בן 41 מחיפה נפטר אמש (יום שני) בחדר ההלם שבבית החולים רמב"ם בחיפה, אחרי שלפי החשד השתמש בנייס גאי. האיש הגיע לבית החולים תוך כדי פעולות החייאה שהחלו עוד בביתו, ומותו נקבע לאחר שגם ברמב"ם ניסו להחיותו.
2 צפייה בגלריה
נייס גאי, ארכיון
נייס גאי, ארכיון
נייס גאי, ארכיון
(צילום: דוברת משטרת ישראל)

קרא עוד:

לדברי רופאי המיון, הוא סבל מדימום מסיבי - שמאפיין את הפגיעה במערכת קרישת הדם שאותה זיהו הרופאים גם בעשרות מקרים דומים אחרים שאירעו בחודשיים האחרונים בצפון.
מדובר בנפטר השני ברמב"ם כתוצאה ממה שמעריכים שהוא שימוש בנייס גאי עם תוספת רעל עכברים, אחרי שבספטמבר נפטר תושב הצפון אחרי דימום מסיבי במוחו. בנוסף נפטר אדם מחדרה אחרי שהשתמש בסם.

בבית החולים רמב"ם טופלו יותר מ-25 נפגעים מהסם בחודשיים האחרונים, וגם בבתי חולים אחרים בצפון קיבלו מטופלים. לפני כחודשיים, אז אושפזו בבית החולים כמה צעירים שהורעלו אחרי השימוש בסם, סיפר מנהל מחלקת הטיפול הנמרץ כי רק בדיעבד גילו שאחד המאושפזים, שהגיע במצב של מוות מוחי, נטל את הסם. "בהתחלה לא הבנו למה יש דימום מוחי בחדרי המוח. הדימום התפשט לו בכל המוח והביא אותו למצב של מוות מוחי".
במשרד הבריאות התריעו בעבר מפני הסכם המסוכן, ואמרו כי "מדובר בסם העשוי להוביל למוות גם מדימום. הסם מסוכן משום שמכיל חומרים שונים בהם סמים, רעלים, וככל הנראה חומרי הדברה המשתנים ממפיץ למפיץ".