לוחמת בת 19 ומאבטח בן 30 נפצעו הערב (שבת) באורח אנוש וקשה בפיגוע ירי במחסום שועפט שבצפון ירושלים. לפי החקירה הראשונית של הפיגוע, המחבל הגיע באופן רגלי למחסום, פתח באש לעבר השניים שהיו בעמדת הבידוק - ונמלט עם רכב מסוג טויוטה בצבע לבן לכיוון מחנה הפליטים שועפט.
הלוחמת והמאבטח פונו בניידות טיפול נמרץ לבית החולים הדסה הר הצופים, וצעירה נוספת נפצעה באורח קל מרסיס ברגלה טופלה בזירה. כוחות הביטחון הוזעקו לתגבר את האזור וסורקים אחר המחבל, ובמעבר התקבצה קבוצה גדולה של לוחמי יס"מ זמן קצר לפני שפשטו על מחנה הפליטים.
במשטרה אמרו כי מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן הגיע לזירת האירוע וכוחות נוספים, לרבות יחידות מיוחדות ומסוק של היחידה האווירית במשטרה, עורכים סריקות אחר החשוד במעשה במעגלים רחבים. נבדקת אפשרות שמלבד המחבל היה יורה נוסף שהצליח להימלט. המשטרה חסמה את כביש מספר 1 סמוך למטה הארצי באזור גבעת התחמושת במסגרת החיפושים אחר המחבל, והמפכ"ל קובי שבתאי הגיע לזירה עם השר לביטחון הפנים עמר בר-לב.
4 צפייה בגלריה
זירת האירוע בשועפט
זירת האירוע בשועפט
זירת הפיגוע בשועפט
(צילום: אלכס קולומויסקי)
4 צפייה בגלריה
זירת האירוע בשועפט
זירת האירוע בשועפט
(צילום: אלכס קולומויסקי)
מלשכתו של ראש הממשלה נמסר כי לפיד מקבל עדכונים שוטפים על פיגוע הטרור הערב בירושלים ועל פעילות כוחות הביטחון במרחב. לפיד מסר כי "כוחות הביטחון פועלים בשטח כדי לשים ידם על המחבל. ימי חג, כוחות רבים פרוסים בשטח ועושים ימים ולילות בהגנה על אזרחי ישראל. הלב הערב עם הנפגעים ובני משפחותיהם. הטרור לא ינצח אותנו, אנחנו חזקים גם בערב הקשה הזה".
השר בר-לב הוסיף כי "זהו ערב קשה. משטרת ישראל וכוחות הביטחון מנהלים כעת מצוד אחר המחבל, והם יניחו עליו את היד, חי או מת".
4 צפייה בגלריה
תיעוד האירוע בשועפט
תיעוד האירוע בשועפט
(צילום: דוברות המשטרה)
זמן קצר לאחר הפיגוע, במחנה הפליטים שועפט ירו זיקוקים לאוויר, ובסרטונים שהופצו ברשתות החברתיות הפלסטיניות נכתב "המחנה שמח". דובר חמאס, פאוזי ברהום, בירך על הפיגוע ומסר כי "פעולת שועפאט האמיצה מוכיחה כי ההתנגדות המזוינת בגדה המערבית הכבושה ובירושלים נמשכת ומסלימה, לא משנה כמה צעדי הדיכוי של האויב מחריפים, ולא משנה כמה קורבנות יש. פעולת הגבורה הזו מגיעה במסגרת התגובה הטבעית לפשעים והפרות הכיבוש נגד עמנו בירושלים, ההתקפות האכזריות המתמשכות על נשים וילדים וחילול מסגד אל-אקצא". גם בעזה מיהרו לחגוג ובמסגדים ברחבי הרצועה פצחו בזמירות "אללה אכבר" לאחר הדיווחים על הפיגוע.
גם הג'יהאד האיסלאמי, שאחד מפעיליו המרכזיים במחנה הפליטים ג'נין עמד במרכז מבצע מעצרים הבוקר, מסר כי " הפעולה הזו מגיעה בזמן ובמקום המתאימים כתגובה לפשעי הכיבוש שהוא ביצע נגד השהידים שלנו בגדה המערבית. הפעולה זו שוברת את המערכת הביטחונית, הצבאית והפוליטית של הכיבוש, שמנסה להשתמש בכל השיטות הפליליות כדי לחסל את ההתקוממות של עמנו - ונכשל מול המכות של ההתנגדות".

4 צפייה בגלריה
זירת האירוע בשועפט
זירת האירוע בשועפט
זיקוקים במחנה הפליטים שועפט לאחר הפיגוע
(צילום: אלכס קולומויסקי)
במערכת הביטחון מבצעים כל העת הערכות מצב מתמשכות נוכח אירועי הירי ביהודה ושומרון ובאזור ירושלים, כאשר הדגש כעת הוא על ימי חג הסוכות וחול המועד שצפויים להוציא מאות אלפי ישראלים לאתרי התיירות השונים.
במקביל להיערכות המוגברת בקו התפר, במעברים ובכבישים, כוחות הביטחון יאבטחו עשרות אירועים מעבר לקו הירוק כדי למנוע פיגועים נוספים. החל ממחר בערב יחל סגר נוסף על הפלסטינים עד יום שני בחצות, אלא אם כן יוחלט בפיקוד המרכז להאריכו בהתאם להערכת המצב.
יואב זיתון, מאיר תורג'מן ואיתמר אייכנר השתתפו בהכנת הכתבה