3 צפייה בגלריה
השר לשעבר מאיר שטרית
השר לשעבר מאיר שטרית
השר לשעבר מאיר שטרית
(צילום: עמית שאבי)
אישור מינויו של השר לשעבר מאיר שטרית כחבר הוועדה לאיתור היועץ המשפטי לממשלה הבא עמד הבוקר (יום א') במרכזה של מחלוקת חריפה בין השרים. שישה מהם - מרב מיכאלי, עמר בר-לב, נחמן שי (העבודה), ניצן הורוביץ, תמר זנדברג (מרצ) ומירב כהן (יש עתיד) - הצביעו נגד המינוי ברקע הטענות שהשמיעה בעבר עוזרת אישית של שטרית ולפיה הטריד אותה מינית. בסופו של דבר המינוי אושר, ושטרית יצטרף לוועדה שבראשה עומד נשיא בית המשפט העליון בדימוס השופט אשר גרוניס.
לפי דיווחים בתקשורת, שטרית חתם ב-2012 על הסכם סודי עם עוזרת שהועסקה בביתו ופוטרה. הוא שילם לה 270 אלף שקל בתמורה לוויתור על כל טענה עתידית כלפיו. השמועות הגיעו לאוזני חברי כנסת כמה ימים לפני הבחירות לנשיאות ב-2014. בתחקיר עיתונאי נטען כי העוזרת שעבדה בביתו של שטרית איימה להגיש נגדו תביעה בגין פגיעה בזכויותיה והטרדה מינית. שטרית הכחיש מכול וכול את הטענות ולא נערכה חקירת משטרה משום שהעוזרת לא שיתפה פעולה. ביולי 2014 סגר היועץ המשפטי לממשלה את התיק.
3 צפייה בגלריה
ששת השרים שהתנגדו למינוי
ששת השרים שהתנגדו למינוי
ששת השרים שהתנגדו למינוי
(צילום: יואב דודקביץ', קובי קואנקס, אלכס קולומויסקי, יוחאי צוברי)
את הבקשה לאשר את מינויו של שטרית לוועדה שתחפש מחליף ליועץ המשפטי לממשלה הנוכחי אביחי מנדלבליט הביא שר המשפטים גדעון סער. השרות מיכאלי וזנדברג אמרו ברקע מינויו של שטרית כי קיימת בעיית טוהר מידות בהיבט הציבורי.
השרה זנדברג שאלה את סער האם הוא הסתפק בדברים של המועמד ובהודעת היועץ המשפטי לממשלה או שבדק את הנושא בצורה אחרת. השרה מיכאלי שאלה מדוע למנות דווקא את שטרית כאשר מרחפת על עברו שאלה של הטרדה מינית ודמי שתיקה. השרה אורנה ברביבאי יצאה מהדיון ולא הצביעה. לפני כן היא העירה שבמקום שיש ספק - אין ספק.
המשנה ליועץ המשפטי לממשלה עו"ד גיל לימון העיר כי אין חומר משפטי בעניין, אבל ההיבט הציבורי הוא לשיקול דעת הממשלה. השר סער נצמד להיבט המשפטי ואמר ששאל את שטרית על הדברים המיוחסים לו. לדבריו, שטרית הכחיש את הדברים הכחשה גורפת.
3 צפייה בגלריה
גדעון סער בכנס שנתיים לפטירתו של מאיר שמגר
גדעון סער בכנס שנתיים לפטירתו של מאיר שמגר
"אני לא יודע איזה בדיקות אני יכול לעשות מעבר". השר סער
(צילום: מוטי קמחי)
סער הדגיש כי הוא לא מוכן לקבל מצב שחורצים אדם שלא נחשד ולא נחקר והיועץ המשפטי לממשלה גנז את התיק בעניינו ב-2014. "אני לא יודע איזה בדיקות אני יכול לעשות מעבר", אמר השר סער. "השר שטרית עשה קריירה עשירה בשירות הציבורי, הוא לא נחשד ולא הורשע. אני לא מוכן לתת יד לפסילה של אדם שהמערכת פסקה שאין דבר".
למרות דבריו של סער, השרה מיכאלי טענה ש"חברים בוועדת האיתור לתפקיד המשרה הכל כך חשובה של היועץ המשפטי לממשלה צריכים להיות אנשים ללא רבב, זה לא המקרה כאן".
שלושה חודשים לפני שמנדלבליט יסיים את תפקידו, הודיע סער כי הוא מתכוון לבקש מוועדת האיתור למחליפו להציע כמה מועמדים שמתוכם יבחר את המועמד שיעלה לאישור הממשלה.