי מתפקד היטב". ישראל כץ
(צילום: לע"מ)
שר האוצר ישראל כץ התייחס הבוקר (שני) להתפטרותה של מנכ"לית המשרד קרן טרנר אייל, ואמר כי "נפרדנו בהודעה משותפת יפה עם דברי שבח הדדיים, ובואו נשאיר את זה כך. אין לפרישה שום קשר לתקציב, למדיניות ולהתנהלות משרד האוצר. לא אתייחס לרכילות בשם מקורבים ולמתקפות תקשורתיות בעלות אינטרס".
לדבריו, "משרד האוצר בראשותי מתפקד היטב באופן עצמאי ועם מלוא הסמכויות, וממלא את כל משימותיו על הצד הטוב ביותר בתקופה קשה ומאתגרת זו. הן בתחום הסיוע לשכירים ולעצמאים ולעסקים, והן בתחום קידום המדיניות. שיתוף הפעולה עם ראש הממשלה הוא מתבקש ונעשה בדרך הנכונה ביותר".
2 צפייה בגלריה
קרן טרנר אייל
קרן טרנר אייל
"נפרדנו בהודעה משותפת יפה עם דברי שבח הדדיים". המנכ"לית המתפטרת קרן טרנר אייל
(צילום: אסף חן)
אמש, במקביל להתפטרות המפתיעה של טרנר אייל, הודיע כץ כי הורה לאנשי משרדו לגבש את תקציב המדינה ל-2021 ולהניח אותו על שולחן הממשלה בדצמבר. אלא שלהודעה זו אין משמעות מעשית ואין בעקבותיה שום שינוי במצב הקיים - שלפיו לא יהיה תקציב מאושר על ידי הכנסת לשנה הבאה לפני סוף השנה הנוכחית.
"אנו מקדמים בימים אלה את תקציב שנת 2021 בהתאם לשיקולים המקצועיים ולוח הזמנים הנדרש - ולא בהתאם לדרישות פוליטיות של כחול לבן", הוסיף הבוקר כץ. "ראש אגף תקציבים שעירב פוליטיקה בתפקידו התפוטר וסגנו מונה במקומו, וכעת המנכ"לית שמיניתי סיימה את תפקידה בהסכמה הדדית. נקבע ממלא-מקום מתוך המשרד ובקרוב ימונה מנכ"ל חדש".
הוא הוסיף: "פרישת החשב הכללי, שאני מאוד מעריך, היא מסיבות אישיות שלו, וכבר נקבע לו מחליף מצוין שימונה בקרוב. כל הניסיון ליצור דימוי של התפרקות הוא פוליטי ומגמתי ורחוק מאוד מהמציאות. כל הדיונים באוצר הם מקצועיים ומכבדים וברמה הנדרשת ואני כשר הממונה קובע בסופו של דבר את המדיניות, ותפקיד הפקידות לתמוך ולבצע".
טרנר אייל אמרה למקורביה אחרי שהחליטה להתפטר כי "מה שמתרחש במשרד הוא הזוי. הכל כאן בשליפות מהמותן. אין התייעצויות מקצועיות. אני לא יכולה להמשיך עוד במצב הזה". התפטרותה הגיעה שבועות ספורים בלבד לאחר התפטרותו של ראש אגף התקציבים, שאול מרידור, שלוותה בסערה גדולה, ולאחר שגם רוני חזקיהו, החשב הכללי, שמנהל את כל כספי המדינה, החליט להתפטר ועתיד גם הוא לסיים את תפקידו בימים הקרובים.
במשרד האוצר לאיש אין ספק, כי ההתפטרויות נובעות כולן מאותה סיבה עצמה - אי קיומו של תקציב מדינה מאושר, ובשל כך סחבת בלתי רגילה בכל התוכניות שגובשו בשנתיים האחרונות במשרד האוצר. "אי אפשר להמשיך כך", אמר לאחרונה מרידור, וגם טרנר נשמעה אומרת דברים דומים בשיחות פנימיות במשרד האוצר.