פחות משבוע לאחר חשיפת ההתעללות בליאן מושטין, תלמידת כיתה ז' בבאר שבע שנערות אחרות צילמו כיצד שפכו אקונומיקה על ראשה, החליטה הנערה שלא לחזור לבית הספר - ונרשמה למקיף אחר בעיר. אמה, אילנה, אמרה כי הן צפויות להיפגש עם המנהלת כבר מחר. "אחרי שהכול התפרץ היא אמרה 'אמא, אני לא חוזרת לבית הספר'. היא פוחדת להתמודד עוד פעם עם החוויות הלא נעימות האלה".
2 צפייה בגלריה
ליאן ואמה אילנה
ליאן ואמה אילנה
ליאן ואמה אילנה
(צילום: הרצל יוסף)
שרת החינוך יפעת שאשא ביטון שוחחה עם ליאן בשבוע שעבר, ואמרה לה כי המתעללות ייענשו בחומרה - אולם נראה כי בסופו של דבר, הן אלה שימשיכו בשגרתן. הנערות הורחקו מבית הספר בצו משטרה אך ככל הנראה יחזרו בקרוב ללימודים.
"אם לא היו עוצרים אותן הן היו פוגעות בי", אמרה ליאן לאחר שהנערות איימו עליה וציינה כי גם בתקיפה שתועדה רק תלמיד אחד שעבר במקום ביקש מאחת התוקפות לעצור, והיא השיבה: "זה בצחוק".
"כל עם ישראל בא ותמך בי, וזה באמת משמח אותי", סיפרה אתמול ליאן בריאיון לאולפן ynet. "מאוד הופתעתי מכך, כי לא חשבתי שכולם יבואו וינסו לשמח אותי. בתוך בית הספר אני מקבלת את התמיכה רק מהחברות. המורות רק שולחות לפעמים הודעות לאמא, וזהו".
2 צפייה בגלריה
הודעות איומים שקיבלה ליאן מהילדות שהתעללו בה בבית הספר
הודעות איומים שקיבלה ליאן מהילדות שהתעללו בה בבית הספר
ההודעות שקיבלה מהתוקפות
(צילום: בראל אפרים)
אילנה, אמה של ליאן, סיפרה שהשתיים עוברות תקופה קשה. "זה לא קל, זו תקופה מאוד מאוד קשה. אבל אלפי אנשים שולחים הודעות ומחזקים אותנו, זה פשוט לא להאמין. מאוד התרגשנו שכל מיני מפורסמים באו אלינו לבית, גם קבוצת הכדורגל של באר שבע למשל. זה מאוד מחמם את הלב. מאוד חשוב לי להגיד שאם קורה שמתעללים בילדים, הילדים לא צריכים לשתוק ולהגיד להורים. אני מאמינה שנעשה מהפכה ונצליח לשנות את הגישה של משרד החינוך בבתי הספר. אנחנו עכשיו במלחמה כדי שמשפחות שזקוקות לעזרה יקבלו אותה מיד, ושלא ימשכו אותן הרבה זמן".