שגרירות רוסיה בישראל טוענת כי יפה אדר בת ה-85 שוחררה משבי חמאס בסיוע של גורמים רוסים. אדר שבה לישראל ביום שישי האחרון בפעימה הראשונה בעסקת החטופים עם חמאס.
בהצהרה של שגרירות רוסיה בישראל נכתב כי "שמחנו מאוד לגלות שבין הישראלים המוחזקים ברצועת עזה שהועברו לרשויות הישראליות ב-24 בנובמבר הייתה יפה אדר, ניצולת שואה בת 85. אנו מברכים על שחרורה ומציינים כי הדבר התאפשר, בין היתר, עקב מאמציהם העיקשים של גורמים רוסים בשיתוף פעולה הדוק עם הצד הישראלי, בפרט עם שרת המודיעין של ישראל גילה גמליאל, ובעלי עניין נוספים באזור".
2 צפייה בגלריה
יפה אדר עם ילדיה
יפה אדר עם ילדיה
יפה אדר עם ילדיה, אחרי ששבה מהשבי
עוד נכתב כי "נמשיך לנקוט בצעדים מכוונים כדי להבטיח שכמה נכדים של ניצולי שואה שעדיין מוחזקים ברצועת עזה יוכלו גם הם לחזור הביתה בשלום בהקדם האפשרי".
גורמים מדיניים התייחסו להצהרה ואמרו שלשרה גמליאל יש קשר הדוק עם שגריר רוסיה בישראל. מאז פרוץ המלחמה גמליאל נפגשה איתו כמה פעמים וחשפה אותו לסיפורים של החטופים.
לדבריהם, "השגריר הרוסי אפילו דיבר עם כמה משפחות בחיבור של גמליאל. ברשימה הייתה גם יפה אדר. הרוסים התעסקו בזה בצורה רצינית והייתה מעורבות שלהם מאחורי הקלעים". הם ציינו כי "אי אפשר להגיד שבזכות רוסיה יפה אדר שוחררה, אבל יודעים שהייתה להם מעורבות בגלל שהיא ניצולת שואה ממזרח אירופה".
2 צפייה בגלריה
רוני קריבוי
רוני קריבוי
רוני קריבוי במעבר רפיח, ביום ראשון
ביום ראשון שוחרר מהשבי רוני קריבוי (25) מכרמיאל, בעל אזרחות רוסית. חמאס הודיע על שחרורו "כמחווה לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין", והוא הוחזר לארץ שלא כחלק מעסקת החטופים.
בכיר חמאס מוסא אבו מרזוק הודיע כי גם היום ישוחררו מהשבי חטופים ממוצא רוסי, "מחוץ לעסקה", כלומר בנוסף לאלו המופיעים ברשימה שהועברה מוקדם יותר לישראל. לדברי אבו מרזוק, השחרור נעשה "מתוך הערכה לעמדותיו הראויות לשבח של הנשיא פוטין". בהתאם לכך צפויות להשתחרר שתי חטופות בעלות אזרחות רוסית.