כיממה אחרי שהמשטרה הודיעה לסוכן הדוגמניות שי אביטל כי הוא דרוש לחקירה, ושעליו לחזור לישראל בעקבות 26 התלונות שהוגשו נגדו על-ידי נשים בגין תקיפה מינית, אמרה הבוקר (יום שני) נועה יונני, אחת המתלוננות, כי עד אתמול "היה חשש מאוד גדול שנתבדה ושאולי התלוננו ונחשפנו סתם, אבל לשמוע שהמשטרה דורשת ממנו לחזור לחקירה מאוד מחזקת אותנו".
יונני, שהשתתפה בין היתר ב"האח הגדול" וב"אהבה חדשה", הוסיפה כי היא "מאוד מקווה שאם יש עוד בנות שנפגעו - שיפנו למשטרה ויגישו תלונה, כדי שבאמת נוכל לבסס את הסיפור הזה ולסיים אותו כמו שהוא צריך להסתיים".

-למי שלא זוכר את המקרה הספציפי שלך, מה את עברת עם שי אביטל? "עברתי לתל אביב לפני כמה שנים ובעת המעבר יצא לי לפגוש אותו באיזו מסיבה. הוא הציע לי להצטרף אליו לסוכנות ואמר לי, 'איך יכול להיות שפספסתי מישהי כמוך' וכל מיני סיפורים כאלה, שלהבנתי הוא סיפר לכולן. אמרתי לו שאני לא מהתחום, שאני בכלל לומדת משפטים וזה לא רלוונטי. הוא לא בן אדם שיודע לשמוע 'לא'". לדברי יונני, הוא "הפעיל כל מיני מניפולציות ושיטות אחרות עד שנוצר מפגש פיזי ביני לבינו לבד והוא ניסה לכפות את עצמו עליי. ממש הדפתי אותו ממני בכוח והוא דחף אותי מהאוטו. ב-2016 מישהי העלתה פוסט בפייסבוק בנושא ושאלה אם יש עוד בנות שנפגעו - ולאחר מכן הלכנו להגיש תלונה".

2 צפייה בגלריה
פפראצי נועה יונני האח הגדול
פפראצי נועה יונני האח הגדול
"המלחמה האמיתית מתחילה". נועה יונני
(צילום: מוטי לבטון)
לגבי אותו פוסט מספרת יונני כי "היו המון תגובות, בין היתר שלי, ואז באמת הבנו כמה גדול הסיפור הזה. זאת אומרת, זה היה בחוץ. הוא לא למד כלום. זה אבסורד. כשהסיפור התפוצץ ממש לא מזמן הבנתי כמה שנים זה בעצם קורה. אם אני התלוננתי ב-2016 והיום אנחנו כל כך הרבה שנים אחרי והסיפור גדל למימדים כאלה - כמה בנות עוד יש שטרם התלוננו?".
-כבר הבנו שהוא לא ממש לוקח אחריות על הדברים שלו דרך עורכי הדין שלו. את מוכנה למאבק הזה? "הסיפור הזה למעשה מתחיל רק עכשיו. עד עתה היינו בפרומו. המכשול האמיתי יהיה בעימותים בבית המשפט והקושי האמיתי של הבנות הצעירות שבאמת לא רוצות להיחשף; חלקן אולי קטינות. כאן מתחילה המלחמה האמיתית. חשוב לתמוך בהן, להאמין להן כל הזמן ולחבק אותן. אחת הסיבות שבגללן חששתי להתלונן היא כי פחדתי ממנו - וכמוני עוד רבות אחרות, אני מניחה. אבל עכשיו אנחנו לא לבד. עם זאת, זה לא יהיה קל".
2 צפייה בגלריה
ב' אחת המתלוננות נגד שי אביטל
ב' אחת המתלוננות נגד שי אביטל
דרוש לחקירה בישראל. שי אביטל
(צילום: אסף חן, ענת מוסברג)
אתמול אמרו במשטרה כי לאחר שנגבו העדויות, הוצא נגד אביטל צו מעצר שימומש בנמל התעופה בן גוריון מיד לאחר חזרתו לארץ מהונגריה. עורכי דינו של אביטל, ששי גז ושרון נהרי, אמרו בעבר שמרשם יגיע לארץ כשהמשטרה תבקש זאת ממנו.
החקירה הגיעה לשלב מתקדם לאחר שנגבו העדויות מכל הבנות שהתלוננו נגד סוכן הדוגמניות בן ה-44. מהמשטרה נמסר כי "במסגרת החקירה שמתנהלת ביחידה המרכזית של מחוז תל אביב, שעניינה חשד לביצוע עבירות מין, זומן החשוד לחקירה והתבקש לשוב ארצה".
דיווחים על הטרדות מיניות מצדו של אביטל פורסמו בתקשורת כבר ב-2008, אולם החקירה נגדו אז לא הבשילה לכתב אישום פלילי. עם זאת, באותה השנה פסק בית משפט השלום בתל אביב כי על אביטל לשלם פיצוי בסך 100 אלף שקל לדוגמנית שהגישה נגדו תביעה אזרחית בגין הטרדה מינית.
לפני כמה חודשים שודרו תחקירים שבהם סיפרו דוגמניות כי אביטל תקף אותן מינית לכאורה. בעקבות כך הגיעו כאמור 26 נשים למשטרה והתלוננו כי אביטל פגע בהן.