2 צפייה בגלריה
עומר ודניאל
עומר ודניאל
"רק רצינו להקים משפחה". עומר ודניאל אדלר עם התינוקת
פרסום ראשון: לראשונה בארץ - לבני הזוג דניאל ועומר אדלר, תושבי הרצליה בשנות ה-30 לחייהם, נולדה אתמול (שלישי) תינוקת, כשנה לאחר שהחלו בהליך פונדקאות בישראל. "אנחנו מאוד מתרגשים", אמרו בני הזוג. "חיכינו לרגע הזה הרבה זמן. היו לא מעט תלאות וביורוקרטיה בדרך. אנחנו אסירי תודה לכל מי שעזר לנו בתהליך, ובראשם לפונדקאית המדהימה שלנו ולמשפחתה, שזכינו ללכת איתה במסע הזה".
בני הזוג סיפרו כי לא תכננו להיות פורצי דרך: "רק רצינו להקים משפחה ולהצליח לעשות זאת בארץ. אנחנו מאחלים לזוגות הבאים תהליך מופלא כמו שהיה לנו, ומקווים שלא יתקלו בקשיים בהמשך". הלידה המרגשת מגיעה יותר משנה לאחר ששר הבריאות לשעבר ניצן הורוביץ הסיר את התנגדות המדינה להליך פונדקאות לזוגות חד מיניים, בהמשך לפסיקת בג"ץ בעניין.
בשבועות הקרובים צפויות להתרחש בבתי חולים בארץ לידות נוספות של תינוקות לזוגות חד מיניים שהחלו בהליך ונמצאים בימים אלו בשלבים מתקדמים של ההריון. ועדת סל התרופות, שנפתחה תחת הממשלה הקודמת בראשות השר הורוביץ, הגישה לפני כחודש את המלצותיה לשר הבריאות דאז אריה דרעי וכללה מימון לכל הבדיקות והפרוצדורות הכרוכות בהריון ובפונדקאות בדומה לזוגות הטרוסקסואליים - במימון הקופות עצמן.
חברת ועד האגודה למען הלהט"ב, מגי מור, שגם נמנית על מקימי האגף הגאה בהסתדרות, אמרה כי "מדובר בבשורות נהדרות, מרגשות וסמליות במיוחד, כאשר רק אתמול ציינו את יום המשפחה, על כל הגוונים והמינים". לדבריה, "אין לי ספק שבני הזוג היקרים יגדלו את בתם באהבה גדולה, אושר רב וחום אינסופי".
מור הוסיפה כי "זוהי נקודת אור חזקה וחשובה בתוך החושך שאנו נמצאים בו בימים אלו בכל מה שנוגע לזכויות הקהילה והחשש מפגיעה בהן. אנחנו לא נירתע ונמשיך להיאבק ובעיקר לפעול ליצירת סביבה בטוחה ונעימה לכל חברי הקהילה ובני משפחותיהם באשר הם".
2 צפייה בגלריה
מיטל להבי ומגי מור
מיטל להבי ומגי מור
"בשורות נהדרות, בתוך החושך שאנחנו נמצאים בו". מגי מור
(צילום: אלכס קולמויסקי )
בחודש יולי 2021 קבע בג"ץ כי יש לאפשר פונדקאות בארץ לזוגות בני אותו המין. לפי הפסיקה, דרש בית המשפט לבטל את ההגדרות הקבועות בחוק, המדירות גברים יחידים ובני זוג מאותו מין מגישה להסדר הפונדקאות וציין בהחלטתו כי יש לגבש הנחיות מקצועיות מתאימות.
חצי שנה לאחר מכן, שר הבריאות לשעבר הורוביץ פרסם חוזר מנכ"ל שעיגן את פסיקת בג"ץ בנושא לפיו גם זוגות חד-מיניים יוכלו לגשת לפונדקאות בישראל. "היום אנחנו עושים היסטוריה - מהפכת השוויון בפונדקאות יוצאת לדרך", אמר אז הורוביץ במסיבת עיתונאים. הורוביץ הוסיף כי "לכל אחד יש זכות להורות - וזה כולל סטרייטים, גברים יחידנים וזוגות חד-מיניים".