קמלה האריס, סגניתו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, נפגשה אתמול עם סטודנטים באוניברסיטת ג'ורג' מייסון בווירג'יניה וענתה לשאלותיהם. כשסטודנטית ששוחחה עמה האשימה את ישראל ב"רצח עם אתני" האריס לא גינתה את דבריה, ואמרה שהיא תומכת בזכותה של הצעירה להביע את דעתה.
בביקור, שנועד לעודד את זכות ההצבעה, שאלה הסטודנטית את האריס על כספי הסיוע לישראל. בהתייחסות לסכסוך הישראלי-פלסטיני אמרה: "בקיץ היו הפגנות ומחאות במספרים אסטרונומיים. לפני כמה ימים הוקצו כספים כדי להמשיך לתמוך בישראל, וזה כואב לי בלב - בגלל רצח העם האתני של ישראל ועקירת האנשים, כפי שקרה באמריקה. אני בטוחה שאת מודעת לזה". הסטודנטית שאלה את האריס אם אין מקום להשתמש בכספי הסיוע כדי לעזור לאמריקנים שמתקשים להתקיים.
2 צפייה בגלריה
קמלה האריס
קמלה האריס
קמלה האריס. נחשבת לידידת ישראל
(צילום: GettyImages)
הסטודנטית אמרה להאריס שהיא הרגישה צורך להעלות את הנושא מכיוון שהוא "משפיע על חיי ועל חיי אנשים שמאוד אכפת לי מהם". במהלך דבריה של הסטודנטית האריס הנהנה, ובתשובה אמרה שהיא "שמחה" שהסטודנטית הביעה את החששות שלה. האריס הצהירה שבמדינה דמוקרטית חשוב שכל דעה תישמע. "זה הקול שלך, השקפת העולם שלך, החוויה שלך, האמת שלך - ואסור לדכא אותם, וחייבים לשמוע אותם, נכון? אלה אחד מהדברים שאנחנו נאבקים למענם בדמוקרטיה".
בתשובתה העדיפה האריס, שנחשבת לידידת ישראל, להתמקד במגוון הדעות על מדיניות הממשל, ולא התייחסה ישירות למעשים שבהם הואשמה ישראל. היא אמרה שבארה"ב מנהלים בכבוד את הדיונים על "הדרך הנכונה" של המדיניות במזרח התיכון. "לא צריך להשתיק את הקול של אף אחד".
2 צפייה בגלריה
בית הנבחרים של ארה"ב מאשר את המימון לכיפת ברזל
בית הנבחרים של ארה"ב מאשר את המימון לכיפת ברזל
תוצאות ההצבעה בבית הנבחרים בשבוע שעבר
(צילום: מתוך האתר הרשמי של בית הנבחרים של ארה"ב)
כצפוי, רפובליקנים ותומכי ישראל בארה"ב מחו על הופעתה של האריס ועל העובדה שלא התייצבה לצד ישראל. סטיב גסט, הדובר של הסנאטור טד קרוז, שיתף את הסרטון בטוויטר וכתב: "לא ייאמן".
בשבוע שעבר אישר בית הנבחרים האמריקני ברוב גדול למתן סיוע לישראל על סך מיליארד דולר, לצורך הצטיידות במיירטים ובסוללות כיפת ברזל. החוק אושר על רקע התנגדות להמשך הסיוע האמריקני לישראל מצד מחוקקים באגף הפרוגרסיבי של המפלגה הדמוקרטית בארה"ב.