שופט בבית משפט בארה"ב דחה אתמול (שני) את הניסיון של בן אנד ג'ריס למנוע מחברת האם שלה, יוניליוור, מכירת גלידות מתוצרתה בהתנחלויות. בן אנד ג'ריס אמרה בעבר כי מכירת תוצרתה בהתנחלויות "מנוגדת לערכים שלנו".
2 צפייה בגלריה
מפעל בן אנד ג'ריס בבאר טוביה
מפעל בן אנד ג'ריס בבאר טוביה
החברה לא הוכיחה אפשרות לנזק בלתי הפיך. מפעל בן אנד ג'ריס בבאר טוביה
(צילום: EPA)
שופט בית המשפט המחוזי במנהטן אנדרו קרטר אמר כי בית המשפט לא יוציא צו מניעה למכירת ושיווק הגלידה מעבר לקו הירוק, משום שהיא לא הוכיחה כי המהלך יגרום לה נזק בלתי הפיך או יבלבל לקוחות.
יצרנית הגלידות תבעה את יוניליוור בחודש שעבר, וטענה כי מכירת הזיכיון הישראלי לאבי זינגר הפרה את תנאי חוזה רכישת החברה על ידי יוניליוור. זאת, לאחר שבשנה שעברה בן אנד ג'ריס הודיעה על כוונתה לא למכור את מוצריה בהתנחלויות, משום שמדובר במעשה "שאינו עולה בקנה מידה אחד" עם הערכים וסדר היום החברתי שהחברה שמרה על הזכות לקדם.
2 צפייה בגלריה
יוניליוור
יוניליוור
"לבן אנד ג'ריס אין את הזכות למנוע את המכירה". משרדי חברת יוניליוור
(צילום: Unilever)
מנגד, יוניליוור טענה כי לבן אנד ג'ריס אין את הזכות למנוע את מכירת הזיכיון, וכי לא ניתן לבטל את עסקת המכירה שנחתמה בחודש יוני השנה.
השופט קרטר דחה את טענת בן אנד ג'ריס, לפיה לקוחות יהיו מבולבלים אם הזכיין הישראלי ישווק מוצרים חדשים, במסר הסותר את זה של החברה. לדבריו, "בן אנד ג'ריס לא הציעה אף ראייה לבלבול כזה או להשפעה של בלבול זה, לכאורה".
השופט ציין כי במוצרים שנמכרים בגדה המערבית ייעשה שימוש בסימנים מסחריים בעברית ובערבית, ללא שימוש בסימנים מסחריים בשפה האנגלית.
בחודש יולי אשתקד, חברת הגלידות המפורסמת הודיעה כי היא מפסיקה למכור את מוצריה בהתנחלויות. "אנו מאמינים כי מכירת הגלידה בשטחים הפלסטיניים הכבושים לא תואמת את ערכינו, וקיבלנו פניות גם מהלקוחות והשותפים שלנו", אמרו אז.
בסוף חודש יוני השנה פורסם לראשונה ב-ynet כי הזכיין הישראלי של חברת הגלידות, אבי זינגר, הגיע להסדר מול תאגיד יוניליוור העולמי - שיאפשר לו להמשיך למכור את הגלידות שהוא מייצר גם בהתנחלויות, בניגוד למה שהחברה האמריקנית דרשה.
במסגרת ההסדר שנחתם, ועליו ערערה בן אנד ג'ריס, הובטח לזינגר כי יוכל להמשיך לייצר את הגלידה כפי שעשה ב-35 השנים האחרונות ללא הגבלת זמן או מגבלת מכירה.
פורסם לראשונה: 21:47, 22.08.22