שר הביטחון בני גנץ תקף היום (ראשון) במהלך ישיבת הממשלה את ראש הממשלה נפתלי בנט, והאשים אותו שהוא לא נותן קרדיט לשרים. "להרבה אנשים יש קרדיט על העבודה של הממשלה הזו, אבל מול המצלמות דיברת רק על 'אני ואני ואני'", תקף גנץ. "אני בחדר ואתה מתייחס אליי כאילו אני שר הרווחה. היית צריך להזכיר אותי".
בתגובה, שר הרווחה מאיר כהן השיב לגנץ: "זה לא פשוט להיות שר הרווחה". בנט ענה לו: "תסתכל על דף הפייסבוק שלי. אני כל הזמן מזכיר". גנץ: "מאה אחוז. אני אעבור על דף הפייסבוק שלך, שם אני אקבל ביטוי".
5 צפייה בגלריה
בני גנץ
בני גנץ
"היית צריך להזכיר אותי". בנט וגנץ
(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
מיד לאחר מכן פורסמו בעמוד הטוויטר של בנט שבחים לשר האוצר אביגדור ליברמן על הצמיחה הכלכלית.
שרים מספרים כי אחרי העימות שררה אי נעימות בישיבת הממשלה. זו אגב לא הפעם הראשונה שבה גנץ ובנט מתעמתים, ובעבר שר הביטחון אף הקפיא את השתתפות כחול לבן בהצבעות במחאה על סירוב חברי קואליציה להעביר את חוק הפנסיות. גנץ אף תועד אז מתבדח עם שר החוץ יאיר לפיד בכנסת, ואומר לו כי "אתה ובנט תדרכתם את התדרוכים נגדי חצי-חצי".


לפני העימות, בנאום הקבוע של ראש הממשלה מול המצלמות בפתח הישיבה, שידר בנט עסקים כרגיל ואמר כי בכוונתו להעביר תקציב לשנת 2023 בחודש הבא, חרף הקואליציה הרעועה שבניסיון לחזק אותה הודח חבר הכנסת יום טוב כלפון רגע לפני השבת.
"לאחר שנות הזנחה ישראל חזרה להיות מנוהלת", אמר בנט לשרים. "בשנה האחרונה ממשלת ישראל פעלה והביאה תוצאות: הורדנו את מספר אירועי הירי במגזר הערבי לכ-50%, הבאנו את הכלכלה הישראלית לצמיחה של 8.2% והורדנו את האבטלה ל-2.9%, תוך שהחזרנו המוני מובטלים לעבודה. ירשנו מצב של אבטלה רבתי והחזרנו אנשים לעבודה, החזרנו להם את הכבוד הבסיסי. שברנו שיא של שיווק יחידות דיור כדי לצמצם את המחסור העצום שנפער על פני השנים האחרונות, יישובי עוטף עזה חוו את התקופה השקטה ביותר זה שנים. בתוך כל הרעש, צריך לזכור את זה".
הוא פנה לשרים בחלק הסגור של הישיבה ואמר: "צ’רצ’יל הציע 'דם יזע ודמעות', ביבי מציע לכם בחירות, בחירות ובחירות".
5 צפייה בגלריה
 ישיבת ממשלה
 ישיבת ממשלה
נערכים להעברת תקציב כבר בחודש הבא. בנט ולפיד
(צילום: EPA)
בנט הזהיר מהליכה לבחירות חוזרות שיובילו ל"משטר של בחירות אינסופיות ושיתוק", כלשונו, ואמר כי "השנה האחרונה הוכיחה שאפשר לעבוד יחד, שאפשר לנהל את ישראל בצורה רצינית, ולהביא תוצאות טובות. לכן אנחנו מהדקים את השורות כדי להמשיך את הצמיחה ולקיים את הממשלה. אנחנו מתכוונים להעביר תקציב בממשלה במהלך החודש הבא. נכנסים לעבודה אינטנסיבית בעניין. אני מצפה ובטוח שכל שרי הממשלה יירתמו למשימה".
בפתח דבריו התייחס בנט לנפילתו של לוחם הימ"מ נעם רז, ואמר כי "נעם היה אוהב ישראל וגיבור ישראל. רק לפני מספר שבועות הציל את חייו של סגן-ניצב ש', שנפצע קשה בהיתקלות עם חוליית מחבלים באזור טול כרם. נעם הותיר אחריו את אפרת ושישה ילדים, וגם מורשת ברורה: לאהוב את ארצנו, לתרום למדינתנו, ולהילחם באויבינו בנחישות ללא פשרות. בשם ממשלת ישראל ובשם העם כולו - אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחתו".
5 צפייה בגלריה
סגן אלוף מחמוד חיר א-דין
סגן אלוף מחמוד חיר א-דין
"הברית עם הדרוזים חזקה מתמיד". סא"ל חיר אל-דין
(באדיבות דובר צה"ל)
5 צפייה בגלריה
נעם רז ז"ל
נעם רז ז"ל
"אוהב ישראל וגיבור ישראל". נעם רז
(באדיבות המשפחה)
בצל קריאתו של שר האוצר אביגדור ליברמן לשנות את חוק הלאום, בנט הזכיר את פרסום שמו של סא"ל מחמוד חיר א-דין שנהרג במהלך מבצע מיוחד בעזה וציין כי ספד לו בהלווייתו ב-2018 כנציג הממשלה. "לפני כשבועיים פגשתי את אלמנתו נאהיד הנפלאה ואת שני ילדיו היפים", אמר בנט. "אני שמח שעם ישראל מקבל הבוקר את הזכות להכיר את שמו ואת דמותו של גיבור ישראל, סא"ל מחמוד חיר א-דין, בגלוי. ברית הדמים, ובעיקר ברית החיים, עם אחינו הדרוזים – חזקה מתמיד. גם מחמוד וגם נעם הקדישו את חייהם להגנה על אזרחי ישראל.
"כאן המקום להזכיר שהם נפלו בפעולות יזומות שנועדו לסכל טרור פלסטיני רצחני וצמא דם. לכן, אסור שהעולם יהפוך את היוצרות, ושחלילה מישהו בקרבנו יטעה. כוחותינו ימשיכו לפעול בנחישות נגד הטרור, אני אומר כאן בצורה ברורה - ממשלת ישראל אינה מטילה מגבלות על המאבק בטרור, ואנחנו לא נרפה, גם אל מול תעמולה שקרית שמוטחת בישראל".
מוקדם יותר יצא שר המשפטים גדעון סער נגד ההחלטה לפתוח מחדש את מעבר ארז מרצועת עזה, ואמר כי "הכנסת פועלים מעזה לישראל בעת הזו איננה נכונה. בשעה שחמאס עוסק בהסתה והכוונת טרור, בהתססה, בניסיון להבעיר תבערה באיו"ש, בירושלים ובערביי ישראל, צריך להוציא את חמאס וסינוואר ממרחב הנוחות שלהם ולא לשדר עסקים כרגיל".
5 צפייה בגלריה
כוחות משטרה בזמן הלוויתה של שירין אבו עאקלה
כוחות משטרה בזמן הלוויתה של שירין אבו עאקלה
שוטרים מקיפים את ארון הקבורה של שירין אבו עאקלה
בכניסה לישיבה התייחס שר החקלאות עודד פורר למהומות בהלווייתה של העיתונאית שירין אבו עאקלה, וגיבה את השוטרים שליוו את התהלוכה. הוא הודה שתלישת הדגלים הפלסטיניים מביתה של העיתונאית הייתה כואבת ולא ראויה, אך כך גם ההתנהגות מול השוטרים. "אנחנו סומכים על הבדיקה של צה"ל וקוראים לבצע חקירה משותפת", אמר פורר. "כמובן שכרגיל רק ישראל מוכנה להיות שקופה והצד השני לא".
שר התקשורת יועז הנדל גיבה גם הוא את המשטרה והזכיר את הקמת המשמר הלאומי האזרחי שאושרה בשבוע שעבר. הנדל הזכיר את רנ"ג רז וסא"ל חיר אל-דין ואמר: "השניים האלה מסמנים את החברה הישראלית, את קיר הברזל הישראלי, את אהבת המולדת ואת המורשת שעליה צריכים לחנך את הדורות הבאים".
פורסם לראשונה: 12:30, 15.05.22