2 צפייה בגלריה
זירת החיסול בנתניה
זירת החיסול בנתניה
הגבר הגיע לבית עם חומר דליק, והצית את עצמו במקלחת. ארכיון
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
גבר בן 33 הצית את עצמו היום (שלישי) בבית של מכרו בנתניה ופונה במצב קשה לבית החולים שיבא בתל השומר. הוא הגיע לבית עם חומר דליק בבקבוק, והצית את עצמו במקלחת. הנסיבות עדיין לא ברורות. לדברי משרד הביטחון, הוא שירת בצה"ל בשנים 2011-2008 ופנה להכרה בו כנכה צה"ל, אך בקשתו "נבחנה לעומק ונדחתה לאחר שאובחן כסובל ממחלה נפש, שאינה פוסט טראומה ואינה קשורה לשירותו הצבאי".
עוד נמסר כי "הרופאים שבדקו אותו וטיפלו בו במהלך השנה וחצי האחרונות לא איבחנו פוסט טראומה. משרד הביטחון עמד בקשר רציף עם משפחתו לאורך בירור הבקשה ומייחל לשלומו ובריאותו".
מהמרכז הרפואי שיבא נמסר: "אל המרכז הרפואי שיבא הובהל גבר בשנות ה-30 לחייו כשהוא סובל מכוויות קשות בכל חלקי גופו. מצבו קשה, והוא מורדם ומונשם. הוא מטופל כעת בחדר הלם ע"י הצוותים הרפואיים במרכז לרפואה דחופה ומרכז הכוויות הלאומי בשיבא".
בפוסט שכתב בפייסבוק לפני כארבע שנים, ציין הגבר כי הוא "מתמודד בימים אלה עם משבר גדול שגרם לי להיות מחוסר כל וללא קורת גג. הקושי הכי גדול שלי כרגע הוא למצוא מקום מסודר ללון בו ועבודה כדי להתפרנס". בפוסט הוא ציין כי הוא "מחפש משרה מלאה, ללא ללחץ ומתח, שאוכל לתת את המקסימום שלי. בעדיפות לעבודה עם לינה". הוא הוסיף: "בשירותי הצבאי הייתי מפקד בכפיר, סיימתי שירות מלא. אני אדם של אנשים, חברותי מאוד, נעים ובעל יחסי אנוש טובים, עם ראש גדול, כזה שיורד לפרטים, חרוץ, פעיל וחי את השטח".
2 צפייה בגלריה
איציק סעידיאן במסיבת עיתונאים לפני שחרורו מהשיקום
איציק סעידיאן במסיבת עיתונאים לפני שחרורו מהשיקום
איציק סעידיאן. הצית עצמו לפני שנתיים מול משרדי אגף השיקום, ואמר לאחרונה: "המצב נהיה יותר גרוע"
(צילום: מוטי קמחי)
באפריל 2021 הצית את עצמו נכה צה"ל איציק סעידיאן, אז בן 26, מול משרדי אגף השיקום של משרד הביטחון בפתח תקווה - יממה לפני יום הזיכרון. סעידיאן, ששירת כלוחם בחטיבת גולני, לחם במבצע צוק איתן והשתתף בקרב הקשה בסג'עייה, שבו נהרגו שבעה חיילים. הוא הוכר כסובל מפוסט-טראומה וקיבל 25 אחוזי נכות. בשנים שחלפו מאז נאבק כדי להגדיל את אחוזי הנכות, אך בקשותיו נדחו.
סעידיאן השתחרר לפני כשלושה חודשים משיקום בשיבא. סעידיאן מסר הצהרה עם שחרורו, ואמר כי "אני עדיין לא מעכל, זה יקח לי זמן. עברתי פה שנתיים מאוד אינטנסיביות, המקום הזה, בית החולים שיבא, הפך לסוג של בית עוטף". סעידיאן גם מתח ביקורת על אי-קידומה של רפורמת "נפש אחת", הנוגעת בין היתר להרחבת הטיפולים לנפגעי פוסט טראומה, וציין: "המצב נהיה יותר גרוע".