צה"ל חיסל הבוקר (שישי) את סגן מפקד יחידת הרקטות והטילים של חיזבאללה, עלי עבד אל-חסן נעים, בתקיפה של כטב"ם לעבר רכבו בעיירה באזוריה שנמצאת בנפת צור בלבנון. בתיעוד מהזירה נראה הרכב שבו שהה הבכיר בארגון הטרור השיעי עולה באש זמן קצר אחרי התקיפה האווירית. בנוסף דיווחו כלי תקשורת על תקיפות ארטילריות בכפרים בדרום לבנון. צפו בתיעוד חיסולו ובתיעוד הדרמטי מהזירה שניות לאחר מכן:

בצה"ל אמרו לאחר החיסול כי עלי נעים "נחשב מוקד ידע משמעותי בארגון, מוביל בתחום הרקטות, ממובילי מתווי שיגור רקטות עתירות משקל ובמסגרת תפקידו פעל לתכנון והפעלת מתווים לעבר עורף ישראל". חיזבאללה הודיע גם הוא על מותו של הפעיל הבכיר בארגון הטרור, ובסך הכול לאורך היום דיווח חיזבאללה על עוד שבעה הרוגים בשורותיו - כשמפרוץ המלחמה עומד המספר על 264 (לפי ישראל המספר האמיתי גבוה יותר).
החיסול של הבכיר בחיזבאללה מגיע בתום שבוע של כמה וכמה חיסולי מחבלים בדרום לבנון וחילופי אש בגבול הצפון, בכללם המטח הכבד שלשום שבו נהרג מפגיעה ישירה במפעל בקריית שמונה זאהר סאלח בשארה מהיישוב הדרוזי עין קנייא. על רקע הפסימיות בצבא בנוגע ליכולת להגיע להסדר מדיני שיביא להרחקת חיזבאללה ויאפשר למפוני הצפון לחזור לבתיהם, היום אמר אלוף פיקוד הצפון אורי גורדין כי צה"ל "נחוש לייצר פה בצפון מצב טוב יותר, בטוח יותר ושקט יותר".
3 צפייה בגלריה
 עלי עבד אלחסן נעים
 עלי עבד אלחסן נעים
"מוקד ידע משמעותי". עלי עבד אלחסן נעים, שחוסל
3 צפייה בגלריה
תיעוד ערבי: כטב"מ תוקף רכב בא-באזוריה
תיעוד ערבי: כטב"מ תוקף רכב בא-באזוריה
זירת החיסול בלבנון, הבוקר
אלוף גורדין, שדיבר במהלך מפגש עם ראשי רשויות נכנסים ויוצאים בצפון, התייחס במרומז לחיסול היום בדרום לבנון: "על הפעילות ההתקפית שלנו, אין צורך להכביר במילים, היא נשמעת היטב והאמינו לי שגם נראית היטב בשמי לבנון, הקרובים והרחוקים. אנחנו ממשיכים לפגוע בחיזבאללה, נחושים לדחוק אותו אחורה ולחרב את תשתיותיו. אבל לא די בכך, השבוע התקדמנו עוד שלב בסולם המוכנות, עם תרגול הכוחות, למידה מהלחימה בדרום ועוד מאפיינים רבים שיביאו אותנו מוכנים יותר ליום פקודה. אני רואה בכם שותפים מלאים, כתף לכתף איתנו בניהול הלחימה".
במסגרת הפגישה התקיים שיח עם ראשי הרשויות, שבו הוצגו עיקרי הערכת המצב המודיעינית והמבצעית, עשיית הפיקוד במהלך המלחמה וכן תהליכי האצת המוכנות להמשך הלחימה בגזרה הצפונית. אלוף גורדין, כך מסר דובר צה"ל, הודה לראשי הרשויות היוצאים על שיתוף הפעולה לאורך השנים ובפרט בימי המלחמה: "הוא הדגיש בפני ראשי הרשויות הנכנסים והממשיכים כי מפגשים אלו הם חלק בלתי נפרד מניהול הלחימה וכי הקשר בין צה"ל למנהיגות המקומית, ודרכו לתושבים, הוא בעל חשיבות רבה עבור עשיית הפיקוד בלחימה".

הלילה: פעילי חיזבאללה חוסלו גם בסוריה

החיסול הבוקר מגיע שעות אחרי שגם בלילה נהרגו לפי הדיווחים בתקשורת הערבית פעילי חיזבאללה - בתקיפה שיוחסה לישראל בעיר חלב שבסוריה. כלי תקשורת בסוריה כי לפחות 44 בני אדם נהרגו ועוד עשרות נפצעו בתקיפה באזור נמל התעופה בחלב. התקיפה, בכמה אתרים באזור הכפרי של חלב, כוונה למטה של חיזבאללה ולמחסני נשק של המיליציות הפרו-איראניות.
סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי שישה מההרוגים משתייכים לחיזבאללה, אך מרכז המעקב הסורי אחר זכויות אדם (ארגון אופוזיציה למשטר אסד שמושבו בלוננדון) דיווח בהמשך שמניין ההרוגים של ארגון הטרור השיעי עלה לשבעה. לפי מרכז המעקב, 36 מההרוגים הם חיילים סורים של משטר אסד, והרוג נוסף הוא "גורם סורי פרו-איראני". במרכז מציינים כי מספר ההרוגים צפוי לעלות בשל כמות הפצועים הרבה.
3 צפייה בגלריה
 תיעוד ערבי מהתקיפה בנמל חלב שבסוריה
 תיעוד ערבי מהתקיפה בנמל חלב שבסוריה
תיעוד מרגעי התקיפה בחלב, הלילה
משרד ההגנה הסורי טען כי התקיפה הישראלית בוצעה יחד עם תקיפה באמצעות כטב"ם שביצעו ארגוני טרור מקומיים, והביאה למותם ופציעתם של כמה אזרחים ואנשי צבא ולנזקים חומריים. המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם הוסיף כי מערכות ההגנה האוויריות, הופעלו אך הטילים הגיעו ליעדם.
בעיתון הקטארי "אל-ערבי אל-ג'דיד" דווח כי התקיפה בסוריה עם טילים שכללו חומר נפץ רב כוונה למבנה ששימש כמטה של חיזבאללה באזור שממזרח לנמל התעופה בחלב, שם יש גם מחסני נשק השייכים למיליציות הפרו-איראניות. לפי הדיווח אחד מטילי ההגנה האווירית הסוריים נפל ליד כפר סמוך לג'ברין וגרם לשריפה. בשלב זה לא ברור אם חלק מהנפגעים נפגעו מנפילת הטיל הסורי.
אתר החדשות "קול הבירה", המזוהה עם האופוזיציה הסורית, דיווח במקביל כי התקיפה כוונה גם למפעלים באזור א-ספירה הסמוך לחלב. ערוץ הטלוויזיה הסעודי "אל-חדת'" דיווח מפי המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם כי היו שלושה פיצוצים באזור נמל התעופה.
במקביל, המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם דיווח כי קצין בצבא משטר אסד בדרגת עמיד (מקביל לתת-אלוף), שמקורב לחיזבאללה, חוסל בפיצוץ מטען ברכבו באזור הכפרי של דמשק. בפרסום צוין כי ההרוג היה מהנדס בתחום המוקשים וחומרי הנפץ וכן אחראי על התיאום עם חיזבאללה והמיליציות הפרו-איראניות בדרום מערב דמשק, בגבול לבנון-סוריה ובגבול עם הגולן באזור קוניטרה.