יו"ר ארגון המורים, רן ארז, התארח באולפן ynet והתייחס למתווה פתיחת שנת הלימודים ולחיסון התלמידים. ארז הסביר כי הוא תומך בלהתחיל את שנת הלימודים ב-1 בספטמבר כמתוכנן: "אין סיבה להכניס את מערכת החינוך לסגר כשכל המדינה לא בסגר". הוא ציין כי גם אם יהיו תלמידים שלא יגיעו, עדיין יש לנהוג כך.
ארז הסביר כי הוא תומך לחלוטין בחיסון התלמידים בבתי הספר עצמם. "זו פלטפורמה נהדרת לבצע בה חיסונים. כל החיים אנחנו מחסנים תלמידים בבתי הספר ואין שום בעיה עם זה. גם הפעם - ברשות ההורים".
3 צפייה בגלריה
רן ארז
רן ארז
"לבזר את הניהול ולהעביר סמכויות לראשי ערים". רן ארז
(צילום: מוטי קמחי )
על ההחלטה לפיה בערים אדומות יגיעו לכיתות רק תלמידי שכבות שיש בהן יותר מ-70% מחוסנים, אמר ארז כי מדובר לדעתו ברעיון טוב וחכם. "גם ההורים לא אהבו את הזום וגם התלמידים לא אהבו את הזום, ומפני שהם לא כל כך אוהבים ללמוד מהבית, זה יהיה זרז ללכת ולהתחסן", הסביר ארז.
"הניהול המרוכז, האופן שבו משרד החינוך מנסה לנהל את מערכת החינוך - לדעתי נכשל", אמר ארז בנוגע לטיפול משרד החינוך בכלל המסגרות ברחבי הארץ. הוא הסביר כי לדעתו יש לבזר את הניהול ולהעביר סמכויות לראשי הערים. "ראש עיר יכול לדעת אם חסר לו מורה או אם חסרה לו כיתה. הם אלה שצריכים לנהל את מערכת החינוך". הוא סיכם: "צריך לבזר סמכויות".

יו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס, התראיין גם כן לאולפן ynet ואמר כי הוא תומך בכך "שבכיתות ז' עד יב' מעל 70% מתחסנים ילמדו באופן מלא, אין שום סיבה שלא". הוא הסביר כי כאשר רוב התלמידים מחוסנים - "אין סיבה בעולם שילמדו בקפסולות. המטרה של החיסונים היא לאפשר להם ללמוד למידה מלאה".
ביבס ציין כי הוא תומך בהפרדה בין תלמידים מחוסנים ללא מחוסנים: "אמרתי את זה לאורך הגל הראשון, השני והשלישי. אי אפשר להחליט שסוגרים את מודיעין בגלל נדבק בעפולה, או הפוך - לסגור את עפולה בגלל עלייה בתחלואה במודיעין. צריך לנהל את זה לפי צבע העיר".
3 צפייה בגלריה
חיים ביבס
חיים ביבס
"צריך לתת ביטחון להורים ולתלמידים, ולשמור על שפיות". חיים ביבס
(צילום: יריב כץ)
"נעשה בדיקות ממוקדות", הסביר ביבס. "אם יש מאומת, בודקים את כל הכיתה, ואם הם יצאו שליליים - בודקים שוב למחרת. כך עד שהופכים את הכיתה לירוקה. צריך להבין - האחד בספטמבר הוא מאסט", הדגיש.
ביבס הסביר כי שנת הלימודים זו מסגרת שנותנת ביטחון לתלמידים, ושדווקא על ידי פתיחתה, יהיה ניתן לשמור עליהם. "זה נותן את הביטחון להורים. יש המון אנשים שחזרו עכשיו מחל"ת". הוא סיכם: "אחד בספטמבר - פתיחת שנת הלימודים, עם כל מה שצריך לקחת בסיכון. הקורונה תשאר להרבה זמן וצריך ללמוד לחיות עם זה".
3 צפייה בגלריה
תלמידים מנוף הגליל בבדיקת קורונה במסגרת מגן חינוך
תלמידים מנוף הגליל בבדיקת קורונה במסגרת מגן חינוך
תלמידת בית הספר "נוף הגליל" בבדיקת קורונה
הוא הסביר כי הוא יותר נינוח הפעם, בגל הרביעי, מפני שמדובר בגל שונה שונה לחלוטין: "יש פקטור נוסף שהוא החיסונים, ולצד זה יש לא מעט לקחים שגם הממשלה הנוכחית למדה, כמו העברת סמכויות לרשות המקומית". הוא אמר כי המתווה שפורסם נבנה יחד עם הרשויות המקומיות, ושיש סמכויות נוספות שככל הנראה יעברו אליהן.
"ככל שיעבירו אליהן יותר סמכויות, ככה נוכל לנהל את זה בצורה דיפרנציאלית. איפה שיש בעיה - נטפל, ואיפה שאין - תנו למקום להתנהל. בסופו של דבר צריך לתת ביטחון להורים ולתלמידים, ולשמור על שפיות", סיכם.